Dräktiga ston 2020/2021

Misstänker att mitt sto blev dräktigt trots allt förra året. Hon gick på fribetäckning från maj till 1a veckan i augusti, då åkte hon hem. I såna fall sen fölning för henne. Jag undrar om era dräktiga ston har haft besvär med insekter på juvret? Endast mitt sto har det hos oss men har aldrig haft det tidigare under våra år tillsammans. Kallblodstravare 💖
 

Bifogade filer

  • Screenshot_20210604-141132_Video Player.jpg
    Screenshot_20210604-141132_Video Player.jpg
    245,3 KB · Visningar: 89
Här är en bild till på pållan. Hon var tom på ul 10/7. Så antingen om det kan ha missats eller tog sej på brunsten innan hon åkte hem kanske.. det visar sej väl 🙂
 

Bifogade filer

  • Screenshot_20210604-141116_Video Player.jpg
    Screenshot_20210604-141116_Video Player.jpg
    255 KB · Visningar: 79
Mitt djur håller mig på nålar 😅
Juvret inte alls färdigt, men hon är så orolig om nätterna så jag törs ju inte chansa direkt. Nu vankas det av och an, skrapas ett djupt hål i bädden, sover lite, äter lite, vankar, gäspar, gräver.. osv
Kan bli en lång vaka detta 😴
 
Efter drygt 3 v med galet mycket förvärkar av och till, med en rejält irriterad och besvärad dam, så var natten som gick väldigt väldigt lugn. I morse var juvret fullt.
Redan förra året vid betäckning sa jag att jag önskade mig en fyrbent födelsedagspresent (fyller år imorgon), vad tror ni? Verkar inte helt omöjligt va? :)✊

juver 210614.jpg
 
Efter drygt 3 v med galet mycket förvärkar av och till, med en rejält irriterad och besvärad dam, så var natten som gick väldigt väldigt lugn. I morse var juvret fullt.
Redan förra året vid betäckning sa jag att jag önskade mig en fyrbent födelsedagspresent (fyller år imorgon), vad tror ni? Verkar inte helt omöjligt va? :)✊

Visa bifogad fil 71718
Oh! Ser inte ut att vara långt kvar där inte! :love: Jag ser löjligt mycket fram emot ditt föl, haha! Har följt Rozalie sen föltiden så det känns ju som att man känner er "på riktigt". :D
 
Oh! Ser inte ut att vara långt kvar där inte! :love: Jag ser löjligt mycket fram emot ditt föl, haha! Har följt Rozalie sen föltiden så det känns ju som att man känner er "på riktigt". :D
Eller hur, känner samma :D

Nu ser det lugnare ut här igen, så vi får väl se om den behagar titta ut i natt, hoppas, men tror inte riktigt att den är redo.
 

Liknande trådar

Avel Jag har ponnyston som går på fribetäckning med hingsten. De har gått ihop sen i maj och går fortfarande kvar med hingsten. (det är okej...
2
Svar
25
· Visningar
1 897
Senast: Karro-Lina
·
Avel Hej Är det någon som har gjort en kombo ridponny / swb? Hur stora har de blivit o vad för stam? Har två swb ston dräktiga med Orchard...
Svar
8
· Visningar
1 325
Senast: ameo
·
Avel Har funderat ett tag på att det numera går att plocka ut stora mängder embryon från samma ston. Det finns gott om exempel på det här, de...
Svar
0
· Visningar
484
Senast: Cheraderama
·
Avel Hej! Jag har ett sto som jag misstänker är dräktig. Hon betäcktes 2022, vid dygn 18 sa de att hon va dr men vid dygn 45 sa de att hon...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
13 534
Senast: Skjøldur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Att ångra en valp
  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp