Dressyrgjord, med resår OCH teddy/fårskinnsfoder?

J

joneya

Har länge gått och väntat på att stöta på denna gjord, men inte har jag gjort det inte, så nu frågar jag här. Har någon av er sett en sådan gjord?

Jar har hittat EN gjord som har resår på båda sidor och är fodrad med teddy, men den är från USA, så frågan är vad frakt, tull, moms och sådant skulle kunna tänkas gå på?

Tacksam för tips från mera upplysta människor ;)

M.v.h. från Joneya
 
Såg den och blev överlycklig, men så såg jag att på den amerikanska hemsidan kostar gjorden 2 dollar UTAN resår, och så är det 5 dollar mera för resår. Det är betydligt billigare. Men då beror det ju på tull och sådant.

Ska kolla upp det dära mera. Ser att IDAG är priset på gjorden 100:- från tillverkaren! (tack vare valutakursen).
32 dollar inklusive frakt till Sverige. Men tillkommer då moms, tull eller något sådant? *vet ingenting*
 
annars kan du köpa en resårgjord på vilken hästsportbutik som helst och sen köpa en sadelgjordstunnel i fårskinn (kostar 345 kr på hööks)
 
Mycket lättare att rengöra en ett löstagbart fårskinn än fastsytt :idea:
 
Den där tunneln ligger aldrig som man vill ha den. Brukar lyckas lägga sig vikt någonstans o.s.v. Bekvämare och snyggare med en rejäl gjord enligt mig (smaksak, självklart :) ).
 
Nu är gjorden jag kolalt på i nylon, så den går att tvätta hela gjorden.
 
Håller med, har både och(bla den du kollat på nu :love:)o föredrar fastsydd, då den lösa bara snurrar runt o korvar sig ja... :crazy:
 
Jag tror att hansbo har en lädergjord med resår och fastsytt fårskinn.. men då får du nog vara beredd att ge ut 1000 och uppåt... Hur gör man rest fårskinnet föresten? Gjordar har ju tendens att bli ganska svettiga..?
 
Det stämmer nog, tror jag sett den på Granngården, svindyyyyr... :smirk: Där sitter väl fårskinnet fast med kardborre så man kan ta bort o tvätta det...?
Den jag nämnde ovan är i "tyg" så den kan man tvätta... :)
 
Det tillkommer tull och moms på det man beställer utanför EU.
Det som är bra med att köpa saker från svenska företag är att du har bytesrätt och annat sådant som täcks av konsumentlagen. Köper du från USA och det är fel på varan eller om du inte gillar den när du ser den, så kan du inte returnera på ett enkelt sätt.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Har svårt att klura ut vad som är bra för mig och vad som är rimligt, så jag skriver ned mina funderingar för att se om det blir...
2 3
Svar
44
· Visningar
7 778
Senast: Dimmoln
·
Relationer Om någon vet vem jag är så vore jag tacksam om ni behöll det för er själv, då detta är lite känsligt, Jag behöver tips hur jag ska lösa...
Svar
12
· Visningar
2 415
Senast: Keb71
·
Kropp & Själ Långt men tacksam om någon orkar läsa.. Jag har haft mer eller mindre ständiga problem med ryggont sen en ridolycka 1999. Värken har...
2
Svar
31
· Visningar
4 906
Senast: Alexandra_W
·
Hästvård Jag undrar lite kring hur ni hanterar en sträckning som inte riktigt vill ge med sig? Det hela började med att hästen i fråga fick...
Svar
0
· Visningar
1 034
Senast: Janni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp