Dressyrryttartest i:2

N

nore

Jag ska göra dressyrryttartest på min ridlektion på lördag och nu håller jag på att lära mig programet så att jag kan öva innan på min medryttarhäst. Men nu kommer jag till saken, jag förstår inte var/hur man ska rida när det står "FM Serpentin med en båge till kvartslinjen" Menar dom att man ska göra en båge PÅ kvartslinjen eller typ en fjärdedels båge:d hehe jag fattar ingenting:confused:

Här är programmet: http://www2.ridsport.se/files/{0FBA6268-5D9F-4518-BB5C-E21715504824}.pdf
 
Sv: Dressyrryttartest i:2

Om jag inte minns helt fel så ska du vid F rida in på en båge längs långsidan ner till M där bågen ska ta slut. För att du ska veta hur stor bågen ska vara så ska du alltså rida första delen av bågen från F in till kvartslinjen, fortsätta längs kvartslinjen ner mot kortsidan och strax innan M rída ut mot spåret så att du vid M är tillbaka på spåret.

Hoppas att det var klart nog och att det går bra för dig. Lycka till!
 
Sv: Dressyrryttartest i:2

Du ska göra en båge längs långsidan och när du är i höjd med B skall du vara 5 m från spåret, dvs toucha kvartslinjen.
 

Liknande trådar

Fälttävlan Skulle vara med på en programriding och skulle då passa på att träna på det nya programmet för nästa år. Men när jag skulle lära mig det...
Svar
7
· Visningar
1 005
Senast: Nelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Uppdateringstråd

Omröstningar

Tillbaka
Upp