Dressyrsadel till fullblod

S

Snoozie

Jag behöver hjälp med att hitta en dressyrsadel till min fullblodsherre! Ger snart upp :crazy: Han har hög manke och smal bomvidd. Har inte lyckats lägga in en bild ännu men det kommer! Om ni har några önskemål om specifika bilder så beskriv gärna från vilken vinkel osv.

Bakgrundsinfo: Har varit på sadelinpassning men de hade endast en möjlig sadel som min plånbok inte gillade och inte heller min bak :( Har även lånat hem en del och provat. Som info så har jag blivit rekomenderat Knights Katherine och utöver den har jag provat Prestige Top Dressage, Hippos dressage, Wintec Isabell Werth samt Santa cruz New England och Arthur delux. Prestige sadlarna lämnade manken fri men låg inte helt optimalt (enligt sadelinpassaren), Wintecen var för snäv vid manken och Santa cruz sadlarna åkte ner på manken. Har också haft hemma en Olympic Jessica som passade hästen hyfsat men inte min bak. Gav alldeles för lite stöd för min smak.

Behöver tips om modeller och hemskt gärna ställen som erbjuder sadelinpassning/utlåning för prov/öppet köp m.m. i närheten av Skövde. Vad gäller vad min bak gillar så tyckte jag att Santa Cruz New England hade ett väldigt skönt säte! Och Top Dressagen har toppen knästöd men är inget krav att de är fullt så stora.

Tacksam för alla tips och råd jag kan få i sadeldjungeln!
 
Sv: Dressyrsadel till fullblod

Postad igårkväll! Vilket sammanträffande :) Tycker dock inte att hon fått några svar som känns direkt givande för mig i dagsläget och jag efterfrågar även tips på ställen som har inpassning/utprovning m.m. i närheten av Skövde. Men tack ändå :)
 
Sv: Dressyrsadel till fullblod

Just efterlysningsbiten strider mot reglerna så jag ber alla läsare att bortse från det. Annars måste jag ta bort tråden.
 
Sv: Dressyrsadel till fullblod

Oj, förlåt! Det visste jag inte om. Bortse från den biten då :) Ber om ursäkt för det!
 

Liknande trådar

Utrustning Jeg trenger noen innspill. Hesten er en lusitano, liten manke, bred, rak rygg med god lengde. Jeg har prøvd følgende saler: Prestige...
Svar
3
· Visningar
674
Senast: Sebastian
·
Utrustning Jag har läst runt lite i trådarna här och kan konstatera att det är en ganska samstämmig uppfattning att en hoppsadel, precis som en...
Svar
4
· Visningar
2 031
Senast: Aifos
·
Utrustning Nu är det dags för min min lillhäst att få en egen dressyrsadel. Men jag behöver råd om var jag ska börja leta. Hon är inte alls lik min...
Svar
8
· Visningar
2 078
Senast: Haflinger89
·
Utrustning Jag är inne på att köpa en Bates dressyrsadel, vet dock inte hur stor skillnad det är mellan Innova och New Dressage? Har inte...
Svar
1
· Visningar
1 368
Senast: Nevermind
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp