Dräktiga ston 2020/2021

Ska ta tag i de i helgen, fått inloggningsuppgifterna idag men har en tenta jag måste skriva först innan jag går igenom avelsmaterialet.
Det låter som en smart plan! Jag är typen som inte bara har svårt att påbörja saker, utan även att avsluta dem, så jag bara satte igång och körde tills jag var klar. Tog typ två timmar? Känns ändå bra så här efteråt att jag faktiskt hade koll på det mesta. Så DET gav ju inte någon direkt anledning att inte betäcka :angel:
 
Jag har räknat fel på dagarna :nailbiting: det är den 2a april det är dags, hela tre dagar innan jag var mentalt inställd så nu är paniken inte långt borta! :D Hon har fått stelkrampsvaccin och jag några sista veterinärråd fölet. Väldigt skönt, veterinären var så lugn och mailade deras inför föl-info efter besöket. Blivande modern är lugnet själv, kände på juvret häromdagen och det var det mysigaste hon kunnat tänka sig. Där är dock inget till juver än, tack och lov.
 
2 månader kvar så 270 dygn då ca för Tindra. Lite snöigt på dem igår, men det gör att den svarta hästen syns bra iaf :)
IMG_20210217_112412980.jpg
 
Tycker magen ändrar form hela tiden nu. Igår hängde den rakt ner när hon var ute så hon såg verkligen enorm ut! :laugh: Sen på kvällen var det mera uppåt igen och som en boll åt sidorna istället. Var ett riktigt hålligång i magen när hon kom in. :love: Har börjat få lite tendens till att fylla på runt om juvret, inte själva juvret alltså utan runt om. Hon är väldigt ivrig att få komma in på kvällarna och har inte alls bråttom att gå ut på morgnarna. :p
 
Har också undersökt juver idag, inte lika populärt idag men fortfarande ingen antydan till ett förestående moderskap. Dag 291 för oss. Hon vräker inte i sig mat på samma sätt längre upplever jag, utan tar god tid på sig att dammsuga upp givorna. Ändå tycker jag magen är liten, i profil hade hon bara kunnat vara lite tjock. Uppifrån däremot ser det ut som att det bara är att kasta loss så flyger hon till väders.

Har drömt om ett brunt stoföl, men det ska väl mycket till med så mycket svart bakom :D
 
Jag ansluter till tråden med min morganhäst.

264 dygn nu. Första fölet för stoet, första egna fölet för mig (men har varit med vid flera fölningar tidigare). Har önskemål om ett gulbrunt stoföl, men är nöjd så länge det kommer ut nåt levande som påminner om en häst

img_2390.jpg
 

Liknande trådar

Avel Jag har ponnyston som går på fribetäckning med hingsten. De har gått ihop sen i maj och går fortfarande kvar med hingsten. (det är okej...
2
Svar
25
· Visningar
1 958
Senast: Karro-Lina
·
Avel Hej Är det någon som har gjort en kombo ridponny / swb? Hur stora har de blivit o vad för stam? Har två swb ston dräktiga med Orchard...
Svar
8
· Visningar
1 335
Senast: ameo
·
Avel Har funderat ett tag på att det numera går att plocka ut stora mängder embryon från samma ston. Det finns gott om exempel på det här, de...
Svar
0
· Visningar
492
Senast: Cheraderama
·
Avel Hej! Jag har ett sto som jag misstänker är dräktig. Hon betäcktes 2022, vid dygn 18 sa de att hon va dr men vid dygn 45 sa de att hon...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
13 650
Senast: Skjøldur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp