Dressyr med frieser?

Det gick jättebra! En av de största fördelarna med min hästar att han älskar att visa upp sig när vi är borta. Han går ofta nästan bättre borta än hemma och det gör det ju extra kul. Sedan att han var så taggad att det blev lite bock och hopp ibland, det tar jag gärna. Intressant föreläsning och miniclinic med sits, blev så inspirerad att jag ridit utan stigbyglar ett par gånger sedan dess tex! Och fick med mig saker att tänka på som helt klart underlättar i ridningen. Så glad att jag fått chansen att vara med i det här projektet!
 
Det gick jättebra! En av de största fördelarna med min hästar att han älskar att visa upp sig när vi är borta. Han går ofta nästan bättre borta än hemma och det gör det ju extra kul. Sedan att han var så taggad att det blev lite bock och hopp ibland, det tar jag gärna. Intressant föreläsning och miniclinic med sits, blev så inspirerad att jag ridit utan stigbyglar ett par gånger sedan dess tex! Och fick med mig saker att tänka på som helt klart underlättar i ridningen. Så glad att jag fått chansen att vara med i det här projektet!
Det låter toppen och jag är helt klart avis!!
 
@Wilfa och ni andra. Hur går det, vad gör ni?
J har fått några genomgångar av eq och det är nya saker som kommer fram. Han är rätt styv i vänstersidan så jag rider bara basic nu med lösgörande och tränar mina ben på att göra jobbet istf att ta "the easy way out" och använda handen. Mycket häst som ska försöka bära sig igen på ett annat sätt än han har gjort senaste åren. Men det går framåt!! Han bjuder till och blir fantastiskt fin några steg sen så rätar han gärna ut sig och jag har dålig tajming.. Nåväl. Vi jobbar på :D
 
@Wilfa och ni andra. Hur går det, vad gör ni?
J har fått några genomgångar av eq och det är nya saker som kommer fram. Han är rätt styv i vänstersidan så jag rider bara basic nu med lösgörande och tränar mina ben på att göra jobbet istf att ta "the easy way out" och använda handen. Mycket häst som ska försöka bära sig igen på ett annat sätt än han har gjort senaste åren. Men det går framåt!! Han bjuder till och blir fantastiskt fin några steg sen så rätar han gärna ut sig och jag har dålig tajming.. Nåväl. Vi jobbar på :D
Vad roligt att höra att det går framåt! Vi har startat några LB med godkända procent och nu i helgen ska vi testa LA igen. Känns som vi just nu är på väg upp för ett trappsteg, det händer saker och mycket har fallit på plats som vi tragglade med i vintras.
 
Vi tragglar på. Ett höger bak som inte känner för att bära vikt nämnvärt mycket och speciellt inte under kroppen. Men som sagt, vi tragglar. Han har gått ned en hel del (tack å lov) och börjar bli riktigt fin i kroppen.
Han bjuder på riktigt fina sekvenser som ger försmak om vad som kanske kommer i framtiden å jag längtar :) I vilket fall är han sötast i världen :heart
Själv då? :D
 
Vi tragglar på. Ett höger bak som inte känner för att bära vikt nämnvärt mycket och speciellt inte under kroppen. Men som sagt, vi tragglar. Han har gått ned en hel del (tack å lov) och börjar bli riktigt fin i kroppen.
Han bjuder på riktigt fina sekvenser som ger försmak om vad som kanske kommer i framtiden å jag längtar :) I vilket fall är han sötast i världen :heart
Själv då? :D
Åh, vi har också ett höger bakben som behöver lite övertalning ibland. Blir bättre och bättre dock. Var och tävlade i går, är väldigt nöjd. Plats 3 av 12 i LB:1 och 4 av 9 i LA:1. Målet är att under sommaren/tidig höst bli stabila i LA:1 och det tror jag vi kommer lyckas med.
 
I Sundsvall i helgen så fanns det en frieser som tävlade Msv A:1. Väldigt maffig, tror att det var en hingst. Kul med flera olika raser och typer som tävlar dressyr! :-)
 
I Sundsvall i helgen så fanns det en frieser som tävlade Msv A:1. Väldigt maffig, tror att det var en hingst. Kul med flera olika raser och typer som tävlar dressyr! :-)
Ja, det är roligt att fler och fler friesrar kommer ut på tävlingsbanorna. Vet inte om fler upplevt det, men i alla fall min är en sådan häst som älskar att visa upp sig :love:
 
I Sundsvall i helgen så fanns det en frieser som tävlade Msv A:1. Väldigt maffig, tror att det var en hingst. Kul med flera olika raser och typer som tävlar dressyr! :-)
Ja Hildbrand som tävlas av Linnéa :) Vi tävlar (tävlade, iom att jag inte längre tävlar) för samma klubb.
 
I går var jag på pay and ride och testade LA:3 för första gången! Har ridit en del av linjerna hemma och på träning, men aldrig hela programmet innan. Är så osäker på lång bana, testade några LB:2 i fjol och tyckte det var vidrigt. Min tränare och jag konstaterade att det programmet varken passar mig eller hästen, för många raksträckor där vi tappar allt. Så beslutade att det var bättre att fortsätta på kort bana så långe som möjligt. Nu var jag nyfiken på om det skulle funka eller inte. Fick 60,6% trots en felridning och ett par klumpiga missar av mig. Red LA:1 också, som uppvärmning, och upplever att bedömningarna var rimliga, som på vanlig tävling. Så nöjd, var inte så läskigt som jag trodde det skulle vara :cool::)
 
Var nere i Falsterbo och tittade när Marc Peter Spahn tävlade Elias 494 i GP-dressyren :up: Frieser kan gå hela vägen! Hans piaffer tvålade dit mer än hälften av varmbloden.
Åh, jag hade också velat vara där då! Var bara där tidigare i veckan. Såg några filmsekvenser och blir så imponerad, tänk att han bara är 10 år än. Hur kommer det se ut om några år, med ännu mer styrka och erfarenhet?
 
Var nere i Falsterbo och tittade när Marc Peter Spahn tävlade Elias 494 i GP-dressyren :up: Frieser kan gå hela vägen! Hans piaffer tvålade dit mer än hälften av varmbloden.

Ja han är läcker!
Johan (min frieser) köptes från Holland av samma person som nu äger Elias
under avdelningen "jag mötte Lassie..."
 

Liknande trådar

Ridning Hej! Finns säkert fler än jag som har hoppstammad men mest rider dressyr . Jag är inte så avancerad , msv:c/b. Tittar nu på lite olika...
Svar
7
· Visningar
907
Senast: Fiorano
·
Hästmänniskan Hej! har fått ett otroligt bra erbjudande på en fd hopphäst. Tävlade sparsamt upp till 120 tidigare år men har nu hobbyridits senaste 5...
2
Svar
25
· Visningar
2 155
Senast: Fiorano
·
Samhälle Spinoff på tråden om att det kan bli krig i Sverige. Kanske en luddigt ställd fråga, men... Hur lever man, rent praktiskt, i ett land i...
Svar
11
· Visningar
1 014
Senast: Mineur
·
Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
9 135

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp