Dressyrsnackis 11

Status
Stängd för vidare inlägg.
:nailbiting::eek:O_o:down:

Aj!
Jag lider med dig! Jag har blivit såå rädd för att ramla av 'på äldre dagar' och samtidigt är jag så tacksam över att jag har en sån 'snäll och väluppfostrad' häst. Nog för att jag har vurpat av henne ordentligt förut men jag tror att det var typ nio år sedan sist. *peppar peppar* Nu för tiden sitter jag, tyvärr, ogärna upp på främmande hästar...
Jag hoppas att du inte är allt för mör idag!

Kroppen är mör idag men huvudet är värst. Efter ett litet snack med 1177 är jag nu på väg upp till akuten :meh: suuuuuuck.
 
Kroppen är mör idag men huvudet är värst. Efter ett litet snack med 1177 är jag nu på väg upp till akuten :meh: suuuuuuck.
Det är förmodligen ingen fara men det är bra att du får det dokumenterat! Ta inte bara upp huvudet utan visa även de andra skadorna (på rompen :D). IFALL du skulle få följdproblem så kan du få ersättning från försäkringsbolag...
 
Det är förmodligen ingen fara men det är bra att du får det dokumenterat! Ta inte bara upp huvudet utan visa även de andra skadorna (på rompen :D). IFALL du skulle få följdproblem så kan du få ersättning från försäkringsbolag...

Ser framför mig hur mooi försöker förklara att nej, hästen hade inte högklackat...
 
Allt är helt men jag behöver vila. Jag har inte spytt eller har några neurologiska problem så det är en liten hjärnskakning. Men jag har slagit i huvudet och har rätt kraftig huvudvärk fortfarande så får ta det lite lugnt tills det lägger sig.
Skönt att det inte var värre, fast jobbigt ändå. Lider med dig.
 
@mooi fy :( skönt ändå att du åkte in och fick kollat och att det inte blev värre .
Nej ponnisarna kan skicka av en rejält värre tycker jag ibland än större hästar ... de större är långsammare i rörelserna liksom så man hinner följa med ... oavsett som du är inne på så slår man sig ju värre ju äldre man blir .

Jag har varit så otroligt förskonad i alla år, faktiskt aldrig slagit mig jättemycket och ramlat av väldigt sällan, men känner ändå som du att som lite äldre vill man öht slippa det .

Jag erbjuder mig tex inte längre att rida ut med andra som vill ha sällskap pga att deras hästar beter sig jobbigt ute ...

Har en jättefin häst som är pigg, kan bli lite het, lite skuttig/tittar ibland , men utöver det aldrig hittar på ngt dumt ute och går fram överallt. Pga den anledningen vill folk ibland att vi är ankare . Men jag säger ifrån numera ibland när vissa hästar beter sig som de gör ute. Inte värt det och har inte lust att utsätta mig helt enkelt, trots min schyssta häst .
 
@mooi fy :( skönt ändå att du åkte in och fick kollat och att det inte blev värre .
Nej ponnisarna kan skicka av en rejält värre tycker jag ibland än större hästar ... de större är långsammare i rörelserna liksom så man hinner följa med ... oavsett som du är inne på så slår man sig ju värre ju äldre man blir .

Jag har varit så otroligt förskonad i alla år, faktiskt aldrig slagit mig jättemycket och ramlat av väldigt sällan, men känner ändå som du att som lite äldre vill man öht slippa det .

Jag erbjuder mig tex inte längre att rida ut med andra som vill ha sällskap pga att deras hästar beter sig jobbigt ute ...

Har en jättefin häst som är pigg, kan bli lite het, lite skuttig/tittar ibland , men utöver det aldrig hittar på ngt dumt ute och går fram överallt. Pga den anledningen vill folk ibland att vi är ankare . Men jag säger ifrån numera ibland när vissa hästar beter sig som de gör ute. Inte värt det och har inte lust att utsätta mig helt enkelt, trots min schyssta häst .
Jag rider inte heller ut med bråkstakar, min blev precis 6 och är sjukt snäll att rida ut på, det vill jag inte förstöra. Jag uppskattar våra lugna turer för mycket. Rider gärna ut med andra snälla!
 
Följer Lina Dolks blogg och hon har gjort en Q&A-inlägg med KvK. Tyckte det var riktigt bra! Bla att han tipsade om att galoppera mycket för att få upp styrkan hos hästen och en sitsövning på lång tygel med kontakt där ryttaren ska ha armbågarna bakom kroppen. Ska testa det imorgon :D!

Armbågarna hur då bakom kroppen?
 
Ååååhhh alltså jag är så låg just nu, tävlingskalendern börjar fyllas och jag kan inte anmäla till en enda av tävlingarna jag vill vara med på för Pärlan byter inte än.
 
Ååååhhh alltså jag är så låg just nu, tävlingskalendern börjar fyllas och jag kan inte anmäla till en enda av tävlingarna jag vill vara med på för Pärlan byter inte än.

Hoppas du inte tar det här fel, det är skrivet i all välmening!

Ska du sälja hästen? Om inte måste jag fråga varför du har så bråttom?
Jag tycker du ska släppa på kraven både på dig själv och din häst. Låt det ta tid och njut av din häst och er utveckling istället. Annars är risken stor att ni båda tappar sugen!
Var glad åt att du har en frisk häst att rida på, det är det inte alla som har! Jag vet att det kanske är lättare sagt än gjort, men som sagt försök!
 
N
Hoppas du inte tar det här fel, det är skrivet i all välmening!

Ska du sälja hästen? Om inte måste jag fråga varför du har så bråttom?
Jag tycker du ska släppa på kraven både på dig själv och din häst. Låt det ta tid och njut av din häst och er utveckling istället. Annars är risken stor att ni båda tappar sugen!
Var glad åt att du har en frisk häst att rida på, det är det inte alla som har! Jag vet att det kanske är lättare sagt än gjort, men som sagt försök!

Nej hon ska inte säljas, men jag vill rida Falsterbo och är peppad för att få försöka kvala henne eftersom vi haft lite otur som 4 och 5-åring och missat de tre stora (Flyinge/Falsterbo/Elmia) och nu är jag orolig att vi missar igen. Det dröjer flera år innan min lilla kan kvala.
 
N


Nej hon ska inte säljas, men jag vill rida Falsterbo och är peppad för att få försöka kvala henne eftersom vi haft lite otur som 4 och 5-åring och missat de tre stora (Flyinge/Falsterbo/Elmia) och nu är jag orolig att vi missar igen. Det dröjer flera år innan min lilla kan kvala.

Fast det låter inte som du är peppad, snarare känner dig pressad! Visst är det kul med årgångstävlingar men det viktiga är väl ändå att ha en frisk häst som tycker det är kul att jobba? Och målet är väl ändå GP antar jag?
 
Provade KvK-övningen idag och han har rätt! En får både bak axlarna och det är omöjligt att luta sig framåt. Kändes som om kroppen stretchades och blev lite mjukare med att rida fram så i några minuter plus att sitsen blev bättre :).
Jag ska också prova detta i morgon vid uteritten... om det har slutat blåsa så förjävligt. :)
 
Fast det låter inte som du är peppad, snarare känner dig pressad! Visst är det kul med årgångstävlingar men det viktiga är väl ändå att ha en frisk häst som tycker det är kul att jobba? Och målet är väl ändå GP antar jag?
Jag pressar nog mig själv tror jag. Hon bryr sig ju inte, hon är lika nöjd med att springa lätt klass och krumelura där. Min tränare är kolugn och pressar inget, ingen annan pressar oss heller. Det är jag som såååå gärna vill kvala. Vi hade två nästan-kval förra året med 0,2 och 0,3% från kval så jag vet ju att det kan gå och grämer mig. Äsch, ska titta på roliga tävlingar med MSV:C så länge, det kan vi ju!
 
Uppdatering förresten, hon har ju fått chilla i skogen ett tag nu (så sjukt snäll att rida ut på också!) men red lektion igår och Gud vad fin hon börjar bli! Hon har haft lätt att spänna sig men nu är det ett gung i traven vi inte haft förr. Pirr i magen hur fin hon är.
 
Provade KvK-övningen idag och han har rätt! En får både bak axlarna och det är omöjligt att luta sig framåt. Kändes som om kroppen stretchades och blev lite mjukare med att rida fram så i några minuter plus att sitsen blev bättre :).
Vi fick göra någon variant av den på ridskolan i måndags, men då håller jag ju oxå till på kvks ridskola :angel:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Ge mig all eran erfarenhet! Har upptäckt en liten liten kula i ett ljuver på vovven, högst upp (vid frambenen) och jag misstänker...
Svar
8
· Visningar
917
Senast: Viva
·
Hundhälsa Börjar med att säga att hunden är igenomkänd och röntgad i rygg, armbågar, höfter och handleder utan några förändringar som borde...
Svar
12
· Visningar
1 126
Senast: Masse
·
Övr. Hund Jag kom att tänka på min allra första hund hon var 1 år när jag köpte henne och jag var 19 år och det var den mest fantastiska tiden i...
2
Svar
33
· Visningar
2 596
Senast: Linda_A
·
Kropp & Själ Mitt liv är så jobbigt. Jag arbetar som timanställd på deltid. Alltså många dagar utan jobb. Jag har knappt några rutiner alls i min...
Svar
6
· Visningar
1 043
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp