Dressyrhästar från Holland?

B

**BORTTAGEN**

Finns det mycket bra stamfäder där Etc.
I framtiden när jags ska köpa storhäst blir det troligtvis en unghäst till dressyr.
En bekant är ingift släkt med Hoppryttaren Per Ola Nyström som importerar mycket hästar från Holland. Därför skulle man kanske kunna ta kontakt med honom O mportera en dressyrhäst samtidigt.
Vart hitatr man bra dressyrhästar i Holland?
Bra dressyr fadrar, mödrar, dressyrstjärnor ETC.
Skulle ni sjlva satsa på en dressyrhäst från Holland?
Nu pratar vi då flera år framåt, unjefär 3-5 år, Mn det ärm bra att börja titta redan nu.
I annatfall så tänkte vi kanske åka till Tyskland O kolla, men om man har Holland som alternativ till en billigaer importeringsätt så skulle det vara skönt.

Alla seriösa svar önskas!
MVH/ dressyrmupp :)
 
Jag rider en unghäst just nu som är importerad i från Holland.
E: Rohdiamant EE: Rubenstein.

Det som är problemet med honom är att han är inriden där nere ganska hårt. Han springer nu omkring i grand prix form utan att ha muskler för formen. Ångar lätt på för mig som har korta ben och inte orkar hålla om ( säkerligen en karl som ridit in honom och orkat hålla honom i en bra form utan tappad bakkärra.)

Det som är bra är att han är ordentligt inriden/grundriden och det skapar förutsättningar!

Eftersom jag inte är så insatt vart ifrån ägaren hittade honom i Holland så kan jag inte hjälpa dig så mycket , men jag kan säkerligen ta reda på.

Själv så skulle jag kunna importera i från Holland ( unghäst ) men det kan vara mycket jobb..
 
Eftersom du inte ska ha hästen om 3-5 år så är det väl extra smart att kolla olika hingstar redan nu o avkommor som tävlar, så har du lättare att följa stammen senare och redan har ett litet hum om vad hästen besitter för möjligheter. Om du vill satsa på en unghäst ca 3-4 år så är det ju nu den ska födas...

Jämför avkommor och hingstar och se vad de är för hästar idag. Om 3 år kanske en häst efter "den" inte är bra men den andra hingsten blivit elit prem pga av bra avkommor. Du får följa upp lixom.

Alltid bra att ligga steget före. :bow:
 
Grööön av avund!

Någon av Ferrosönerna, kanske framför allt Métall, eller någon av hans söner.

Skulle hålla ett öga på Houston!

Flemmingh är ju alltid aktuell!

Jazz eller hans son Norway (Jazz - Ulft), bland andra söner...

00 Seven är en Rubenstein son med Doruto i andra led, som är på "väg upp". Väl värd att följa..

Havidoff, kanske?


I mödernet kan man gärna se efter Nabuur, Cabochon och Doruto.

Hade jag haft möjlighet, hade jag gärna köpt ifrån Holland!

lycka till och passa på så länge de är gifta! ;)
 
Även hopphingstarna kan ge fina dressyrhästar....tex min pålle, han är efter Damiro (som är efter Ramiro z) :)
Lycka till med letandet :) (kan tyvärr inte hjälpa för jag har noll koll, men som nån annan sa; Följ hingstarna som är igång å tävlar nu å va de ger för avkommor)
 
Vet du vart man kan hitta mer fakta om dessa? Söker men det ger inget resultat. Nån hollänsk sida med alla hingstar?
 
min kompis har ett två årigt sto från holland tror jag det är.
Om allt går som planerat så ska den visas på treårstestet i vår (?) (vet inget om sånna shower)
hehe sen vet jag inget mer.
 
Okej =) Du kan väl PM:a mig när du vet hur det gått för hästen på testet O stammen ETC.? Vart visas den?
 
Hej!
Här är en sida: http://www.horsenl.nu/abc.htm
Har fler som jag kan lägga in.....
Har själv bott i Holland, men bor nu sedan Augusti i Belgien.
Har betäckt mitt Svenska halvblod med Flemmingh och väntar föl i mitten av juli. Om fölis inte passar mig kanske du är intresserad :D
M V H Lotta
 
Okej =) Säg till när ni ser om hästen kan gå St George så kan du ringa mig.. ;)
 
Jag har fastnat för:
Welcome, ser väldigt trevlig O fint byggt ut.
Well Hitt II, vem kan motstå honom?
Michellino, ser lite smäckrare Mn väldigt krafftfull ut.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Uppdateringstråd
  • Dressyrsnack 16
  • Hingstval 2024

Omröstningar

Tillbaka
Upp