Bukefalos 28 år!

Dressyrsadlar..??

M

Maidaan

Vad för dressyrsadel rider du i och varför?själv köpte jag en helt ny Stübben tristan lyx till mitt 11 åriga arabsto men den sadeln passar inte mer(hon ska ha bomvid 33 och det var en 31)så det blir till att köpa en likadan sadel fast en 33 tror jag..fast jag är mkt sugen på att testa en Frank Baines,har hört att dom ska vara jättebra för både häst och ryttare? :)
 
usch jag bara hatar stubben sadlar! de är så härda och äckliga.. :( jag har en frank baines til fullblodet och den är helt enkelt sverän. till mina ponnyer (tre st) har jag en bates,en Hubertus och en anan med ett märke som jag inte kan stav til men de är italienskt iaf..heh sen har jag en massa hoppsaldar också..onödigt? :confused:

--------------------------------


star quality all over my name
 
jag rider i en wellington movidd 4 på min ponny och har även den på storhästenmen då med en fårskinnspadd under.
 
Har precis köpt en Stübben Maestoso till min pålle :love:

Superskön! Har bomvidd 32 som är lite för stor för honom, men det är för att han ska kunna bredda sig lite till.
Förra sadeln var för trång :o så han har inte kunnat muskla sig som han skulle.
Men nu jäklar ;)
 
Har en Wellington Elite :love: på ponnyn, en Prestige på hästen och för tillfället en Hubertus Kosak på unghästen.
Har aldrig suttit i skönare sadel än Wellingtonen!
 
Jag har en Passier optimum, helt underbar sadel!
köpte den för att det går göra om bommen på den så man slipper köpa ny sadel varje halvår.. :confused:
om man har en unghäst villl säga...
ksa köpa en beg. passier till unghästen nu..
underbar sadel! :love:
 
Jag har Jaguar :love: det är den bästa..
Jag har ridit i:
Amerigo
Spirig :love:
Röösli
Passier :(
Kieffer :(
Den stübben du har
Isabell Werth
Sen någon mer jag har glömt.. De enda utav dom där jag skulle kunna tänka mej att ha är SPIRIG och Jaguar :love:! Kanske amerigon som påminner välidgt mycket om Amerigo..
 
Jag rider i en morris & Nolan dressyr sadel. Min ponny trivs jättebra i den och den är jätteskön med gel sits :love:
 
Jag har en Jensen Amiral till min kallblodstravare av den enkla anledningen att det inte fanns en enda "färdig" sadel som var vid nog åt henne. Det var bara att beställa en Jensen - men vi älskar den sadeln, både hästen och jag, eftersom den är måttbeställd till både henne och mej. :)

Immer
 
Jag rider i en Jeremy Rudge dressyrsadel, handgjord i England. Superskön och bra material! :love: Har inte ridit i speciellt många sorters dressyrsadlar men måste säga att den här är den skönaste!
 
vad e det för fel på passieren nu då hehe :)
det tog nästan ett haöv år för mig att vänja mig vid den men ja e jätte nöjd nu eftersom den ligger så bra på ilion minst 4 fingrar bakom bogbladet :banana:
 
Jag har en Wellington elite och jag håller med DressyrBecca, bästa jag har suttit i!!!
 
Jag har en Lovatt & Ricketts, tillverkad av Walshall England (samma som tillverkar tex Frank Bains) ursäkta stavningen, men jag börjar bli lite sömnig...
Den är super men jag provsatt en Zaldi Atlanta idag å blev dökär :love:
 
Har en Bates, den kan man byta ut kopparjärnen i så man kan ändra bomvidd. Tycker den är helt okej, väldigt djup sits. Annars tycker jag att både Edinburgh och Wellington är jättesköna och Röösli. Men Rööslin ligger ju i högre prisklass än de andra...annars skulle jag absolut ha en sån!
 
Jag rider i en Frank Bains Exell.
Helt underbar!!!
Köpte den till min förra häst, och hade sån tur att den även passade min nya :bump:

Min nya häst skulle enl. uppgift kunna bli ryggöm, men det är inget hon har haft under de 6 mån jag har haft henne.

Frank Bains - att rekommendera :bow:
 

Liknande trådar

Utrustning Är på jakt efter en dressyrsadel till vår c-ponny. Han har idag en prestige versailles 16" bomvidd 33 som ligger bra. Vad ska jag leta...
Svar
1
· Visningar
470
Senast: ako
·
Dressyr Frågar här bland alla duktiga, fast jag rider islandshäst. Jag har köpt en ny islandshäst som i grund och botten är mkt välriden (7 år)...
2
Svar
27
· Visningar
4 223
Hästvård Får börja med att säga att hästen är under utredning av veterinär(er). Ska in igen på klinik fredag. Men önskar input och erfarenheter...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
24 059
Senast: MayGrace
·
Utrustning Jag måste tydligen ge mig på det här med att leta sadel till nya hästen. Det var många år sedan jag var tvungen att leta sadel och har...
Svar
4
· Visningar
1 940
Senast: Maoam
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Försäkring
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp