Dressyrhingstar som lämnar bra temperament.

Cicci75

Trådstartare
Jag undrar vilka dressyrhingstar (halvblod) det finns som man vet lämnar behagligt temprament.
Och gärna lite kvalite för hoppning också.

Vilka finns det utomlands som är multitalanger? Alt enbart dressyr eller hoppstam med goda gångarter?

Har dålig koll på utbudet i Europa.

Känner till dom vanliga som Zafferano och gänget.
 
For Romance I är populär hos oss, vi har bara i vårt stall 3st i ridbar ålder + en som förväntas födas om någon månad. Gemensamt för "våra" som är ganska lika varandra är att de rör sig bra, väldigt trevligt temperament (känsliga men vettiga) och fin ridbarhet. Våra är inga hopptalanger (😅) , men hoppar gärna och inte hel-uselt för husbehov.
 
For Romance I är populär hos oss, vi har bara i vårt stall 3st i ridbar ålder + en som förväntas födas om någon månad. Gemensamt för "våra" som är ganska lika varandra är att de rör sig bra, väldigt trevligt temperament (känsliga men vettiga) och fin ridbarhet. Våra är inga hopptalanger (😅) , men hoppar gärna och inte hel-uselt för husbehov.

Skriver under på detta.

Har min egen som rör sig mkt bra och hoppar allt (om än inte alltid med den bästa tekniken). Mkt enkel att rida in och generellt sätt enkel i hantering och ridning.

Han har två helsyskon (ett i ridbar ålder) som också visar på samma trevliga temperament och inställning till allt dom människor kan få för sig.
 
Jag har också en trevlig For Romance I som även hoppar bra. Iof gör hennes mamma det också men temperamentsmässigt är dottern betydligt mer lättsam.
 
Jag har en efter Suarez som är otroligt klok och "eftertänksam" till sin läggning.

Jag är mycket glad för honom, då han också är känslig och lyhörd, utan att för den skull hoppa till eller fly.
 
Jag känner en treåring efter Sibelius som både rör sig bra och hoppar trevligt. (trots att mamman "bara" har temperamentet till sin fördel 😇)
Ungen är väldigt trevlig mentalt också; jag har varit med och hanterat den sedan den föddes.
Sibelius' bror hoppade väl trevligt på bruksprovet i år också.
 
Jag har en efter Suarez som är otroligt klok och "eftertänksam" till sin läggning.

Jag är mycket glad för honom, då han också är känslig och lyhörd, utan att för den skull hoppa till eller fly.
Är lite sådär om honom. Han har aldrig direkt tilltalat mig. 😊 Väldigt elektrisk och hört lite dåligt om honom.
 

Liknande trådar

Ridning Jag har letat efter en medryttarhäst sedan i somras men hittar ingen. Det är ett problem jag aldrig har haft förut och då har jag varit...
2 3
Svar
51
· Visningar
8 941
Senast: Magiana
·
Avel Har smått börjat fundera på om det är dags att betäcka mitt sto igen, hon blir 16 år nästa år och hade föl som 5-åring. Åren går ju fort...
2
Svar
21
· Visningar
3 390
Senast: Freazer
·
Avel Hej allihopa! Tänkte om det var någon mer än jag som ska betäcka med ponnyhingstar nästar år och som tycker att det kan va ganske...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 884
Senast: moonstruck
·
Avel Detta kommer att bli mitt första föl och jag känner att jag kanske inte alls är så påläst som jag borde vara. Kan ingenting men pluggar...
Svar
18
· Visningar
3 452

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp