Dressyrsnackis 13

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Miiikaela_ Grejen är ju att jag inte känner min stora så bra än. Har bara haft honom sen augusti. Det är inte som med Barb som jag haft i drygt sju år och har en helt annan koll på. Som det är nu går jag på magkänslan, så han vilar och så får jag se hur han är om tre veckor och med breddad sadel :).

Lycka till med din!
 
Jag kör varierad träning med min pålla nu, det är lite hopp, klättring och försöka få henne riktigt rund i formen, enligt tränarens direktiv. Jag tycker redan hon känns mjukare i kroppen än innan! Tror jag har slarvat lite med att variera formen ordentligt på henne. Hon känns trevlig att rida nu.
Nu har jag två kvällar i rad ridit den lille b ponnyn (korta pass bara) . Han är riktigt rolig att rida och det känns som om han blir starkare och orkar gå i form mer efterhand. Ska bli kul att se om man ser någon skillnad på honom längre fram, han har ju lite underhals.
 
Alltså har ni SETT vilka vansinniga kaninöron?! :rofl::rofl::rofl:

D1621A56-BD89-4FFC-8D12-2EACE2333A72.png


För övrigt har vi kliniktid på tisdag för att greja med tanden som bråkar. Idag var knölen borta :confused: så gissar att den lösa biten lossnat och ramlat ut... men vi åker såklart ändå, får ju kika hur trasigt det är och laga det som behövs.
 
Alltså har ni SETT vilka vansinniga kaninöron?! :rofl::rofl::rofl:

Visa bifogad fil 23444

För övrigt har vi kliniktid på tisdag för att greja med tanden som bråkar. Idag var knölen borta :confused: så gissar att den lösa biten lossnat och ramlat ut... men vi åker såklart ändå, får ju kika hur trasigt det är och laga det som behövs.
Amen jag döööör!! :rofl::rofl::rofl: Hur söt är man inte då!:D:love:
 
Tänk att det tydligen kan vara så kul att få trava lite... första traven i dag på över 4 veckor pga en trolig stengalla med för tunna sulor och sen en liten kotledsinflammation som följd, sulor på nu och inget problem efter det.
Formen lämnade väl en det att önska till en början, B2 tyckte det var vansinnigt roligt att få trava på långsidorna och lekte lite stjärnkikare först. Sen var han riktigt fin ett tag, men framåt slutet eldade han han upp sig som tusan och taktade genom hörnen som någon hopponny innan start när insett att han fick trava på långsidorna. :laugh:

Nåja, han var snäll iallafall, och vi hade ju egentligen sämsta tänkbara förutsättningar för första traven när de stått inne halva dagen pga storm.

Söt är han ju iallafall :love: (bild från julafton)

0E6B65D5-0CC0-4568-9FAB-93B1427BB933.jpeg
 
Alltså har ni SETT vilka vansinniga kaninöron?! :rofl::rofl::rofl:

Visa bifogad fil 23444

För övrigt har vi kliniktid på tisdag för att greja med tanden som bråkar. Idag var knölen borta :confused: så gissar att den lösa biten lossnat och ramlat ut... men vi åker såklart ändå, får ju kika hur trasigt det är och laga det som behövs.
En gammal hästgubbe sa en gång till mig att hästar med små öron, dom ska man inte lita på! Så din lilla Bruna Häst måste vara extra pålitlig då!:D
 
Vi promenerar 10 minuter om dagen. Ska göra så en vecka till. Ser det sen bra ut får jag börja skritta uppsuttet. Passade på att fixa tänderna idag när han ändå vilar.
IMG_20190103_100044_302.jpg
 
49898643_10156241786834426_2519180507321729024_n[1].jpg

Det blev att jag rastade den lille Ponnyn idag också. Imorgon blir det vila, nu har han jobbat i form i alla gångarter i 3 dagar så han kan behöva en paus.

Dottern har fått ett fult marsvinsbett på ena tummen (två hanar som är rivaler kom i närheten av varandra.. och högg efter varandra, annars biter de absolut inte människor) så därför klarar hennes tumme inte någon ridning just nu. Så då gäller det ju för mig att passa på. Tog även en liten galopp på stubbfältet som finns kvar sen i höst. Inga bocksprång, men jag var beredd!
 
Alltså har ni SETT vilka vansinniga kaninöron?! :rofl::rofl::rofl:

Visa bifogad fil 23444

För övrigt har vi kliniktid på tisdag för att greja med tanden som bråkar. Idag var knölen borta :confused: så gissar att den lösa biten lossnat och ramlat ut... men vi åker såklart ändå, får ju kika hur trasigt det är och laga det som behövs.
Du kan ju också glädja dig åt att de är intakta...Hedwig tröttnade på Platinas uppkäftighet vid något tillfälle för ett år sedan..o bet av den fina toppen på ena örat..😳😳🙈🙈
 

Bifogade filer

  • 747E922F-48EF-4293-B57C-45F3F16C69C5.jpeg
    747E922F-48EF-4293-B57C-45F3F16C69C5.jpeg
    24,6 KB · Visningar: 111
Nämen! Så gör man väl inte ! Stackars Platina.
Hon får skylla sig själv..höll på att resa sig över boxkanten och gjorde fula grimaser hela tiden. Enough, is enough sa Hedwig o nöp till..
Numera älskar de varandra o Hedwig tror att Platina är hennes barn eller nått. Longerade Platina i måndags på banan. Hedwig var i hagen med två trevliga ston bredvid. De kunde inte se varandra men rätt som det var började Platina gnägga. Hedwig svarade så klart o rätt som det är kommer en lagom tjock, brun häst galopperande för att rädda sitt adoptivbarn från deras otäcka matte..
Allvarligt..hon hade sprängt tråden till grinden..🙄
 
Hon får skylla sig själv..höll på att resa sig över boxkanten och gjorde fula grimaser hela tiden. Enough, is enough sa Hedwig o nöp till..
Numera älskar de varandra o Hedwig tror att Platina är hennes barn eller nått. Longerade Platina i måndags på banan. Hedwig var i hagen med två trevliga ston bredvid. De kunde inte se varandra men rätt som det var började Platina gnägga. Hedwig svarade så klart o rätt som det är kommer en lagom tjock, brun häst galopperande för att rädda sitt adoptivbarn från deras otäcka matte..
Allvarligt..hon hade sprängt tråden till grinden..🙄
Ojdå. Temperamentsfulla damer du har.
Jag har förvisso också en tempereramentsfull liten ungdom här hemma (född 15) som kan reta gallfeber på Fendi. Hon har dock inte kommit åt att stympa den lilla odågan ännu.
 
Bara en snabb fråga angående OBS-tävlingarna/utvecklingstruppen. Min kompis ska till obs-tävlingarna i halmstad med en ponny som gjort ett fåtal starter i FEI förra året med godkända resultat.
Tänker landslagsledaren på föregående resultat eller är det bara resultaten under observationstävlingarna som räknas?
Nu har hon en otroligt bra ponny med storhäststam, den rör sig otroligt häftigt och nog en av de finaste men svåraste ponnyerna jag träffat.

Jag och min ponny har inte startat FEI utan som max en LA:1(71%) som sagt men detta året siktar vi på att kvala nationellt.
Inga hästintresserade föräldrar så svårt att fråga dem, hehe. Hur kommer man med i utvecklingstruppen? Det är inte genom OBS-tävlingarna, eller?

Behöver bara få reda på sån här information eftersom jag inte har så många i min närhet att fråga, alla rider på storhäst :mad:
 
@hola just OBS tävlingarna är ju ett tillfälle att bli sedd eftersom landslags ledningen är närvarande på just de tävlingarna. Annars kommer resultaten alltid tala för sig självt men just på OBS tävlingarna är det som mest knivskarp konkurrens så det är ju de tävlingar som gäller!
 
Bara en snabb fråga angående OBS-tävlingarna/utvecklingstruppen. Min kompis ska till obs-tävlingarna i halmstad med en ponny som gjort ett fåtal starter i FEI förra året med godkända resultat.
Tänker landslagsledaren på föregående resultat eller är det bara resultaten under observationstävlingarna som räknas?
Nu har hon en otroligt bra ponny med storhäststam, den rör sig otroligt häftigt och nog en av de finaste men svåraste ponnyerna jag träffat.

Jag och min ponny har inte startat FEI utan som max en LA:1(71%) som sagt men detta året siktar vi på att kvala nationellt.
Inga hästintresserade föräldrar så svårt att fråga dem, hehe. Hur kommer man med i utvecklingstruppen? Det är inte genom OBS-tävlingarna, eller?

Behöver bara få reda på sån här information eftersom jag inte har så många i min närhet att fråga, alla rider på storhäst :mad:

Förra året fanns två tillfälle att mönstra för Pytt för att komma med i utvecklingstruppen. Har en elev som kom med på så vis.

Önskar ni bli observerade under Halmstads tävlingar så kontakta Pytt så hjälper hon er med information om hon har möjlighet till det alternativt kan hon ge er eventuellt datum för mönstring.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Z
Hoppning Förra sommaren köpte jag ett 6årigt sto med kanon stam (Heartbreaker) som mer eller mindre hade varit vanvårdat i hela sitt liv. Ingen...
2
Svar
23
· Visningar
3 582
Senast: zoowie
·
H
Hästmänniskan Jag har idag varit ut till en ridskola och hälsat på för att min dotter ev skall få börja knatterida där.. döm av min förvåning närjag...
Svar
14
· Visningar
1 432
Senast: coscos
·
V
Fälttävlan Nu är en helg fylld med fälttävlan över och jag tänkte berätta för er hur min helg med Fälttävlans-SM i lag för ponnier såg ut. Eftersom...
Svar
19
· Visningar
2 424
Senast: eapige
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp