Dragsele till liten hund?

Nevermind

Trådstartare
Någon som har tips på dragsele till liten hund? Väger i normalfallet strax över 5 kg, just nu strax under pga sjukdom, men hoppas få upp henne i hull och muskler igen snart. Hon har halsmått ca 27 cm, 34 cm bröstomkrets och ca 32 cm rygglängd. Hittade nån som hette Zero DC som kanske skulle fungera, men den är lite i överkant i pris för mig (dock värt det om den är bra i kvalitet och sitter bra!). Selen är tänkt att användas på löpturer.
 
Någon som har tips på dragsele till liten hund? Väger i normalfallet strax över 5 kg, just nu strax under pga sjukdom, men hoppas få upp henne i hull och muskler igen snart. Hon har halsmått ca 27 cm, 34 cm bröstomkrets och ca 32 cm rygglängd. Hittade nån som hette Zero DC som kanske skulle fungera, men den är lite i överkant i pris för mig (dock värt det om den är bra i kvalitet och sitter bra!). Selen är tänkt att användas på löpturer.
Zero DC har jättebra kvalitet iaf så just den biten behöver du inte oroa dig över :)
Men annars har jag ingen koll på selar i den storleken.
 
Någon som har tips på dragsele till liten hund? Väger i normalfallet strax över 5 kg, just nu strax under pga sjukdom, men hoppas få upp henne i hull och muskler igen snart. Hon har halsmått ca 27 cm, 34 cm bröstomkrets och ca 32 cm rygglängd. Hittade nån som hette Zero DC som kanske skulle fungera, men den är lite i överkant i pris för mig (dock värt det om den är bra i kvalitet och sitter bra!). Selen är tänkt att användas på löpturer.
Jag har zero dc faster som dragsele till min 7 kg hund. Har haft zero dc sorter som promenadsele till tidigare hund. Tycker de är bra selar som håller hög kvalitet.
 
Jag har zero dc faster som dragsele till min 7 kg hund. Har haft zero dc sorter som promenadsele till tidigare hund. Tycker de är bra selar som håller hög kvalitet.
Vilken storlek har du? Enligt storlekstabell är minsta storleken på gränsen till stor för min, men hoppas att det kan funka...
 
Jag har haft en DC Faster till min spaniel, men den sitter tyvärr inte alls bra. Alltför hög i halsen. Jag vet att Björkis har möjlighet att specialsy selar om standardsortimentet inte passar, så där hade jag börjat om jag var du.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Ni som har hundar i liknande storlek som jag dvs 35 cm ryggmått, 7 kg, 34 cm i manken vad har ni för klövjeväska? Jag kollar nu på...
Svar
6
· Visningar
3 139
Senast: Raderad medlem 94602
·
Övr. Hund Vad finns det för selar med ryggplatta så inte ringen och karbinhaken tar på själva ryggen? Jag ska använda selen som spårsele till...
Svar
5
· Visningar
1 263
Senast: Killaloe
·
Övr. Hund Min Milo är i början av sommaren opererad i sin bakhas för ett trasigt ligament. Rehabiliteringen går rätt trögt eftersom han är för...
Svar
10
· Visningar
4 404
Senast: KungTulle
·
Övr. Hund Min lilla (:D) Fila Brasileiro har nu bott här i strax över 1 mån, och vi har lärt känna varandra ordentligt. Han har bestämt sig för...
2
Svar
29
· Visningar
2 058
Senast: Bebben
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp