Dressyrsnackis 13

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är så synd att du får ’alla’ såna här hästar :heart
men det känns som att det är lite tur för hästarna , att de hamnar hos dej ändå.
Som är en så klok och duktig ryttare som tar det på allvar och inte kör på och tycker de bara är dumma på nåt vis.

Ja det går ju inget vidare med min egen ridning kan man väl säga :p
Haha, kanske skulle promota mig som "utredningsryttare". Ge mig lite tid så hittar jag om det finns nåt skräp på dem.... :grin::meh: Jag har en väldigt låg tröskel för om något känns "off", och tyvärr har jag hittills alltid haft rätt - när de beter sig allmänt "tyket" (eftersom jag inte tror på testande...) eller om beteendet förändras till det sämre så ÄR det något. Vi får väl se vad denna gången ger för något.
 
Ja det går ju inget vidare med min egen ridning kan man väl säga :p
Haha, kanske skulle promota mig som "utredningsryttare". Ge mig lite tid så hittar jag om det finns nåt skräp på dem.... :grin::meh: Jag har en väldigt låg tröskel för om något känns "off", och tyvärr har jag hittills alltid haft rätt - när de beter sig allmänt "tyket" (eftersom jag inte tror på testande...) eller om beteendet förändras till det sämre så ÄR det något. Vi får väl se vad denna gången ger för något.
Måste kännas nedslående för dig att hästarna verkar blir i sämre fysiskt skick efter ett tag hos dig. Även om det skulle bero på fel som fanns innan du tog över, så skriver du ju att de protesterar mer och mer när du haft dem ett tag. Är det inte väldigt jobbigt för ditt självförtroende? Jag kan bara föreställa mig hur det skulle känts för mig, jag hade nog gett upp :(
 
Måste kännas nedslående för dig att hästarna verkar blir i sämre fysiskt skick efter ett tag hos dig. Även om det skulle bero på fel som fanns innan du tog över, så skriver du ju att de protesterar mer och mer när du haft dem ett tag. Är det inte väldigt jobbigt för ditt självförtroende? Jag kan bara föreställa mig hur det skulle känts för mig, jag hade nog gett upp :(

Vad tror du själv?
Jag är orolig varje gång jag åker till stallet för jag vet inte vad som ska hända nu, men sen om de egentligen blir i så mycket sämre skick hos mig vet jag inte -jag väljer dock att åka och kolla upp mina hästar istället för att säga att de är dumma, skarpa, lata eller uttråkade; något som varit ursäkterna på de senaste hästarna när det kommit fram att de hållit på såhär innan. Jag spänner inte in dem tills de spricker i munnen och sparkar på, och är dessutom rent av för feg för att ”bråka” med dem.

Men var lugn, jag slutar nog rida när detta är klart. -jag är färdig nu.
 
Senast ändrad av en moderator:
Nu har det snöat, PÅ RIKTIGT! Äntligen :D Under de senaste åren där jag bor har vi aldrig haft någon riktig snö, bara lite slask och för det mesta regn och is.
Nu ligger det ett tjockt lager på marken och det fortsätter bara vilket är väldigt mycket roligare än is och slask och regn och mörker. :d Red ut en sväng idag när snöandet fick ett uppehåll, och det är första gången som jag verkligen rider ut i riktig snö, har aldrig gjort det med min ponny under de 2 åren jag haft henne :)

Ponnyn tyckte det var jättekonstigt i morse när jag släppte ut hästarna, stannade och kollade på det, blåste genom näsan och skrapade och nosade. :rofl:
Äntligen en riktig vinter :banana:
 
Nu har det snöat, PÅ RIKTIGT! Äntligen :D Under de senaste åren där jag bor har vi aldrig haft någon riktig snö, bara lite slask och för det mesta regn och is.
Nu ligger det ett tjockt lager på marken och det fortsätter bara vilket är väldigt mycket roligare än is och slask och regn och mörker. :d Red ut en sväng idag när snöandet fick ett uppehåll, och det är första gången som jag verkligen rider ut i riktig snö, har aldrig gjort det med min ponny under de 2 åren jag haft henne :)

Ponnyn tyckte det var jättekonstigt i morse när jag släppte ut hästarna, stannade och kollade på det, blåste genom näsan och skrapade och nosade. :rofl:
Äntligen en riktig vinter :banana:

Härligt! Här har kommit snö idag med. Tyvärr inte såna där stora fina flingor utan mer stickigt -men mjukt och fluffigt i hagarna :D
 
Vad tror du själv?
Jag är orolig varje gång jag åker till stallet för jag vet inte vad som ska hända nu, men sen om de egentligen blir i så mycket sämre skick hos mig vet jag inte -jag väljer dock att åka och kolla upp mina hästar istället för att säga att de är dumma, skarpa, lata eller uttråkade; något som varit ursäkterna på de senaste hästarna när det kommit fram att de hållit på såhär innan. Jag spänner inte in dem tills de spricker i munnen och sparkar på, och är dessutom rent av för feg för att ”bråka” med dem.

Men var lugn, jag ska sluta rida när detta är klart. Jo -jag är färdig nu.
Om du nått vägs ände när det gäller fortsatt ridning, vet du bara själv.
Jag måste bara få säga, angående din ridning, eftersom du så generöst delat med dig av foton och bilder genom åren, att du är ett fördöme. Jag har sällan sett så mjuk och hästvänlig ridning och jag har ofta haft din ridning som målbild. Kram
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Z
Hoppning Förra sommaren köpte jag ett 6årigt sto med kanon stam (Heartbreaker) som mer eller mindre hade varit vanvårdat i hela sitt liv. Ingen...
2
Svar
23
· Visningar
3 589
Senast: zoowie
·
H
Hästmänniskan Jag har idag varit ut till en ridskola och hälsat på för att min dotter ev skall få börja knatterida där.. döm av min förvåning närjag...
Svar
14
· Visningar
1 437
Senast: coscos
·
V
Fälttävlan Nu är en helg fylld med fälttävlan över och jag tänkte berätta för er hur min helg med Fälttävlans-SM i lag för ponnier såg ut. Eftersom...
Svar
19
· Visningar
2 438
Senast: eapige
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Bästa trimmern till kanin?
  • Hur länge är din hund ensam?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp