Dressyrgjord

Min häst som har 120 cm sadelgjord har 60 cm dressyrgjord så 70-80 cm kanske?

Men det beror ju på stropparna oxå, om man har extremt korta/långa stroppar på hopp el dressyrsadeln kan det ju bli lite annorlunda.
 
Lägg på sadeln och mät med måttband! :)

Eller låna kanske en dressyrgjord och prova så ser du ju ungefär...

/malu
 
Är ganska korta stroppar på mina hoppsadlar tror jag, hade 130 (även 120, men då var han tunn) på min allorund/dressyr.
 
Besten har 140 till hoppsadeln (Henri de Rivel) och 75 till dressyrsadeln (Jensen Amiral).

Immer
 
Beror ju helt på hhur långa stropparna är på dressyrgjorden!
 
Det beror på vad du har för dressyrsadel det kan skilja massor på samma häst. Jag har två dressyrsadlar till den ena har jag 60 cm på gjorden och till den andra sadeln 75cm.
 

Liknande trådar

Utrustning Vet att det är högst individuellt så klart, men jag har själv lovordat ELT-gjorden fram tills nuvarande häst. Ardennerkille, 3 år och...
Svar
11
· Visningar
984
Senast: palle
·
Utrustning Tjo, är i behov av sadelgjorsspänneskydd, i brist på tillräckligt långa dressyrgjordar, men hittar ingenting i sverige som säljer dom...
Svar
6
· Visningar
440
Utrustning Är det någon som har provat Hööks dressygjord som ser ut som på bilden/länken? Min häst får skavsår under armhålan av den lädergjorden...
Svar
3
· Visningar
1 069
Senast: MiniLi
·
Utrustning Hej! Snabb fråga. Hur anser ni denna sadelgjord ska sitta? Den rundade delen in mellan frambenen och fyrkantiga delen bakåt, eller tvärt...
Svar
3
· Visningar
824
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp