Dressyrsnackis 13

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det där systemet för snabbare avslappning har gått ... snabbare. I "vanliga" fall brukar jag behöva ca 30 min aktiv ridning för att få Fröken helt lösgjord och in i början till en mer samlad form. Igår tog det 12 minuter. Och där satt jag och fick "eh... vad ska jag göra nu, resten av passet????"

Vet inte om det var värmen, systemet i sig, att systemet satt sig hos oss båda, det faktum att vi körde full rulle i klätterbacken igår (eller ja, varannan vända fullt ös medvetslös och varannan skritt) som satt sina spår, eller en blandning. Men hon var så fin, och det gick så bra. Bästa lilla hästen.
 
Har en riktig ridvecka nu, rider nog varje dag denna veckan och lör-mån har jag ridit två per dag. Igår hade jag superlyx och fick hästarna "serverade" av ordinarie ryttares praktikant, bara att hoppa av och på. Sån service är man inte van vid :p
Har dessutom haft riktigt bra ridpass det sista så det har varit riktigt kul och jag börjar "känna igen" mig själv mer nu, både ridkänslo/kunskaps-mässigt = att inte känna sig fullkomligt kass, och sen att jag är inte skraj längre :up:
 
Har en riktig ridvecka nu, rider nog varje dag denna veckan och lör-mån har jag ridit två per dag. Igår hade jag superlyx och fick hästarna "serverade" av ordinarie ryttares praktikant, bara att hoppa av och på. Sån service är man inte van vid :p
Har dessutom haft riktigt bra ridpass det sista så det har varit riktigt kul och jag börjar "känna igen" mig själv mer nu, både ridkänslo/kunskaps-mässigt = att inte känna sig fullkomligt kass, och sen att jag är inte skraj längre :up:
Du är ju så långt från kass som man kan komma! Jag som sett dig live på häst du inte känner kan lugnt säga att du rider superbra! Titta dig i spegeln o inse vilket slöseri med talang om du inte köper dig en ny häst!:D:heart
 
@Corax Jag förstår precis hur du känner det, har varit i samma sits när jag tyckte hästen gick kanon hemma men inte på tävling. Tyvärr vet jag nu att den inte var framme för skänkeln...:o. För när jag sen hittade en tränare som VERKLIGEN lärde mig vad framme för skänkeln betyder så hade jag inte de problemen mer. Så är det inte nåt veterinärt fel på din lilla pålla så ska du nog börja leta tränare som kan hjälpa dig och som SER vad problemet är o även kan sitta upp o känna.
 
@Corax Jag förstår precis hur du känner det, har varit i samma sits när jag tyckte hästen gick kanon hemma men inte på tävling. Tyvärr vet jag nu att den inte var framme för skänkeln...:o. För när jag sen hittade en tränare som VERKLIGEN lärde mig vad framme för skänkeln betyder så hade jag inte de problemen mer. Så är det inte nåt veterinärt fel på din lilla pålla så ska du nog börja leta tränare som kan hjälpa dig och som SER vad problemet är o även kan sitta upp o känna.
Det har jag. Alltså tränare som både sitter upp och ser problemet. :)
Men hästen är av den knepiga sorten och jag har ännu inte listat ut hur man på bäst sätt rider henne när hon spänner till. Den ridningen som funkar hemma funkar nämligen inte på tävling. Det är ju det som är problemet, att jag inte får henne framför skänkeln då...
Jag kan också tänka mig att det lättare blir lite 'knas' när vi (jag)inte är befästa i 'den nya ridningen' än.
 
Har en riktig ridvecka nu, rider nog varje dag denna veckan och lör-mån har jag ridit två per dag. Igår hade jag superlyx och fick hästarna "serverade" av ordinarie ryttares praktikant, bara att hoppa av och på. Sån service är man inte van vid :p
Har dessutom haft riktigt bra ridpass det sista så det har varit riktigt kul och jag börjar "känna igen" mig själv mer nu, både ridkänslo/kunskaps-mässigt = att inte känna sig fullkomligt kass, och sen att jag är inte skraj längre :up:
Vad roligt att du får hålla igång ridningen! Och att du inte är osäker längre!! Det är så skönt att kunna få känna sig trygg på hästryggen och verkligen ha Roligt. Inte sitta och vänta på 'smällen'.
 
ohhh vilken härlig kombo! blir fodervärdens föl då antar jag?
kul att du funnit glädjen i ridningen igen.

Ja jättespännande! Min gamla häst e: Don Shufro hade en avkomma f-14 efter Floricello som var väldigt fin (50p på treårs), den gick sorgligt nog nyligen bort i komplikationer vid uppvak efter operation :cry: Hon har även en fin f-16 e: Fairway och är dräktig med Formalin. Detta sto står nu hos samma fodervärd som Hottie efter lite kontaktmäklande förra året :p
Blir fodervärdens föl ja, jag hoppas så sjukt mycket på att det ska bli bra denna gången efter de två motgångarna som varit. Jag vill att fodervärden ska få ett riktigt fint föl som "belöning" för att hon tar så bra hand om Hottie - och så vill jag ju att hon ska fortsätta vilja ha henne, och så kanske jag kan få ett eget föl efter henne till slut.
 
Måste ju visa upp våra fina rosetter som vi ska ha till våra tävlingar i juni! De med orange är sponsorrosetter till komboklasser och de är e n o r m a :D! Jag gick lite bananas och banden är 92 cm :o :love: ! De andra är också sponsrade och till vår rosettklass i klassen, så de är också med brons, silver och guld. Är så galet nöjd med dom :D! Sen har vi ytterligare en specialrosett till KM-vinnaren men har ingen bild tyvärr, den är orange, turkos och lila :p. Detta är vad som händer när en rosettgalning blir satt på att fixa priser :D!
33087695_2379570862056891_384540009832644608_n.jpg


33044154_2379570778723566_5404182362999226368_n.jpg
 
Måste ju visa upp våra fina rosetter som vi ska ha till våra tävlingar i juni! De med orange är sponsorrosetter till komboklasser och de är e n o r m a :D! Jag gick lite bananas och banden är 92 cm :o:love: ! De andra är också sponsrade och till vår rosettklass i klassen, så de är också med brons, silver och guld. Är så galet nöjd med dom :D! Sen har vi ytterligare en specialrosett till KM-vinnaren men har ingen bild tyvärr, den är orange, turkos och lila :p. Detta är vad som händer när en rosettgalning blir satt på att fixa priser :D!
33087695_2379570862056891_384540009832644608_n.jpg


33044154_2379570778723566_5404182362999226368_n.jpg


Alla behöver feta rosetter 😍
Ja gjorde beställningen för våra cuprosetter idag och blev lite smått chockad över kostnaden och inser att jag förtränger den varje år 😂🙈
 
Måste ju visa upp våra fina rosetter som vi ska ha till våra tävlingar i juni! De med orange är sponsorrosetter till komboklasser och de är e n o r m a :D! Jag gick lite bananas och banden är 92 cm :o:love: ! De andra är också sponsrade och till vår rosettklass i klassen, så de är också med brons, silver och guld. Är så galet nöjd med dom :D! Sen har vi ytterligare en specialrosett till KM-vinnaren men har ingen bild tyvärr, den är orange, turkos och lila :p. Detta är vad som händer när en rosettgalning blir satt på att fixa priser :D!
33087695_2379570862056891_384540009832644608_n.jpg


33044154_2379570778723566_5404182362999226368_n.jpg
Du borde få vara rosettansvarig till tävlingarna här nere hos oss också! :up::up::up::D:D:D
 
*sista*

I helgen ska jag å djuret göra något vi inte gjort på en evighet;
starta två klasser för att se om vi kan komma till bättre ro i vår huvudklass.
I vanliga fall brukar jag rida fram ca 60 min inkl 20 min skritt och det förstår jag ju att jag inte kan göra i helgen. Nog för att häst har Bra kondis men jag vill inte sätta henne i skiten.
Det är inte heller mer än en timme emellan starterna...
Hur hade ni lagt upp det?
 
Alla behöver feta rosetter 😍
Ja gjorde beställningen för våra cuprosetter idag och blev lite smått chockad över kostnaden och inser att jag förtränger den varje år 😂🙈

Ja, rosetter är tokdyrt... De enorma kostade nästan 300:-/ st :o . Vår tanke var att på hästtävlingen satsa på fina rosetter (och fler rosetter :p), plakett och anmavg tillbaka och inga andra priser. Men så fick jag till en deal med en hälskokostbutik så nu blir det en goodiebag också :D! Tycker det är mycket svårare med priser till ponnyfolket. Det är ju ofta samma ryttare i toppen och de har redan garderoben full av trötta Hööksschabrak och fleecetäcken. Presentkort känns lite tråkigt, men det står lite still i huvudet.
 
Ja, rosetter är tokdyrt... De enorma kostade nästan 300:-/ st :o . Vår tanke var att på hästtävlingen satsa på fina rosetter (och fler rosetter :p), plakett och anmavg tillbaka och inga andra priser. Men så fick jag till en deal med en hälskokostbutik så nu blir det en goodiebag också :D! Tycker det är mycket svårare med priser till ponnyfolket. Det är ju ofta samma ryttare i toppen och de har redan garderoben full av trötta Hööksschabrak och fleecetäcken. Presentkort känns lite tråkigt, men det står lite still i huvudet.

Vi beställer våra ”vardags” rosetter från England nuförtiden. Klart mycket bättre priser.

Våra cuprosetter köper vi från Sverige.

Nu vet ja inte om ponnybarnen i dressyr är som ponnyungarna i hoppning men sist hade Anki köpt in nutellaburkar som reservpriser och de gick fort som bara den i första klassen och sen vart ungarna i nästa klass jättebesvikna när de tagit slut.. vi var väldigt förvånade allihopa 😂 så till helgens hopptävling har vi laddat upp med nutellaburkar 😂😂 kan tilläggas att det va lokaltävling i ponnyhoppning
 
@Fiorano Alltså :love::love: Sjukt bra jobb. Synd att man inte kan tävla där. Jag är ju en sån där barnslig människa som tycker stora, fina rosetter är så roligt och vinner mycket hellre det än något hederspris. Så det där hade fallit mig i smaken alldeles ypperligt. Enda detaljen är ju då att man ska lyckas bli placerad och allra helst vinna. Händer ju ändå inte sådär superofta ;)
 
@settis Ah vilket bra tips med Nutellaburkar :D! Kan föreställa mig att det gick hem alldeles utmärkt hos barnen även om jag inte är superförtjust i att trycka i ungarna mer socker :p. Vi hade en massa täcken kvar så det blir lite fleecetäcken och så har en C-tränare sponsrat vår LAP1 med träningar. Hade du velat PMa mig vart ni köper rosetterna ifrån? Hade vi kunnat få billigare klubbisar hade det verkligan varit toppen!

@Miiikaela_ Jag är precis likadan! Hellre fina rosetter än nånting jag troligen aldrig kommer ha nytta av. Och så älskar jag ju rosetter :D.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Z
Hoppning Förra sommaren köpte jag ett 6årigt sto med kanon stam (Heartbreaker) som mer eller mindre hade varit vanvårdat i hela sitt liv. Ingen...
2
Svar
23
· Visningar
3 582
Senast: zoowie
·
H
Hästmänniskan Jag har idag varit ut till en ridskola och hälsat på för att min dotter ev skall få börja knatterida där.. döm av min förvåning närjag...
Svar
14
· Visningar
1 433
Senast: coscos
·
V
Fälttävlan Nu är en helg fylld med fälttävlan över och jag tänkte berätta för er hur min helg med Fälttävlans-SM i lag för ponnier såg ut. Eftersom...
Svar
19
· Visningar
2 427
Senast: eapige
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp