Bukefalos 28 år!

M

mavil

Hejsan, jag har skaffat en alaskan malamute /samojed, som är 4 år gammal.och jag vill att han ska börja dra lite saker, då han är en draghund. några förslag på vad man kan göra?:)
 
Sv: Draghund

Dra bildäck och trästockar är väldigt bra för att få upp muskulaturen.
Annars är det populärt vad jag har förstått att ha en trehjuling som hunden får dra, då det blir ungefär som en släde fast man hunden kan dra utan att det är snö.

Viktigaste är givetvis en bra sele och varierat underlag :)
 
Sv: Draghund

oki tack fördina förslag, ska testa me däck :) jag har även funderat på en sån där skrinda av trä som man åkte i när man va liten, och sätta på skacklar (stavning?) :P på den.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Flatte/labbe blandning på 4,5 år. Vi har inte kastrerat tidigare pga att han inte visar några tecken på ilska mot andra hanar och...
Svar
17
· Visningar
1 880
Senast: Rugge
·
Hundavel & Ras Jag har en sheltie, och sheltie är "min ras" sedan årtionden. Det jag gillar är storleken och att de är alerta och lättlärda. Men jag...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
8 864
Senast: lilstar
·
Övr. Hund Jag funderar till och från på att skaffa en hund. Jag har ingen aning om ras och det är i nuläget inte intressant heller eftersom jag...
Svar
19
· Visningar
1 831
Hundavel & Ras Hej! Vi har bestämt oss att börja fundera på att skaffa hund. Min fundering här är gällande ras. När vi själva läst på mycket kommer vi...
Svar
16
· Visningar
1 889
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp