Dressyrsadel - märkesförlag

Sv: Dressyrsadel - märkesförlag

vilken modell red du i?
min erfarenhet av Amerigo (har en själv + ridit i andras) är att sitsen inte är djup och att man hamnar i en bra position.
(djupa sitsar i min värld är Kieffer, Wellington elite mfl där man sitter som i en grop)

jag tycker att nackdelen (den enda btw) med Amerigo är just lädret, det är så fint att det blir märken av minsta lilla....
 
Sv: Dressyrsadel - märkesförlag

Vet tyvärr inte vilken modell det var. Kan hålla med om att man fick bra sits, men jag kunde inte för mitt liv röra skänklarna... :D
Det var väldigt svårt att komma åt hästen.
Men det kan vara så att den är gjord för ryttare som är långa
Jag är bara 162 :p
 
Sv: Dressyrsadel - märkesförlag

Jag är också lång, ganska smal och har en rakryggad häst. Jag har en Kentaur som jag är otroligt nöjd med. Triva väldigt bra i tex Kieffer och Bates Caprilli också för att nämna några.
 
Sv: Dressyrsadel - märkesförlag

Min nya Amerigo DJ cc är defintivt inte djup :D - om något så sitter jag lite fööör löst när lilla odågan tränar skolorna ovan mark - helt oombedd...;)
 
Sv: Dressyrsadel - märkesförlag

Jag har god bogfrihet med min kieffer master :love:
 

Liknande trådar

Utrustning Jag har lyckats igen, att köpa en ponny med svårt sadelläge. Rak och rund rygg med ordentlig bredd över mankens bas, men med hög manke...
Svar
4
· Visningar
809
Utrustning Har ett evigt bekymmer med mitt bäcken. Hästen är rätt normal i ryggen och kan ha det mesta som kommer i modell som tar lite manke och...
Svar
15
· Visningar
1 633
Senast: Mogge
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 732
Senast: Mabuse
·
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
7 660
Senast: hundtant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 16
  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022

Omröstningar

Tillbaka
Upp