Dressyrbett?

IvoryTower

Trådstartare
När ni rider dressyr, vad använder ni för bett då? Och varför?
Min häst älskar äpplebetten, finns det nåt bra "dressyrbett" med äpplesmak? (Obs, tävlar ej dressyr.)
:bump:
 
Jag använder ett tredelat muffbett, bridong. Varför, han går bäst på det.
 
ja har ett rakt tränsbett, kan bli lite jobbigt i avsaktiningarna då man inte riktigt har den känslan som på ett annat bett men det är bäst för hennes mun så!
 
tredelat vanligt
tredelat bridong,vanlig stång på kandaret.

varför? funkar bra med de så varför börja trixa?
 
jag red "dressyr" igår samtidigt som jag provade ett nytt bett. Tre-delat eggbett (ej det tjocka från h**ks utan ett smalare)
Det gick SUPERBRA. Annars brukar jag ha ett vanligt tre-delat tränsbett vid dressyr men det har blivit för litet.
 
Vanligt tvådelat tunt tränsbett.

Varför? Min häst fungerar på alla sorters bett jag har provat på henne, så varför så inte rida på det allra enklaste? :D

Immer
 
Har ett vanligt tredelat från Globus.
Varför? Funkar perfekt för både mej och häst.
 
tredelat eggbett rider jag på
varför? för han måste ha fasta ringar och tredelat är bättre för hans mun
 
Ett vanligt tredelat -som jag för övrigt alltid rider på, även på hubertusjakt, hoppning eller vad som helst.. '

Det ligger bättre i munnen än tvådelat och starkare bett behövs absolut inte på min fröken :)
 

Liknande trådar

Utrustning Som rubriken råder så är jag inne på att skaffa antingen ett Nova bett eller ett poponcini bett, Jag är orolig att nova bettet ska gå i...
Svar
18
· Visningar
735
Ridning Hejsan! Har en hopphäst som jag inte passar alls i hoppningen med. Hon blir osäker och jag med. Jag tycker bara det är otäckt.. så...
Svar
13
· Visningar
1 274
Utrustning Jag har funderat lite på detta med hackamore. Det fungerar ju genom att det dras åt runt hästens huvud när man drar i tyglarna. Hur...
Svar
18
· Visningar
1 092
Dressyr Fast jag har svårt att tro att man inte kan få tillräckligt flashiga rörelser för att behålla intresset och samtidigt träna och rida...
2 3
Svar
45
· Visningar
1 862
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen
  • Ännu en tråd om hundfoder

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp