DrÀktiga ston 2020/2021

Happ, sÄ hade juvret backat igen. :meh: Hon har dock varit lite orolig i boxen och gÄtt runt en massa och surat pÄ magen. NÀr jag nattade var hon ARG pÄ mig nÀr jag skulle ta av tÀcket och borstade av halm. Det var nytt, hittills har hon gillat pysslet... SÄ jag vet inte jag.

Bild pÄ dag 330! :love:
IMG_20210421_214325_004.jpg
 
Konstaterad EHV1 i ett grannstall :( (och kvarka i ett annat).
Lite för nÀra för att det ska kÀnnas lugnt, trots att det bara Àr min och ett sto med föl till i vÄrat stall. Imorgon kommer vi att sÀtta upp extra trÄdar mot vÀgen sÄ ingen rÄkar klappa som promenerar förbi.
Usch.
 
@aida Usch fy vad jobbigt! Jag hoppas ni klarar er, inte kul med sÄnt dÀr.
NĂ€r mitt sto vĂ€ntade första Ă„kte hon som sagt pĂ„ kvarka 😔 allt gick som tur nog bra!


HÀr hemma gick vi och la oss till regn men vaknade med ett vitt vinterland igen och snöstorm.
Miraz juver backade sÄklart men inte blivit mindre under natten mot igÄr kvÀll.

Men dÀremot sur som fasen bÄde igÄr kvÀll och idag. FÄr inte peta dÀr bak eller pÄ juvret.
Haft en del vÀrkar i natt ocksÄ och det första hon gjorde nÀr hon kom ut i snön i morse var och rulla sig.

kliat rumpan/svansen ocksÄ i natt!
 
En annan sak jag sÄg nu Àr att hon sprack lite . Har rÄdfrÄga vet men inte fÄtt svar Àn bifogar bild. Behovs hon sys tro ?
 

Bifogade filer

  • 20210422_144608.jpg
    20210422_144608.jpg
    249,8 KB · Visningar: 120
HÀr har det varit lite oroligt idag. Ni skulle sett magen imorse, precis hela magen hoppade nÀr hon Ät frukost! :o Fick det faktiskt pÄ film ocksÄ. :D
Hon har legat ner ofta hela dagen men inte lika lÀnge som hon brukar. Hon har kliat svans och rumpa, suttit i vattenhinken och nÀstan rivit ner krubban. BitmÀrken typ överallt pÄ bÄda sidor och hela rumpan dallrar! Juvret dock oförÀndrat...
 
IMG_20210422_124955610.jpg

Hotell Majlis fortskrider đŸ„ł Husse jobbar hĂ„rt och flyttar vĂ€ggar och planerar för hur de ska sĂ€ttas upp igen nĂ€r de Ă€r flyttade 😁 Hoppas madame tjock ska trivas! Idag fick hon tĂ€cke pĂ„ sig och den lilla magen stack ut under đŸ€ŁMen de snöade och dĂ„ tyckte husse synd om henne ❀
 

Liknande trÄdar

Avel Jag har ponnyston som gÄr pÄ fribetÀckning med hingsten. De har gÄtt ihop sen i maj och gÄr fortfarande kvar med hingsten. (det Àr okej...
2
Svar
25
· Visningar
1 897
Senast: Karro-Lina
·
Avel Hej Är det nĂ„gon som har gjort en kombo ridponny / swb? Hur stora har de blivit o vad för stam? Har tvĂ„ swb ston drĂ€ktiga med Orchard...
Svar
8
· Visningar
1 325
Senast: ameo
·
Avel Har funderat ett tag pÄ att det numera gÄr att plocka ut stora mÀngder embryon frÄn samma ston. Det finns gott om exempel pÄ det hÀr, de...
Svar
0
· Visningar
484
Senast: Cheraderama
·
Avel Hej! Jag har ett sto som jag misstÀnker Àr drÀktig. Hon betÀcktes 2022, vid dygn 18 sa de att hon va dr men vid dygn 45 sa de att hon...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
13 537
Senast: SkjĂžldur
·

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp