Dressyrsadel

Matten

Trådstartare
Kan någon tipsa mig om en sadel med rejäla stöd för benen?Eftersom min sits behöver "hjälpas upp lite" skulle en sådan sadel vara perfekt! Min kompis har en Wellingtonsadel som är sååå skön att sitta i (att till och med jag har en bra sits... :D), men de är sååå dyra :crazy:. Något annat tips?
Mvh. Matten
 
Morris & Nolan, dominus, Jaguar(fast den kanske är för dyr ;))
 
Jag gillar Olympic Jessica, fast Wellington är ju snäppet bättre. Behöver också mycket stöd p.g.a. alla j**la skador jag har....
 
Edinburgh får iallafall jag jättebra sits i, man sitter där man sitter lixom! :) Rejäla stöd framtill så man får knäna ordentligt, och djup sits för rumpen! ;)
 

Liknande trådar

Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
3
· Visningar
193
Senast: Fiorano
·
Utrustning Jag har i dagsläget en Lippo Marcello 17,5" hopp-/allroundsadel som passades ut av erfaren sadelutprovare för två år sedan och som har...
Svar
0
· Visningar
392
Senast: __sofia__
·
Utrustning Har ju lånat en sadel som Legat bra på min häst men ska lämna igen den imorgon då ägaren plötsligt kommit på att hon behöver den på...
Svar
5
· Visningar
652
Senast: Sorgsen
·
Utrustning För behovet uteritter och lätt dressyrarbete, vilken sadel etc. gör det lättast att sitta kvar på hästen och inte åka av? (dvs för att...
2
Svar
20
· Visningar
1 304
Senast: Oknytt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp