Dressyrryttarna missnöjda med nya OS-formatet

Det nya OS-formatet har nu stötts och blötts av dressyrryttarnas egna officiella organ IDRC. Den internationella dressyrryttarklubben vill bland annat att man återgår till fyra ryttare i laget. Läs varför och se resten av klubbens förslag till FEI här.
 
Men rätta mig. EU vill och kommer att ? förbjuda antibiotika till friska djur.
IDRC motsätter sig att detta ska gälla på häst?
Varför-om det är så- vill IDRC ha möjligheten att ge antibiotika till friska hästar?
 
Men rätta mig. EU vill och kommer att ? förbjuda antibiotika till friska djur.
IDRC motsätter sig att detta ska gälla på häst?
Varför-om det är så- vill IDRC ha möjligheten att ge antibiotika till friska hästar?
Ja, det kan man undra. Antibiotika används ju väldigt mycket hur som helst runt om i världen, bekvämt att slippa ändra synsätt och rutiner på det kanske?
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Ska hela laget diskvalificeras om ett ekipage i det har brutit mot anti-dopningsreglementet på OS och VM? Ska maxitiden för avstängning...
Svar
0
· Visningar
290
Senast: Gunnar
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det satte rejäl fart under sensommaren 2007. Jag skulle fotografera på min väns bröllop. När jag kommer dit börjar jag fumla med min...
Svar
0
· Visningar
1 537
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel
Hästnyheter (Expressen) För det tyska hopplandslaget vill ryttar-OS i Hongkong förra året aldrig ta slut. Nu har nya dopningsanklagelser dykt upp...
Svar
0
· Visningar
551
Senast: Gunnar
·
S
Western Läste en intervju med den nya FEI-ordföranden, prinsessan Haya av Jordanien, där hon bland annat kommenterade reiningen och...
Svar
8
· Visningar
1 408
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp