Dräktiga ston 2020/2021

Vad skönt @sorbifolia :love: Hoppas ni får ordning på maten!

Här har det varit lugnt i helgen. Efter vaxpropparna (?) i fredags har hon inte visat några fler tydliga tecken. Kliar lite svans, juvret växer lite men annars lugnt. Har mina fantastiska syster och en stallkompis som hjälper till att kolla kameran på nätterna så än så länge är det överkomligt med tröttheten. Hoppas värmen som kommer nu hjälper till på traven :)
 
Jag börjar bli lite orolig över mitt swb-sto som ska föla i början av juni.
Hon har börjat fylla upp juvret och dessutom kommer det lättmjölk ur spenarna om jag trycker ut en droppe.
Hon är stor och trött. Jag såg hur fölet levde om för en stund sedan så jag hoppas allt är bra. ❤️
Mitt maidensto som också ska ha i början av juni har börjat sätta pyttejuver - jag är inte oroad alls för henne, så jag hoppas det inte finns anledning till oro för dig heller
 
Nu funderar jag på när nästa sto tänker föla... Hon är alltid skitsvår att läsa... Undrar om man bara skulle fortsätta sova i stallet, eller sova hemma någon natt?
 
Min verkar inte ha några planer på att följa i natt iaf så satsar på lite mera sömn.

Men såg att hon blivit lite insektsbiten på juvret idag. Vad finns det för insektsmedel som man kan ha på digivande ston? Hade Näckens myggolja när jag hade föl 2008 men den verkar inte finnas längre.
 
Här är en dagsfärsk bild på tjockis-Doris 🥰 335 d.
 

Bifogade filer

  • BCDCE0F0-82AA-477E-A5AF-FB2A4E5924D8.jpeg
    BCDCE0F0-82AA-477E-A5AF-FB2A4E5924D8.jpeg
    220 KB · Visningar: 52

Liknande trådar

Avel Jag har ponnyston som går på fribetäckning med hingsten. De har gått ihop sen i maj och går fortfarande kvar med hingsten. (det är okej...
2
Svar
25
· Visningar
1 897
Senast: Karro-Lina
·
Avel Hej Är det någon som har gjort en kombo ridponny / swb? Hur stora har de blivit o vad för stam? Har två swb ston dräktiga med Orchard...
Svar
8
· Visningar
1 325
Senast: ameo
·
Avel Har funderat ett tag på att det numera går att plocka ut stora mängder embryon från samma ston. Det finns gott om exempel på det här, de...
Svar
0
· Visningar
484
Senast: Cheraderama
·
Avel Hej! Jag har ett sto som jag misstänker är dräktig. Hon betäcktes 2022, vid dygn 18 sa de att hon va dr men vid dygn 45 sa de att hon...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
13 534
Senast: Skjøldur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp