Dressyrgjord från Hööks

Naviljas

Trådstartare
Är det någon som har provat Hööks dressygjord som ser ut som på bilden/länken? Min häst får skavsår under armhålan av den lädergjorden med fluff under som jag har just nu på henne. Eller om ni har några andra bra dressyrsadelgjordar så får ni gärna tipsa om dem!

https://www.hooks.se/hast/hastutrustning/sadelgjordar/dressyrgjord-fairfield-1

1639911390920.png
 
Jag har samma gjord som @Mirtai och det är det som funkat bäst. Ofta är de sk anatomiska gjordarna för tjocka just vid armbågen, speciellt om man har en nätt häst. Min får kläm och skav av hudbulan som bildas där med alla gjordar utom Börjes. Prislappen är också ett plus...
 

Liknande trådar

Utrustning Hej! Snabb fråga. Hur anser ni denna sadelgjord ska sitta? Den rundade delen in mellan frambenen och fyrkantiga delen bakåt, eller tvärt...
Svar
3
· Visningar
805
Senast: Freazer
·
Hästhantering Hej!! Jag såg detta träns på Hööks, och tycker mig se likheter med ett micklem träns. Är detta ett micklem träns? Länk här nedanför till...
Svar
9
· Visningar
1 681
Senast: Lutten
·
Utrustning Vad har ni och vad är ni nöjda med? Det känns som att jag har provat igenom hela sortimentet. Jag har provat alla hööks, både deras egna...
2
Svar
31
· Visningar
3 034
Senast: JennyLz
·
Utrustning Hej! Står lite i valet och kvalet på om jag Hööks eksemtäcke skulle kunna vara en idé, det som heter Shield nånting. Köpte ett Fly...
Svar
3
· Visningar
602
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp