Dräktiga travare....

T

trotters.inc

Hur ser det ut i år? Är era ston dräktiga eller har de redan fölat? Vårt dräktiga fölar till midsommar och det käns så avlägset.... Längtar ju !! :love:
 
Sv: Dräktiga travare....

Har också en som fölar "sent".....14 juni är det beräknat till.... e. Spotlite Lobell.....en fuxhingst med bläs har vi beställt :d :angel:
 
Sv: Dräktiga travare....

Oh, vad bra det skulle vara om man kunde beställa kön och färg... Vårt sto är dräktigt med Tibbe Lavec.
 
Sv: Dräktiga travare....

lsz skrev:
Har också en som fölar "sent".....14 juni är det beräknat till.... e. Spotlite Lobell.....en fuxhingst med bläs har vi beställt :d :angel:

Jag fick en fuxpojke med stjärn i natt :love: :love: :love:
Märkligt då jag inte hittat en enda fux på mitt stos sida??? Men det måste ju finns nån liten fux-gen någonstans eftersom båda föräldrarna är bruna...
Jag hade ju beställt en kopia av stoet fast större. :D

e: Gentle Star u: Dixie Millpond

/// ghost
 
Senast ändrad:
Sv: Dräktiga travare....

:banana: Vad roligt .......JÄTTEGRATTIS !!!!!!!!!! :banana:
 
Sv: Dräktiga travare....

Hingsten har lämnat fler fuxar men stoet har inga fuxar i stamtavlan, hon hade visst fuxanlag ändå. Vi får ju hoppas att det är rätt sto... :eek: :D
 
Sv: Dräktiga travare....

Jag har hittat den!!!! :banana: :banana:

Borta i åttonde led på stoet finns det visst en fux, jag grävde tydligen inte tillräckligt djupt förra gången. :smirk:


/// ghost
 
Sv: Dräktiga travare....

Vi hoppades på det förra året....fick lämna B-prov och den andra tänkbara hingsten var både "hetare" och troligen bättre, men faderskapet stämde.....framtiden får utvisa om det var bra eller dåligt :cool:
 
Sv: Dräktiga travare....

Fuxar är läckra, speciellt en viss sorts fuxfärg, hingst ska det vara också..... :love:
 
Sv: Dräktiga travare....

Lines skrev:
Har ni problem med att göra av med pengar,eller varför önskar ni er en fux :confused: :angel: :D

Funderar på att prova ngt av sambons/dotterns alla preparat i sommar då jag till min förfäran upptäckte att min "svarta springare" blir röd av solen
:eek:
Grattis Ghost!!
 
Sv: Dräktiga travare....

Jag är förfärligt less på fuxar...min egen hingst lämnar ju nästan bara fuxar! Jag vill ju ha en som ser ut som han! :D

Vi har ju två ston betäckta med honom som båda skall föla i slutet av juli...förhoppningsvis blir ingen av dem fux, men bläs får de gärna ha...önskar också man kunde beställa färg och tecken på fölen :love:
 
Sv: Dräktiga travare....

Önska på du Isz.... Special Karen är nedkom med ett hingstföl den 10/4 kl 18.10! Han ser ut att vara ganska ljus, möjligen fux och har en vit bläs. Pappa är Spotlite Lobell.

;)
 
Sv: Dräktiga travare....

Så du "snodde" den fuxhingsten.......hoppas det finns fler då !!!!
Anlagen finns i alla fall både hos mor och far.

Grattis till ditt föl !
 
Sv: Dräktiga travare....

Ja det är klart att G.S. kan få fuxföl, men färggenetiken säger att två bruna hästar endast kan få fuxungar om det finns fuxgener på båda sidor. :idea:

Jag kollade upp om det fanns några fuxar på stoets sida i vintras och missade då att hennes mormors mormors mormors morfar (Chestnut Peter f. 1915) är fux. Jag tycker det är fantastiskt att det kan bli så! :)

/// ghost
 

Liknande trådar

Avel Här blir det inga föl i år, så får njuta av alla era fölbilder och se fram mot nästa år :) Tänker att det finns fler som jag, som...
9 10 11
Svar
218
· Visningar
25 704
Senast: jemeni
·
Avel Ser ofta i annonser för ston att hon är en bra mamma, om hon fått föl. Vad betyder det egentligen? Hur är man en bra mamma-häst? Hur är...
Svar
8
· Visningar
1 337
Senast: Habina
·
Avel Har ett 16-årigt hoppsto jag gärna skulle vilja avla på i vår (då kommer hon vara 17 år). Hon har haft ett föl tidigare vid 4-års...
Svar
2
· Visningar
715
Senast: Cactus
·
Avel Har funderat ett tag på att det numera går att plocka ut stora mängder embryon från samma ston. Det finns gott om exempel på det här, de...
Svar
0
· Visningar
484
Senast: Cheraderama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp