Dressyrsadel till breeeed rygg

A

AleXandra

Jag har en ponny med väääldigt breed rygg :(
Han har en Appalosa Golden Star bomvidd 37 som ligger bra. Kan någon tipsa om en dressyrsadel som skulle kunna passa. Jag är nämligen på jakt efter en begagnad dressyrsadel och det är ju en djungel av bomvidder och märken...han är lite svankryggig...
 
Sv: Dressyrsadel till breeeed rygg

Jag tycker du ska köpa en Prestige dressyrsadel också, då vet du ju att den passar. :) Finns en del begagnade, mest Hippos men även några Top Dressage och Venus.

Jaguar skulle säkert också kunne passa.
 
Sv: Dressyrsadel till breeeed rygg

Vad är det för skillnad på Hippo och Top Dressage?
 
Sv: Dressyrsadel till breeeed rygg

Top Dr. är mer uppbyggd, har djupare säte och väldigt stora knästöd.
 
Sv: Dressyrsadel till breeeed rygg

Finns en Top Dressage i 37 på annonssidorna här till Mkt bra pris såg jag!
 
Sv: Dressyrsadel till breeeed rygg

Hippos Dressages nya modell har STORA knästöd! :love:
 

Liknande trådar

Utrustning Några tips om vart jag ska börja leta? Provade en prestige golden star i bom 37 som blev för smal. Har även lagt på en prestige hippos...
Svar
19
· Visningar
896
Senast: Anna-KarinO
·
Utrustning Är på jakt efter en dressyrsadel till vår c-ponny. Han har idag en prestige versailles 16" bomvidd 33 som ligger bra. Vad ska jag leta...
Svar
1
· Visningar
444
Senast: ako
·
Utrustning Någon som har erfarenhet av denna sadel? Ev behöver vi framöver en ny dressyrsadel till vår ponny, swb/ welsh med platt rygg och inte så...
Svar
3
· Visningar
921
Senast: Amanda_F
·
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 070
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp