Dräktiga ston 2021/2022

Jag funderar konstant på namn. Årets föl hade sina namn redan i magen oavsett om de var ston eller hingstar.
Den som ska födas 2022 vetefan vad den ska heta, jag känner mig lite oinspirerad just nu
Ja jag känner att det var ett väldigt projekt! Är ju rädd att något går fel och det känns ännu värre om den har namn och så, men det är nog bara en ursäkt.
 
Här är vi på dygn 159 och gör inte så mycket. Motivation till att rida och hålla igång tryter hos matten, men det ser inte ut som hästen lider så...:) Jag har inte tänkt på namn. Jag är ibland nojig att varken sto eller föl kommer överleva, så jag försöker att inte tänka på fölningen eller tiden efter mer än jag behöver :p
 
Idag är Noella på 150 dygn. Magen växer och börjar puta. Hon gillar inte om man är och klappar och känner för mycket på magen. Kan vara lite sur när man borstar.
Rider henne som vanligt fortfarande, men just nu stenhårt och fruset ute så motivationen tryter. Men tänker att det inte spelar så stor roll.😉
Är lite nojig över att något ska gå fel med allt, sett så många senaste dagarna som haft ston som kastat.😕
Hade ju bestämt mig när Noella föddes att jag aldrig mer skulle betäcka något sto. Nu är jag lik fö*****at i samma neurotiska skick som då!😱
Om det blir en hingst denna gång behöver jag ju inte få tankar om nya betäckningar!😁👍😉
 
Nu blev jag osäker! Vet att abortvirus vaccin ges i månad 5,7,9 men räknar man efter dygn 120 eller 150 på första sprutan? 😂
 
Mina två dräktiga är i sån onåd just nu. Speciellt ponnyn är en surkärring i kubik mot min nya. De är feta som julegrisar och har fri tillgång på hö i det här vädret men ändå får lusitanon inte komma åt maten utan jagas bort. Jag har en fjärde på väg in framöver och förhoppningsvis kan hon balansera upp flocken lite men tills dess får ponnyn gå själv.
 
IMG_20211205_094147906.jpg

Jodå nu känner jag igen henne 🤣 Vallacken titta för länge på henne .. Dygn 163 idag ❤️
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp