Dressyrlaget till OS (utbruten från Dressyrsnackis 14)

Jerseyite

Trådstartare
Inga överraskningar med dressyrlaget till OS. Men vad tror ni, kanske Lorenzo och Jeanna får chansen till EM?
 
Hoppas det! Tycker det är en så otroligt läcker häst och det känns häftigt att den tävlar för Sverige nu! Hoppas även på Johanna och Mazy. Även Sandra och Ichi och Denise och Soega känns spännande.
 
Jag tyckte det var en tråkig uttagning. Hade hellre sett Jeanna faktiskt men förstår ju att det inte varit så lätt beslut att ta politiskt av Bo..
 
Jag tyckte det var en tråkig uttagning. Hade hellre sett Jeanna faktiskt men förstår ju att det inte varit så lätt beslut att ta politiskt av Bo..
Hon har ju dessutom haft högre poäng än Antonia så tycker också det känns lite trist, upplever inte att Antonia varit nåt superstabilt ankare, att man skickar Patrik kan jag helt förstå liksom men tycker många är på samma nivå som Antonia så där känns det skumt.
 
Med tanke på OS blir det spännande att se vad EM-laget blir (ja, lageN borde jag säga - alla européerna!). Det är ju förvisso ett par veckor mellan OS och EM men man kan knappast förvänta sig att samma hästar kommer kunna gå båda mästerskapen, så lagen blir nog inte exakt dem samma. Tyskarna t.ex kan ju välja och vraka. Jag skulle verkligen vilja se Lorenzo & Jeanna på EM och likaså några av dem yngre hästarna för dem andra lagen; Charlotte Dujardins Gio, till exempel.

Var tror ni lagmedaljerna hamnar förresten? USAs lag ser bra ut men Suppenkasper är så tråkig. Storbritannien, Tyskland, Danmark, USA, Sverige, Holland ligger väl bäst till om man ser till procent ryttarna brukar rida på men i vilken ordning? Det blir också spännande med lagklassen i och med att det bara är tre ryttare. Om Bohemian får panik igen så är det godnatt Danmark.
 
Med tanke på OS blir det spännande att se vad EM-laget blir (ja, lageN borde jag säga - alla européerna!). Det är ju förvisso ett par veckor mellan OS och EM men man kan knappast förvänta sig att samma hästar kommer kunna gå båda mästerskapen, så lagen blir nog inte exakt dem samma. Tyskarna t.ex kan ju välja och vraka. Jag skulle verkligen vilja se Lorenzo & Jeanna på EM och likaså några av dem yngre hästarna för dem andra lagen; Charlotte Dujardins Gio, till exempel.

Var tror ni lagmedaljerna hamnar förresten? USAs lag ser bra ut men Suppenkasper är så tråkig. Storbritannien, Tyskland, Danmark, USA, Sverige, Holland ligger väl bäst till om man ser till procent ryttarna brukar rida på men i vilken ordning? Det blir också spännande med lagklassen i och med att det bara är tre ryttare. Om Bohemian får panik igen så är det godnatt Danmark.
Hmm jag tror Tyskland ohotade ettor, lite strid mellan GB och USA för silvret (men så elakt som Steffen Peters rider på hemmaplan önskar jag honom inga framgångar, det är verkligen bara sporre), sen Sverige, Holland och Danmark. Men egentligen tror jag kanske vårt lag är för svagt i konkurrensen… vi kanske blir femma?
 
Jag blev så besviken. Ingen av systrarna Ramel rider på ett sätt som jag vill ska reprensentera Sverige. Buriel ser så obekväm ut hela tiden och hans mun är HEMSK.
Mitt lag hade varit Patrik, Nilshagen och Jeanna.
Johanna och Mazy är en stor favorit men hon är lite för oerfaren på större arenor och blir lätt spänd.
Sandra och Itchi hade varit kul också men de har ju inte direkt radat upp toppresultat i år.....
 
Jag blev så besviken. Ingen av systrarna Ramel rider på ett sätt som jag vill ska reprensentera Sverige. Buriel ser så obekväm ut hela tiden och hans mun är HEMSK.
Mitt lag hade varit Patrik, Nilshagen och Jeanna.
Johanna och Mazy är en stor favorit men hon är lite för oerfaren på större arenor och blir lätt spänd.
Sandra och Itchi hade varit kul också men de har ju inte direkt radat upp toppresultat i år.....
Jag instämmer.
 
Som vanligt vågar inte BJ ta ut svängarna och chansa lite. Tycker absolut att Jeanna skulle gått före Antonia. Buriel är jättefin, (trots munnen..) och jag hade nog satt Juliette före Therese eftersom DW har en ful ovana att bara lägga av på banan. Tror inte Sverige har medaljhäng. Men allt kan hända.

Såg film från Isabells och Bella Roses senaste vinst på obegripliga 84%. Hoppas verkligen på rimliga domarsiffror i OS. Här snittade hon 7.2 på en galoppfattning där hästen bytte bak flera gånger...

Till individuella guldet hoppas jag på Charlotte och Freestyle men har Jessica vB med Dalera som favvoutmanare!
 
Bella Rose har jag aldrig förstått. Jo, hon har otrolig mekanik men i piaffen tillhör bak- och framdelen olika hästar. Att Isabell inte trillar rakt igenom ryggen måste bero på klister eller trolldom.

Man skall inte ha elaka förhoppningar men det skulle vara SÅ kul om det inte blev ett förväntat podium. Vad har ni för önskepodium till dem individuella medaljerna? Jag tycker Salvino är jättefin och likaså det danska stoet med det jobbiga namnet.
 
Såg att Charlotte Dujardin valt att ta med Gio och inte Freestyle. Tycker det var väldigt kul, gillar Gio otroligt mycket!
Håller med, tycker han ser så gullig och busigt ponny-lik ut (man vill liksom ge honom morötter genom skärmen!) men samtidigt väldigt snygg när han rör på sig.
 
Är det någon som vet vilken plattform som sänder dressyren och om den kommer att gå att ses i efterhand?
 
Är det någon som vet vilken plattform som sänder dressyren och om den kommer att gå att ses i efterhand?

Jag har googlat och inte hittat nån info om vilken kanal som sänder vilken gren. Men Kanal 5 kommer sända det som är av störst intresse för svenska folket. Även Kanal 9, Kanal 11 och Eurosport kommer sända OS. Jag tänker streama det via Discovery Plus. Jag tror att det kostar 129 kr för en månad.
 
Här är iaf tiderna:

46602DCD-B8A2-4BF7-AFED-74A76028CAC8.png


hämtade från https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/gWg8ak/har-sands-de-svenska-hojdpunkterna-i-os
 
Jag har googlat och inte hittat nån info om vilken kanal som sänder vilken gren. Men Kanal 5 kommer sända det som är av störst intresse för svenska folket. Även Kanal 9, Kanal 11 och Eurosport kommer sända OS. Jag tänker streama det via Discovery Plus. Jag tror att det kostar 129 kr för en månad.
Vet du om man med live-abonnemanget (det för 129:-) kan se sändningarna även i efterhand? Har frågat Discovery men inte fått svar än.
 
Vet du om man med live-abonnemanget (det för 129:-) kan se sändningarna även i efterhand? Har frågat Discovery men inte fått svar än.

Ingen aning. Minns inte hur det var förra OS som Discovery sände. Men jag minns att jag var nöjd med deras sändningar. Jag hade ett abonnemang över OS den gången också. Meddela gärna vad de svarar.
 

Liknande trådar

Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 296
Småbarn Huuuuur har du fått ditt barn att vilja äta sånt? Vår unge åt allt fram till typ 2 år. Nu är det bara barnmat typ pannkakor, hamburgare...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 899
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 411
Senast: lundsbo
·
Övr. Hund Vad tycker ni om att skaffa valp när man har en gammal hund? Min shih tzu tik är 11 år. Jag pluggar just nu på distans så just nu har...
Svar
4
· Visningar
2 007
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp