Dressyrsadel med ställbar bom????

Vala

Trådstartare
Någon som kan hjälpa mig!!! Jag letar sadel till min isis, ska dock inte köpa en ren islandshäst sadel uitan funderar på att köpa mig en dressyrsadel med ställbar bom!!! Tittade på Bates Isabell Werth sadel! Vet dock inte riktig vad jag tycker! Är det någon som vet något om dom sadlarna eller har nått tips på någon annan sadel med ställbar bom???
Samt en sak till Läder eller syntet sadel??? Vad håller bäst tro??? Och så sista punkten luft eller inte luft???

Tacksam för alla svar jag kan få!!! :confused:
 
Jag känner en tjej som köpte Bates Caprilli Cair och den är hon mycket nöjd med. Hon använder den även på islandshästar, men den är köpt till hennes halvblod. Den kostar mellan 12 och 14 tusen ny men den finns säkert begagnad.

Nu är det en tjej till i stallet som har beställt en likadan.

mvh Jessica
 
Tänk på att när du ställer om vinkeln på bommen, så ändrar du bara vinkeln framtill, bossornas vinkel där bak ändras inte! Testade Wintec Cair till min isis, på en månad hade han stora svullnader bakom sadeln... Många dressyrsadlar är dessutom för långa för en isis... Sadeln får inte ligga an mot hästen bakom sista revbenet, det där med en handsbredd från virveln gäller inte alltid...

Jag rekommenderar en bomlös sadel jag, vill du veta mer om dem kan du väl PM:a mig?
 

Liknande trådar

Utrustning Jag är inne på att köpa en Bates dressyrsadel, vet dock inte hur stor skillnad det är mellan Innova och New Dressage? Har inte...
Svar
1
· Visningar
1 355
Senast: Nevermind
·
Western Hej! Jag behöver verkligen hjälp! Jag letar westernsadel till min 9 åriga haflinger. Han är rejäl och väldigt vid vid bogen. Jag...
Svar
3
· Visningar
1 386
Senast: Blimblom
·
  • Låst
Gnägg Såg att det fanns en tråd sedan 2011 där folk skrivit om konstiga/otrevliga provridningar.. Men det var 2011, så varför inte skapa en...
Svar
5
· Visningar
2 374
Senast: ameo
·
Utrustning Min älskade Wintec Cair börjar bli ordentligt sliten och det börjar bli dags att fundera över vem som ska få ta över efter denna...
Svar
2
· Visningar
723

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp