Dressyrsnack 15

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nej man måste inte! Vill du så kan du ju se det som en övningsgrej, men vill du inte kan du skippa. Är ganska ovanligt att ha utsläppt man på tävling men finns inga krav eller så 😊
Får öva lite innan så får jag se hur det blir. Jag har ju inte ens friserat manen på honom än. Jag skjuter hela tiden upp det:crazy:. Klippte lite på svansen häromdagen för den började vara lång.
 
Idag red jag igenom LC:1 och det kändes så himla bra! Älskar när hästen bara suger tag och vill, vill, vill. :love: Oklart om hon nånsin kommer sluta att slå sig fri i galoppfattningarna (dålig ovana som hon alltid haft), men nu gick hon tom i form några språng på volten.

Ångrar nästan att jag inte tävlade digitalt idag, men jag har knappt ridit annat än skritt senaste månaden, så jag ville checka av att hon öht orkade igenom programmet. Det var inga problem alls, snarare att försöka att inte slå hastighetsrekord. ;) Kanske blir det tävling på söndag, kanske nån gång nästa vecka.

Vårt enda hinder är om hon får nys om att det är tävling, då blir hon introvert och jag förlorar all bjudning. Men det är fördelen med att tävla digitalt, vi behöver inte ens åka iväg från stallet. :)

Apropå hinder; det hade varit hoppträning dagen innan, så på medellinjen stod det ett hinder. Så när jag vänder upp i början av programmet spetsar hon öronen och börjar dra mot hindret. Hon älskar verkligen att hoppa. :heart Vi har ju redan dispens för att tävla utan nosgrimma. Undrar om vi kan få dispens för att få sätta upp hinder längs med dressyrprogrammet. Jag vet att våra galoppvolter och serpentiner skulle bli väldigt mycket bättre då. :angel:
 
Min häst har fått ett balltramp, lagom tills vi hade börjat komma igång ordentligt igen efter vila pga andra omständigheter :banghead::( Och jag nojjar ju sönder över det här såklart. Kan knappt sova om nätterna för jag är så orolig att det ska bli infekterat eller påverka hoven som växer ut. Suck, varför skaffade jag häst igen egentligen?
20221001_203909.jpg
 
Precis! Han kliar så fort ett hårstrå ligger fel. Oavsett hur jag jobbar med att hålla honom ren..
Min är, tack och lov, mer tolerant.

Flätorna satt bra, tog 5 min att rulla upp, och hon hade sovit gott. Puh!
Är fruktansvärt nöjd över tävlingen igår. Vi har haft det rejält bekymmersamt att rida fram ute i röriga miljöer så det var verkligen ett test igår med motorväg, bilväg och häst parkering precis intill. Men hon var sååå med mig även om jag inte fick till det där 'sista' (det var också en grej jag testade, vila dagen innan tävling 🤪).
På banan blev det lite mellanmjölk men många förtjänster ändå. 7.5 på inridning är lite halleluja. 8 på längning av form (vår paradgren).
Sen blev jag lite ledsen över att domaren missade att hästen snubblade till lite med ett framben två språng innan vårat rena fina byte och vi fick kommentaren 'travar' '5'. Men men, domaren dömer.
Det andra bytet fixade hon själv innan jag ens han tänka. Tidigt och orent. 🤷‍♀️
Så våra 62, 143% är jag ändå nöjd med om man ser till helheten!
 
Red igen LC:1 igen i söndags. Tyvärr var framskrittningen kaos, då Ariels föl var på krigsstigen och det såklart smittar av sig på henne när matte är arg och frustrerad.

Så jag red runt på en oerhört spänd häst som inte lyssnade öht. Lyckades ändå rida igenom hela programmet, så kanske har vi ändå höjt vår lägstanivå något. Om bara nån kan filma så blir det tävling på torsdag. Tanken är att ha det resultatet som en grund för förbättring, dvs att vi fortsätter rida igång oss, nöta lite på det som är svårt och förhoppningsvis få bättre procent de två kommande tävlingarna. Ska bli så intressant att se hur det går!
 
Dio och jag både tränade och tävlade i helgen😃. Inte ridit alls under veckan då jag varit väldigt under isen och är så GLAD hur Dio numera är helt sansad i arbetet så han kan vila på det viset. Träningen gick mest ut på att fiska tag i vänster bakben och hitta riktning. Hjälpte definitivt för att kunna rida serpentiner 😁.

Tävlingen red vi LC1 och LB3. Var så lycklig över våra 69% I LCn att jag grät🙈. Avslutade den ritten med 8,8,7,8 🤩. LBn kändes också väldigt ridbar och jämn och fick ihop 67%. Dio är så himla duktig och jag bara älskar att rida och jobba med honom💖.

Dio älskar speglar😁. Han stod så länge och spanade på sig själv på framridningen att jag var tvungen att fota🙈. Vi var ensamma där!
20221002_093138.jpg
 
Dio och jag både tränade och tävlade i helgen😃. Inte ridit alls under veckan då jag varit väldigt under isen och är så GLAD hur Dio numera är helt sansad i arbetet så han kan vila på det viset. Träningen gick mest ut på att fiska tag i vänster bakben och hitta riktning. Hjälpte definitivt för att kunna rida serpentiner 😁.

Tävlingen red vi LC1 och LB3. Var så lycklig över våra 69% I LCn att jag grät🙈. Avslutade den ritten med 8,8,7,8 🤩. LBn kändes också väldigt ridbar och jämn och fick ihop 67%. Dio är så himla duktig och jag bara älskar att rida och jobba med honom💖.

Dio älskar speglar😁. Han stod så länge och spanade på sig själv på framridningen att jag var tvungen att fota🙈. Vi var ensamma där!Visa bifogad fil 102238
Fantastiska knoppar med den långa manen :love:
 
Red igen LC:1 igen i söndags. Tyvärr var framskrittningen kaos, då Ariels föl var på krigsstigen och det såklart smittar av sig på henne när matte är arg och frustrerad.

Så jag red runt på en oerhört spänd häst som inte lyssnade öht. Lyckades ändå rida igenom hela programmet, så kanske har vi ändå höjt vår lägstanivå något. Om bara nån kan filma så blir det tävling på torsdag. Tanken är att ha det resultatet som en grund för förbättring, dvs att vi fortsätter rida igång oss, nöta lite på det som är svårt och förhoppningsvis få bättre procent de två kommande tävlingarna. Ska bli så intressant att se hur det går!
Jag behöver också någon som kan filma :arghh: men sambon beställde en pivo igår, så förhoppningsvis kommer den innan helgen!

Ska rida lb:1 för första gången 🙈 tror det programet passar mig och hästen bättre!
 
Jag behöver också någon som kan filma :arghh: men sambon beställde en pivo igår, så förhoppningsvis kommer den innan helgen!

Ska rida lb:1 för första gången 🙈 tror det programet passar mig och hästen bättre!

Jag har en pivo, men jag är lite för korkad för att förstå hur den ska fortsätta filma när jag ska visa skänkelläge och mungipor. Sen lär det regna eller blåsa just den dag jag ska filma. ;)
 
Jag har en pivo, men jag är lite för korkad för att förstå hur den ska fortsätta filma när jag ska visa skänkelläge och mungipor. Sen lär det regna eller blåsa just den dag jag ska filma. ;)
Bara hoppa av och ta ur telefonen ut Pivon (utan att koppla ifrån) och fortsätt filma manuellt :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Dressyr Startar en ny tråd eftersom den förra blev full :)
100 101 102
Svar
2 022
· Visningar
177 003
Senast: Ninnurur
·
Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
10 11 12
Svar
234
· Visningar
15 968
Hundavel & Ras Skulle vilja höra vad ni vet, känner till eller tycker om amerikansk cocker spaniel. Alltid när jag blir nyfiken på en ras så läser jag...
Svar
3
· Visningar
390
Senast: Tajger
·
  • Artikel
Hästnyheter Eftermiddagen i Ocala bjöd på en hel del ljusglimtar, men i slutändan var det svenska laget 15 hundradelar ifrån att ta sig till andra...
Svar
0
· Visningar
230
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp