Dressyrsadel begagnat!

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Capriole
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 895
C

Capriole

Nu är jag trött på att sitta som en vattenskidåkare i min förvånansvärt hård stübben sadel. Jag tänker köpa en dressyrsadel ( begagnat). Jag är lite oerfaren av detta och det rör sig om en D-ponnys sadel. Han har 17" och normal bom eftersom han har lång rygg. Vad ska man tänka på?

Sv: Dressyrsadel begagnat!

Att ta hjälp av en kunnig sadelinprovare för att inte hitta fel sadel. Det är trots allt dyrare att köpa en ny häst när den gamla skadat ryggen på fel sadel än att köpa en välsittande sadel från början...

Vad som passar beror ju mycket på hur vid hästen är, hur svängd bom hästen kräver och hur du är skapt i bäcken.

Hej, passar på att slänga in en liten rad. Jag har sålt min häst, och har därför en dressyrsadel till salu, det är en hubertus luftsadel, alltså väldigt bekväm för hästen, den anpassar sig efter hästen muskler och ger största möjliga frihet i alla rörelser. den låser ej hästen. Den är bara tre år, och mkt välskött, en bred lädergjord följer med, samt stigläder och stigbyglar.

Det är ställbar bom på den, om din häst skulle muskla sig mer kan den plötsligt bli för smal, men då är det bara att ställa om den så passar den igen i bomvidd. Det är 16.5", men det är ej ett så djupt säte, så den är nästan som en 17". Nypriset för denna är 13.500:-, men jag säljer den vid sanbb affär för 8.000:-, prutat och klart.

A:\MVC-021S.JPG

Hör av dig om du är intresserad ruljangsen@yahoo.se.
Sadeln finns en bit utanför uppsala, jag vet inte vart du bor, men förutsättningarna är ju att du kan prova den förts.

Capriole skrev:
Nu är jag trött på att sitta som en vattenskidåkare i min förvånansvärt hård stübben sadel. Jag tänker köpa en dressyrsadel ( begagnat). Jag är lite oerfaren av detta och det rör sig om en D-ponnys sadel. Han har 17" och normal bom eftersom han har lång rygg. Vad ska man tänka på?

Får inte till det med att skicka en bild, men skicka ett mail till mig om du är intresserad så kan jag skicka en bilaga där du edr sadeln.

Mvh Anna

Liknande trådar

Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
927
Senast: Esmeralda
·
Hästvård Vi har en nätt B-ponny (Welsh) som ska ridas in snart. Tjejen som ska hjälpa till att rida in henne är 15år ( ca 167cm lång , men väger...
Svar
2
· Visningar
317
Senast: skiesabove
·
Utrustning Nya ridskoleponnyn har bara en hoppsadel och jag funderar på att kosta på oss en egen dressyrsadel om jag hittar något begagnat. Men hur... 2 3
Svar
43
· Visningar
3 453
R
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en... 2
Svar
29
· Visningar
2 164
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka