Dressyrsadel - erfarenheter?

T

Tican

Jag ska antagligen köpa dressyrsadel och letar efter en billig och bra begagnad... Har hittat tre som jag tycker kan passa, nån som har erfarenheter?

1. En brun Hubertus Jubilee, inkl tillbehör 4500:- Från 2002, väldigt fin, tycker jag! 17" och 31 i bommen, Anticas storlek! :)

2. En till Hubertus, en Flexline, svart. Nu har den Wide/X-wide men den går ju att ställa om, men blir den för bred ändå..? Antica har nog Normal. Kostar 3700, inte sliten alls, från 2000, snygg.. 16,5", samma som i min Flatback.

3. En Andrews Dressage, svart, 17", normal bom, den verkar fin! Snygg iaf! 2500 med tillbehör.

Jag vill ha en sadel till mig och min ponny att tävla lättare klasser och ha när jag rider dressyr, inget ont om min flatback, men... :smirk: Jag är bara 155 cm lång, ska jag kanske nämna! Min häst är D-ponny, är hbl, anglo, arab och russ-korsning! :D

Mkt tacksam för svar! :bow:
 
okej, ja, det varkar vara en bra sadel..

ingen annan som vet/tycker nåt?? :( andrewsen är såld nu...
 
Som det låter skulle jag ta den första men det kanske bara är jag. Har själv en flexline och den är så hård och har inga knästöd = pina att rida i.
 

Liknande trådar

S
Dressyr Vet inte om jag borde skriva det här på utrustning, men eftersom de jag skulle vilja få svar av finns här så skriver jag här... Det är...
Svar
2
· Visningar
2 249
Senast: Immer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp