Dramatiskt med avlivning?

Jag har för mig att distriktsveterinärer både kommer hem och tar sen med kroppen. Iaf så gör de det här men jag bor på liten ort men det kan vara värt att kolla upp :heart
Det skiljer sig mellan olika distrikt. Dessutom kan det vara värt att tänka på att om distriktsveterinären får ett akut fall med tex en ko så går det före en hemavlining, dvs tiden kan behöva ändras akut.
 
För att gå till trådrubriken.
Jag har varit med om ett antal avlivningar. Både hemma och på klinik. Både hästar och hundar. Samtliga har varit helt odramatiska. Lugnt och stilla och värdigt.

Veterinärer och Lantbrukstjänst gör detta ofta. De är vana.
Deet ingår i att vara djurägare eftersom vi lever längre än de gör. Det är också ett ansvar. Deras liv är i våra händer och det är vår skyldighet att se till djurens bästa före vårt eget.
 
Jag har för mig att distriktsveterinärer både kommer hem och tar sen med kroppen. Iaf så gör de det här men jag bor på liten ort men det kan vara värt att kolla upp :heart
Vår distriktsveterinär tar inte med kroppen, men det kan vara olika. Däremot kunde vi, om vi velat, fått köra kroppen till vår veterinärklinik och lämnat den där, för kremering. Men vi begravde honom i trädgården. Det var snart ett år sedan, men det känns fortfarande svårt att tänka att han faktiskt fortfarande ligger där - hans fina fina kropp med de silkesmjuka öronen, den vackraste svansen, hans fina huvud..... Ibland tänker jag att det varit lättare om han faktiskt kremerats, då hade han liksom bara funnits i vinden. Många känslor man inte tänkt på kan dyka upp efteråt. Men jag ångrar ändå ingenting.
 
Jag tog bort min älskade vän i torsdags. Bestämde distriktaren som sedan ringde upp mig på morgonen och en tid under dagen sades.

På plats fick hon lugnande/smärtlindring. Hunden gillar inte veterinärer eller stick men jag höll henne i famnen medans sprutan gavs så hon slappnade av och somnade.

Vi tog hand om kroppen själva så är inte säker på om de kunde ta henne med sig eller om man kunde lämna in henne någonstans. Frågade inte
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej alla. Vi fick avliva vår 16 åriga hund i somras. Det gnager mig varje dag om den stunden då jag har totalt black out. Hon...
2
Svar
25
· Visningar
2 397
Senast: tanten
·
Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
16
· Visningar
1 547
Senast: YlvaG
·
Hundträning Hej! Jag skulle behöva lite tips. Jag och min hund har kört agility i ett år. Hon har varit super duktig och tyckt det varit väldigt...
Svar
3
· Visningar
251
Senast: snorp
·
Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
1 595
Senast: Hellhound
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp