Dressyrsnackis 12

Status
Stängd för vidare inlägg.
M

mooi

ny tråd!

Jag ligger fortfarande i sängen, men är bättre idag så det går åt rätt håll :banana: rätt sur över att fått avboka mina tre provridningar imorgon, men men -inte mycket att göra.
 
Ligger också till sängs, förkyld dock! Tänkte motionera djuret ändå lite senare, vi ska nämligen träna för Eric Lette i helgen! Hon har varit så fin sen jag började träna igen efter nyår så det ska bli kul, själv får jag väl äta Ipren och vila mellan...

Hur gick det med de tidigare favoriterna @mooi ? Såg ett sto född -11 på hästnet som såg ut att vara din typ, mörkbrun, söt som socker.
 
Ligger också till sängs, förkyld dock! Tänkte motionera djuret ändå lite senare, vi ska nämligen träna för Eric Lette i helgen! Hon har varit så fin sen jag började träna igen efter nyår så det ska bli kul, själv får jag väl äta Ipren och vila mellan...

Hur gick det med de tidigare favoriterna @mooi ? Såg ett sto född -11 på hästnet som såg ut att vara din typ, mörkbrun, söt som socker.

Min favorit tror jag faktiskt säljaren tänker behålla för egen del... har fattat det mellan raderna men hon säger inget rakt ut.
Den du sett på hästnet är ringd på och provridning inbokad ;)
 
@mooi segt med avbokningarna!

Jag åkte ju av mitt projekt i slutet på sommaren och fick lätt hjärnskakning, var aldrig inne och kollade upp men har minneslucka från precis innan jag åkte av och en halvtimme-timme efteråt. Känns alltid lite extra surt när det är någon annans häst som gör att man får avboka en massa annat :cautious:.
 
@mooi segt med avbokningarna!

Jag åkte ju av mitt projekt i slutet på sommaren och fick lätt hjärnskakning, var aldrig inne och kollade upp men har minneslucka från precis innan jag åkte av och en halvtimme-timme efteråt. Känns alltid lite extra surt när det är någon annans häst som gör att man får avboka en massa annat :cautious:.

Lite surt ja, ska man slå sig så hade jag ju hellre gjort det på min egen. Jag har en liten lucka precis efter, jag vet att jag och en annan gick upp med hästen -men sen när jag var hemma fick jag en liten panikkänsla "men gud, vad gjorde jag med hästen?! :eek: ", samtidigt som jag vet att den kom in, det är bara momentet när hon ställdes in som försvann.

Well, är bättre idag som sagt. Tom varit uppe och diskat, och börjar bli småhungrig -inte varit hungrig sen i tisdags, så nu går det åt rätt håll :up:
 
Lite surt ja, ska man slå sig så hade jag ju hellre gjort det på min egen. Jag har en liten lucka precis efter, jag vet att jag och en annan gick upp med hästen -men sen när jag var hemma fick jag en liten panikkänsla "men gud, vad gjorde jag med hästen?! :eek: ", samtidigt som jag vet att den kom in, det är bara momentet när hon ställdes in som försvann.

Well, är bättre idag som sagt. Tom varit uppe och diskat, och börjar bli småhungrig -inte varit hungrig sen i tisdags, så nu går det åt rätt håll :up:

Jag hade visst både hängt på hästen i ridhuset och sedan gått in och hoppat upp inne i boxen och det har jag inget minne av alls :o Jag mådde dock aldrig dåligt efter egentligen mer än lite huvudvärk i en vecka men var inte uppe och red på 2 veckor (eftersom man visst inte ska riskera att slå i huvudet igen tätt efteråt).
 
Min favorit tror jag faktiskt säljaren tänker behålla för egen del... har fattat det mellan raderna men hon säger inget rakt ut.
Den du sett på hästnet är ringd på och provridning inbokad ;)

Äsch vad tråkigt, varför inte bara säga det liksom??

Se där, du får lämna rapport sen! Jag tyckte den såg himla fin ut på video
 
Äsch vad tråkigt, varför inte bara säga det liksom??

Se där, du får lämna rapport sen! Jag tyckte den såg himla fin ut på video

Rätt irriterande. Jag tror att hon känner på hur den utvecklas och så, och sen avgör om hon vill ha den själv. Jag har ju lagt bud på den och hon skulle fundera, men inte sagt något mer sen.
Tänker att jag provar den här nya och ser hur den känns jämfört mot den andra, så får jag väl pressa på säljaren lite -eller ta den här nya om den känns bättre.
 
Nytt år, ny tråd typ. :p tråkigt med avramlingen & skadorna @mooi men du är säkert på benen igen snart så du kan provrida igen. För oss går det superbra när det gäller träning och ridningen men just idag var min häst näst intill gratis. Hon har visat tydligt att hon inte är så förtjust i att mötas men det har inte varit några problem att "rida om" i ridhuset men idag kom jag i galopp på spåret och så är det en tjej som skrittar typ 3 meter innanför och när jag galopperat nästan förbi så riktar min häst världens spark mot hästen som skrittar. Charmigt! :meh: Det var tydligen jättenära att den träffade. Så nu får jag både vara försiktig med att mötas för nära och att rida om, får väl rida typ 21 på kvällen om jag ska få ut något av våra ridpass. :arghh:
 
Hästen jag skulle tittat på imorgon gick direkt. En som provade idag bestämde sig på plats.

:turd::arghh:
 
@mooi, det kom ut en trevlig häst på hästnet idag, född 2010 e De noir. Men du kanske redan har sett den, den verkar finnas hyfsat nära dig.
Den är billigare än vad som vore "normalt" dock, lite oroväckande.
 
@mooi, det kom ut en trevlig häst på hästnet idag, född 2010 e De noir. Men du kanske redan har sett den, den verkar finnas hyfsat nära dig.
Den är billigare än vad som vore "normalt" dock, lite oroväckande.

Jaa, för billig faktiskt (om man kan säga så). Blir misstänksam direkt :p
Som jämförelse har jag fått ett mail om en häst (för övrigt en väldigt fin häst) som hade röntgenfynd "som inte behöver bli problem". Dessa fynd var:
Lös benbit framkota, lös benbit i has, griffelbensbrott bak som ung, samt urkalkning bakknän.

kostade trots detta nästan dubbelt så mycket som den e De Noir... Nope, och nej tack.
 
Jaa, för billig faktiskt (om man kan säga så). Blir misstänksam direkt :p
Som jämförelse har jag fått ett mail om en häst (för övrigt en väldigt fin häst) som hade röntgenfynd "som inte behöver bli problem". Dessa fynd var:
Lös benbit framkota, lös benbit i has, griffelbensbrott bak som ung, samt urkalkning bakknän.

kostade trots detta nästan dubbelt så mycket som den e De Noir... Nope, och nej tack.
Ja, oroväckande, skulle kunna vara att den är grön och efter i utb, men ändå oroväckande!
Haha nej, skämtar du?? Hjälp. :crazy:
 
Ja, oroväckande, skulle kunna vara att den är grön och efter i utb, men ändå oroväckande!
Haha nej, skämtar du?? Hjälp. :crazy:

Jättespännande :p Särskilt som det är ett svar på min köpesannons där "hel och frisk" står med väldigt tydligt. Well, ska inte dra in denna tråden i alla lustiga svar man får med dräktiga ston och 2-åriga hingstar, men folk går verkligen loss och chansar hej vilt.
 
Jättespännande :p Särskilt som det är ett svar på min köpesannons där "hel och frisk" står med väldigt tydligt. Well, ska inte dra in denna tråden i alla lustiga svar man får med dräktiga ston och 2-åriga hingstar, men folk går verkligen loss och chansar hej vilt.
:laugh::laugh::laugh:
 
Jättespännande :p Särskilt som det är ett svar på min köpesannons där "hel och frisk" står med väldigt tydligt. Well, ska inte dra in denna tråden i alla lustiga svar man får med dräktiga ston och 2-åriga hingstar, men folk går verkligen loss och chansar hej vilt.
Var det stoet -11 som såldes direkt?
 
@mooi, det kom ut en trevlig häst på hästnet idag, född 2010 e De noir. Men du kanske redan har sett den, den verkar finnas hyfsat nära dig.
Den är billigare än vad som vore "normalt" dock, lite oroväckande.


De killarna som säljer denna har i somras sålt tre hästar med kvarka och vägrat att ta ansvar för det utan fortsatt med sin verksamhet som inget hade hänt Känns inte direkt seriösa
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästhantering För 1 år sedan köpte jag en ny häst. Hon gick igenom besiktningen utan anmärkning och förra ägarna sålde henne pga att hon inte trivdes...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 063
Senast: Badger
·
Samhälle Har precis läst en låst artikel i Göteborgs-Posten där de intervjuat tre kvinnor som fått kontaktförbud utfärdade mot män". Männen har...
Svar
14
· Visningar
1 255
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
2 967
Senast: Mabuse
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 264
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp