Dräktiga ston 2020/2021

Det blev ingen födelsedagspresent, men i måndagsmorse så kom det ett litet stoföl här ☺️
Vi skojade lite innan om att eftersom hon har haft så dramatiska förvärkar så hur sjutton kommer det bli när det väl drar igång!?
Om man säger som så, det var ingen tvekan… vi har en halmbal ståendes i ena hörnan av ligghallen (där hon var instängd) den fullkomligt demolerad hon när det närmade sig, det räckte inte med att vända upp och ner på hela bädden 😅
Hon är måhända en smula dramatisk min dam…
Så nu flyttar vi också in i föltråden!
 
Jaa... vad tror ni? Jag börjar känna mig ganska övertygad om att hon är dräktig... (nej, har inte tagit ut en veterinär.. kunde inte få tid på flera veckor och då är det "försent")

20210625_111636.jpg

Som sagt jag börjar känna mig ganska övertygad.... 😅
 
Det blev ingen födelsedagspresent, men i måndagsmorse så kom det ett litet stoföl här ☺️
Vi skojade lite innan om att eftersom hon har haft så dramatiska förvärkar så hur sjutton kommer det bli när det väl drar igång!?
Om man säger som så, det var ingen tvekan… vi har en halmbal ståendes i ena hörnan av ligghallen (där hon var instängd) den fullkomligt demolerad hon när det närmade sig, det räckte inte med att vända upp och ner på hela bädden 😅
Hon är måhända en smula dramatisk min dam…
Så nu flyttar vi också in i föltrådstort
Varmt Grattis ❤🥳
 
Senast ändrad:
Senaste veckan har jag försökt att inte titta för mycket för jag känner mej bara mer förvirrad än vanligt då 😃 Satt upp på henne barbacka en liten lugn stund idag 😍
 
Jag håller på att bli tokig!
Jag hade bestämt mig för att hon inte var dräktig.. jag menar vad är chansen egentligen att veterinären har fel.. inte speciellt stor. Och titta hur hon ser ut från den här vinkeln.. ser helt normal ut.. men..
20210704_165636.jpg
 
Hon är inte förstföderska. Hade ett föl för två år sen. Lite därför jag tror att hon inte är dräktig. Är mest juvret som hon lurat mig med.. de svällde upp plötsligt för ungefär en månad sen. Sen gick det ner ganska mycket. För att sedan svälla sakta. Men nu tycker jag det stått stilla i typ en vecka. Men långt ifrån fullt.

Magen är också lurig för hon är normalt en häst som är svår att hålla i hull. Men hon har verkligen svällt upp.

Ang. Veterinär. Jag väntar på att det ska hända något mer.. skulle hon fylla juver mer då ringer jag. Antingen för att rådfråga vad det kan vara om hon inte är dräktig eller för deras åsikt.
 
Hon är inte förstföderska. Hade ett föl för två år sen. Lite därför jag tror att hon inte är dräktig. Är mest juvret som hon lurat mig med.. de svällde upp plötsligt för ungefär en månad sen. Sen gick det ner ganska mycket. För att sedan svälla sakta. Men nu tycker jag det stått stilla i typ en vecka. Men långt ifrån fullt.

Magen är också lurig för hon är normalt en häst som är svår att hålla i hull. Men hon har verkligen svällt upp.

Ang. Veterinär. Jag väntar på att det ska hända något mer.. skulle hon fylla juver mer då ringer jag. Antingen för att rådfråga vad det kan vara om hon inte är dräktig eller för deras åsikt.
Dom kan bli svullna vid juvret om dom är överviktiga också.
Vissa ston fyller knappt något juver. Tänker mest att måste vara jobbigt för dig att veta om du ska vaka eller inte. Det är oansvarigt om det helt plötsligt står ett föl i hagen eller ännu värre, ligger ett dött föl i hagen. Det enda sättet att verkligen veta är ju att låta en veterinär undersöka henne.
 
Jag har bestämt mig för att ringa veterinär imorgon. Oavsett om hon är dräktig eller ej så är det inte normalt för henne att se ut så här så då kanske det är något annat som är fel. Får hoppas att han har tid snart.

20210705_210410-COLLAGE.jpg
 
Min häst har inte fyllt juvret alls men jag tittar dagligen om något förändras. Buken ser samma ut sedan 1 månad tillbaka så jag börjar känna mej säker på att det är gräsmage 🍀
 

Liknande trådar

Avel Jag har ponnyston som går på fribetäckning med hingsten. De har gått ihop sen i maj och går fortfarande kvar med hingsten. (det är okej...
2
Svar
25
· Visningar
1 969
Senast: Karro-Lina
·
Avel Hej Är det någon som har gjort en kombo ridponny / swb? Hur stora har de blivit o vad för stam? Har två swb ston dräktiga med Orchard...
Svar
8
· Visningar
1 339
Senast: ameo
·
Avel Har funderat ett tag på att det numera går att plocka ut stora mängder embryon från samma ston. Det finns gott om exempel på det här, de...
Svar
0
· Visningar
498
Senast: Cheraderama
·
Avel Hej! Jag har ett sto som jag misstänker är dräktig. Hon betäcktes 2022, vid dygn 18 sa de att hon va dr men vid dygn 45 sa de att hon...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
13 673
Senast: Skjøldur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp