Dressyrhästen dog – veterinären måste betala skadestånd

Håller med. Homeopati är dock tillåtet som behandling inom sjukvården/vet.vården i Tyskland. (Om det inte ändrats som i Frankrike nyligen.) Och många tror på det, fortfarande...
 
Jag hade blivit mycket skeptisk om jag tog ut en vet för att min häst hostar och vet vill behandla hästen genom att ge spruta med homeopatiskt preparat.
Väldigt vanligt i Tyskland. En del av de tyska veterinärerna som kommer över hit har svårt att anpassa sig och fortsätter använda det här. Har sett exempel där allt möjligt t ex svåra hudinfektioner har behandlats med bla plommonkärnextrakt (innan långtidsverkande antibiotika sattes in - lika tokigt det) . :crazy:
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter En man måste betala närmare 400 000 kronor sedan han struntat i att hämta ut tre travhästar som han lät inackordera. Tingsrätten anser...
Svar
4
· Visningar
1 149
Senast: Dopy
·
Hemmet Ni vet ju hur jag tjatat om att få flytta ut på landet. Nu verkar jag ha hittat ett litet hus att hyra! Muntligt är i princip allt...
2 3
Svar
56
· Visningar
6 376
Senast: MissFideli
·
Ekonomi & Juridik Har ju sett här att många är rädda för att köpa häst utan försäkring. Uppfödare är rädda för att sälja häst utan dolda fel försäkring...
3 4 5
Svar
98
· Visningar
8 968
Senast: nullo-modo
·
  • Låst
  • Artikel
Hästnyheter Hunden befann sig på "sin" tomt och sprang fram till staketet och skällde när ett ekipage med en travhäst passerade utanför. Hästen blev...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 596
Senast: purity_666
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp