dressyrprogram för märke 3?

Det är i alla fall LC i år, det vet jag med säkerhet eftersom dottern tog 3:an i våras. :)
Det kan väl inte ändras, då blir det ju olika svårt?
 
Nej,det ändras inte. De regler som finns för resp märke nu har funnits sedan 940101. Dessförinnan var det andra färger och regler för märkena.
 
-94, du skojar :) Var det så länge sedan jag tog märke I? På min tid var dressyrprogrammet samma som för ridborgarmärket och inte det som är nu utan gallop.

/Soapbubble
 
Skojar inte :) Jag har fått en broschyr hemskickad från förbundet. Jag dock märken före -94 och har för mig att jag red LB/LB - men jag har då inget bronsmärke :o Men det var tydligen andra regler tidigare...
 
När jag har ridit för märke III har jag ridit ett fälttävlansprogram.
Märke IIII går iaf i LB, det är jag 100% på. Så då borde det vara ganska smidigt om märke III går i LC.
Jag ska rida upp för märke IIII, och våran ridlärare säger att vi ska få de resultaten vi får på tävlingar (rider LC/LB). Alltså borde det vara i vilket LC/LB man vill?
 
Från Ridsportförbundets broschyr om ryttarmärken:
Märke III
Dressyr lägst LC
Godkänt hoppningsprov - Bana med 5 hinder enligt typskiss
kat A-C 40-60 cm
kat D och häst 70 cm
Godkänt prov i munderingens avpassande, visitering.
Godkänt teoriprov - Samtliga i delprov för märke I och II ingående rubriker. Grundregler för tävlingsdeltagande i klassen av svårightsgrad motsvarande kraven för märket.

Märke IV dressyr lägst LB
Banhoppning enl typskiss (10 cm högre än märke III)
Godkänt prov i häst vid hand
Teoriprov
 

Liknande trådar

Dressyr Frågan ser ni ovan: Om du fick skapa ett dressyrprogram, hur skulle det se ut? Vore roligt om ni skulle skriva några generella krav ni...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
4 371
Senast: Habina
·
Dressyr Nästa helg ska jag tävla RM/DM för lektionsryttare i dressyr. Det ska bli jättekul såklart! I propositionen står det att det är...
Svar
8
· Visningar
969
Senast: Sirap
·
Samhälle Då fortsätter vi här. Igår röstade Riksdagen JA till preventiva vistelseförbud. Lagen börjar gälla väldigt snart, 1 feb 😀. Det blev som...
19 20 21
Svar
417
· Visningar
12 394
Tävling Jag är lite fundersam kring vad som gäller när otillåtna/karensbelagda substanser påträffas hos en tävlande häst. Någon som vet vad som...
2
Svar
23
· Visningar
1 018
Senast: Lady_S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp