Bukefalos 28 år!

Dressyrkurs dag 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Igår fick jag frågan om jag hade fått träningsvärk efter hoppkursen förra veckan. Nej, det hade jag inte fått. Idag fick jag frågan om jag hade fått träningsvärk efter gårdagen. Jag trodde att jag skulle få det men träningsvärken har lyst med sin frånvaro. Den brukar komma efter två dagar fick jag information om. Vi får se...

Den pigga men stela ponnyn var arbetssugen och ambitiös idag också med men var inte lika mycket på G som igår då han hade vilat några dagar.

Vi fick repetera lite av gårdagens övning med skitt-halt och sedan blev det ridning på stora mittvolten med mycket fokus på yttertygeln som inte fick glappa. Inga problem där men det är inte helt lätt att komma åt den här ponnyn. Ridläraren har konstaterat att hans exteriör gör att han inte har det så lätt för sig, även om han också kan mjukna. Det har jag ju lyckats med tidigare under höstterminen men inte nu. Han behöver väl mer lösgörande arbete än vad han fått nu.

När vi skulle galoppera var det flera som hade problem med sina hästar och jag hann ta flera varv innan det var ordning på torpet. :angel:

Den här ridläraren är ju ganska grundlig och går igenom mycket teori med oss. När hon korrigerar oss kan hon ibland låta ganska barsk. Visserligen vill jag bli korrigerad eftersom det är sånt jag lär mig av men hennes tonläge kan få en att tappa självförtroende. Nu har jag dock inte blivit korrigerad så mycket som jag kanske hade önskat. Enligt min granne, vars barnbarn rider för den ridläraren, är hon rätt snål med beröm men det kommer ändå fram då och då.
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok När jag var barn så tyckte jag att det såg så elegant ut att rida en häst på tygeln. Det ville jag också lära mig att göra. Vem vill...
Svar
0
· Visningar
1 129
Senast: Magiana
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Egentligen hade jag inte tänkt att jag skulle skriva något om veckans ridlektioner... Min ridskola har redan börjat sin termin, men rent...
Svar
0
· Visningar
454
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag undrar när jag ska lära mig rida egentligen. Allting känns bara samma, samma, samma hela tiden och jag får inga nya aha-upplevelser...
Svar
0
· Visningar
231
Senast: Magiana
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok I morse vaknade jag vid halv sex och kunde inte somna om så det var ingen risk för försovning. Efter en tidig frukost åkte jag till G...
Svar
0
· Visningar
237
Senast: Magiana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp