Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Har ni tips på dressyrsadlar man kan ha på en häst med VÄLDIGT hög o smal manke?. Hästen är ett fullblod på 168 cm som i övrigt är normalbyggd, men som har en väldigtuppstickande och smal manke..Tips??
Hmm, jag har bara haft väldigt gamla county-sadlar (jag har verkligen ÄLSKAT dem) men de har inte varit så särskillt höga i manken, de kanske har ändrat det nu.
Jag har en Frank Baines som jag bara älskar
Båda mina hästar har smala höga mankar. Men är det inte bomstorleken man ska titta på inte märket på sadeln?
Jo, givetvis det också. Det varierar dock en del mellan olika märken hur bommen är uppbyggd. Min häst kan t.ex. OMÖJLIGTVIS ha stübben-sadlar, de är alldeles för låga framtill.
Hästar varierar ju inte bara på bredden, även överlinjeen ser ju olika ut på olika hästar och min har en manke som Mount Everest
Jag tittade faktiskt på en Frank Baines istallet, den såg ut att vara ganska hög framtill, kanske skall prova en sådan.
Hmmm... Han jo hende de passer likevel? Venninna mi har en maxam med cutback på sin store kalblods som også har VELDIG utpreget manke, men likevel normalbygget rygg?!
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller.
Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.