Dressyrgjord, Amerigo protector

Ace

Trådstartare
Hej

Jag och pålle har varit nöjda med vår ELT gjord men den sjunger på sista versen och jag vill se mig om på vad nytt som har dykt upp innan jag bara köper en ny ELT.

Vad jag är mest sugen på är Amerigo protector :d men smakar det så kostar det. Någon som har provat en sådan?

Det som lockar med amerigon är att den är lite lättare/smidigare än ELT. Jag vill ha bred platta under magen, gärna smal förbi armbågarna, mjuk, elastisk. Hästen har ett normalt gjordläge.

Finns det något annat jag bör titta på?
Och en bonusfråga, vad anser ni om längden på gjorden? Jag fick lära mig att så kort som möjligt utan skav på armbågarna, gäller det fortfarande?
 
Hej

Jag och pålle har varit nöjda med vår ELT gjord men den sjunger på sista versen och jag vill se mig om på vad nytt som har dykt upp innan jag bara köper en ny ELT.

Vad jag är mest sugen på är Amerigo protector :d men smakar det så kostar det. Någon som har provat en sådan?

Det som lockar med amerigon är att den är lite lättare/smidigare än ELT. Jag vill ha bred platta under magen, gärna smal förbi armbågarna, mjuk, elastisk. Hästen har ett normalt gjordläge.

Finns det något annat jag bör titta på?
Och en bonusfråga, vad anser ni om längden på gjorden? Jag fick lära mig att så kort som möjligt utan skav på armbågarna, gäller det fortfarande?

Men är den elastisk? Har inte sett den irl. Men av vad jag ser på bilderna är ju det jag trodde var resår fastsytt i det undre lagret av läder. Kan inte sevar den skulle vara elastisk?
 
Men är den elastisk? Har inte sett den irl. Men av vad jag ser på bilderna är ju det jag trodde var resår fastsytt i det undre lagret av läder. Kan inte sevar den skulle vara elastisk?
Intressant observation och precis vad min sadelmakare sade idag. Jag bara tog för givet att det var resår :banghead:
 

Liknande trådar

Dressyr Jag ska köpa dressyrgjord till min lille pålle efter att ha lånat stallkompisens i ett år :angel: Spontant tänker jag att jag vill ha...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 718
Senast: Nepenthe
·
Utrustning På min häst åker sadlar bak. Han har liksom inget som "håller dem kvar" och känslan man får är att han "springer ur" dem. Han får aldrig...
2
Svar
33
· Visningar
4 043
Senast: bigganl
·
Utrustning Hade egentligen planerat att köpa en elt gjord men inser efter att ha använt min nya enkelkåpiga amerigo och sett var stropparna hamnar...
Svar
2
· Visningar
1 032
Senast: gylle
·
Dressyr Vad har ni för dressygjordar? Någon särskild anledning till att ni använder just dem? Nöjd med kvalitet, design etc? Lägg gärna upp...
2 3
Svar
53
· Visningar
10 459
Senast: lil-sis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp