Dressyrsnackis 14

Status
Stängd för vidare inlägg.
Usch bakslag igår.. :cry: Han var inte jätte arg men ville absolut inte lyfta ryggen. Kändes som att sitta på en hängmatta.. Bjöd dock men var ingen avslappnad bjudning utan stressad och ville liksom inte lyssna riktigt på förhållningar. SUCK!!! Kiropraktor kommer den 2/5, får se om hen kan hitta något. Funderar på om det kan ha att göra med att jag investerat i ett Bot täcke..
Han har sedan tidigare en ryggvärmare som han har vid transport och när jag rider fram. Jag har upplevt att han svarat bra på ryggvärmaren och tänkte att ett täcke som han kunde ha lite längre skulle vara bra... Första natten han hade det så betedde han sig jätte märkligt när jag tog av det. Stod och krummade som att han frös något extremt. Sedan fick han vara utan det en natt och då igår så red jag. Kan det ha satt igång något? Någon som varit med om liknande?
Får se om det är bättre imorgon..
 
Usch bakslag igår.. :cry: Han var inte jätte arg men ville absolut inte lyfta ryggen. Kändes som att sitta på en hängmatta.. Bjöd dock men var ingen avslappnad bjudning utan stressad och ville liksom inte lyssna riktigt på förhållningar. SUCK!!! Kiropraktor kommer den 2/5, får se om hen kan hitta något. Funderar på om det kan ha att göra med att jag investerat i ett Bot täcke..
Han har sedan tidigare en ryggvärmare som han har vid transport och när jag rider fram. Jag har upplevt att han svarat bra på ryggvärmaren och tänkte att ett täcke som han kunde ha lite längre skulle vara bra... Första natten han hade det så betedde han sig jätte märkligt när jag tog av det. Stod och krummade som att han frös något extremt. Sedan fick han vara utan det en natt och då igår så red jag. Kan det ha satt igång något? Någon som varit med om liknande?
Får se om det är bättre imorgon..

Har för mig att man bara ska ha på dem ngn timme första gången för att sen utöka tiden. Vissa kan ju reagera om dem stått med det för länge för snabbt som jag förstått det.
Hoppas du hittar vad det är som felar snart!
 
Har för mig att man bara ska ha på dem ngn timme första gången för att sen utöka tiden. Vissa kan ju reagera om dem stått med det för länge för snabbt som jag förstått det.
Hoppas du hittar vad det är som felar snart!
Tack för svar! Han har haft på sig sin ryggvärmare ganska mycket så tänkte att det var lugnt, men tänkte kanske fel.:yuck: Nu blir det paus ändå för måste försöka sy i kardborrar så jag kan fästa i linerfästena, då täcket tyvärr blir lite tvångströja på honom.
 
Tack för svar! Han har haft på sig sin ryggvärmare ganska mycket så tänkte att det var lugnt, men tänkte kanske fel.:yuck: Nu blir det paus ändå för måste försöka sy i kardborrar så jag kan fästa i linerfästena, då täcket tyvärr blir lite tvångströja på honom.

Jag skulle vara snäll och lägga på min gamle BoT täcke förra året inför en tävling. Medryttaren sa att det var det värsta hon känt 😂
 
Jag skulle vara snäll och lägga på min gamle BoT täcke förra året inför en tävling. Medryttaren sa att det var det värsta hon känt 😂
Ojdå!! Hur länge satt det i?

Idag provade jag att rida i en barbackapadd.. Mina höfter vrålade av smärta då Mys inte är jätte smal över ryggen.. Men Mys var glad och nöjd, tuffade på och bråkade bara lite på slutet. Upptäckte när jag hoppade av att padden hade åkt bak lite så säkert därför han blev sur. Första högergaloppen däremot som han alltid surat i första sprången, tog han utan att tjafsa någonting. Så nu känner jag att det ändå till stor del är sadelrelaterat. Något känns tydligen inte bra med bomsadlarna. Frågan är bara vad..
 
Ojdå!! Hur länge satt det i?

Idag provade jag att rida i en barbackapadd.. Mina höfter vrålade av smärta då Mys inte är jätte smal över ryggen.. Men Mys var glad och nöjd, tuffade på och bråkade bara lite på slutet. Upptäckte när jag hoppade av att padden hade åkt bak lite så säkert därför han blev sur. Första högergaloppen däremot som han alltid surat i första sprången, tog han utan att tjafsa någonting. Så nu känner jag att det ändå till stor del är sadelrelaterat. Något känns tydligen inte bra med bomsadlarna. Frågan är bara vad..

Du tror inte det kan vara så att foderinpackningen håller på att komma tillbaks? Iom att ni inte hittade vad som orsakat den?
 
Du tror inte det kan vara så att foderinpackningen håller på att komma tillbaks? Iom att ni inte hittade vad som orsakat den?
Jag vet inte, men då borde han ju inte bli nöjd med barbackasadel kan jag tycka. Sista veterinären var ju så ointresserad men hon trodde inte att foderinpackningen var orsaken till hans beteende.:cautious:

Ska åka till tandläkare och träffa kiropraktor närmaste veckorna så får se om dom hittar något.. Väntar oxå förhoppningsvis hem den nya och jag hoppas rätt sydda nya sadeln. Men kommer rida lite vidare i barbackasadeln så länge trots att mina höfter kommer döda mig.. Så får jag se om det bara var en tillfällighet att han var nöjd med den..
 
Jag vet inte, men då borde han ju inte bli nöjd med barbackasadel kan jag tycka. Sista veterinären var ju så ointresserad men hon trodde inte att foderinpackningen var orsaken till hans beteende.:cautious:

Ska åka till tandläkare och träffa kiropraktor närmaste veckorna så får se om dom hittar något.. Väntar oxå förhoppningsvis hem den nya och jag hoppas rätt sydda nya sadeln. Men kommer rida lite vidare i barbackasadeln så länge trots att mina höfter kommer döda mig.. Så får jag se om det bara var en tillfällighet att han var nöjd med den..

Sadelgjorden som gör ont om han har problem med magen?
 
Känner mig lite euforisk över Platina. Just nu är vi inne i en väldigt bra period. Uteritterna fungerar super. Hon är cool och lydig samtidigt som hon har en massa energi. Var ute och cantrade en lång tur igår och hon var bara helt rund och mjuk. Superlätt att reglera både framåt och tillbaka.
Idag har vi varit och tränat och jisses vilken häst. Ridbarheten är grym. Hon bara vill hela tiden och är så positiv.
 
På fredag ska jag och dottern i väg på första riktiga dressyrtävlingen sen vi köpte fjärthäst.
Det är sjukt spännande och sjukt nervös. Känns värre än när jag övertalade henne efteranmäla till en meter på hemmatävlingen och inser när hon rider in att "shit det är ju en kombination på banan, har de hoppat sånt? 😱"
 
Vad är det för slags häst egentligen? :rofl:
Har du aldrig sett en fjärthäst?
Kallas även Ponyhest eller som senast "Dr Jekyll&Mr Hyde"
Fjärthästar kallas så för att de då och då får en fjärt på tvären i ridningen och beter sig som små monster.

Fast ibland, som igår, då börjar de närma sig likna en riktig Dressurhest
 

Bifogade filer

  • 23595918_553940724942317_8968132554339123200_n.jpg
    23595918_553940724942317_8968132554339123200_n.jpg
    74,9 KB · Visningar: 50
Sitter just nu och funderar över hur smart det var att be min tränare om en omgång sitsträning i dag..... 45 minuter på lina, mestadels utan stigbyglar och tyglar, diverse övningar. Känner mig gammal och stel! Och inser att träningsvärken from hell kommer vara här i morgon. Men, men, nyttigt och kul var det ;)
 
Nu har jag beställt årets specialrosetter :D! Herregud vad jag har velat med färgerna och namnen! Hade bestämt mig för ädelstenar men så ville jag inte ha samma färger som standardrosetterna. Och gärna somriga färger. Så jag gav upp och nu heter cuperna rosa, turkos och lila-och ja, ni kan ju räkna ut vilka färger rosetterna blir :p. Detta är modellen, men beställde till längd på banden så de blir 80 cm :love:!
28669
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Skola & Jobb Jag är inte välkommen tillbaka till jobbet jag haft i två säsonger nu. Jobbet börjar nästa vecka och jag är inte kontaktad. Jag skriver...
4 5 6
Svar
105
· Visningar
8 597
Senast: Gunnar
·
Bukefalos Snälla @Gunnar kan du lägga till ett nytt prefix på hundsidan för de lekfulla och "oseriösa" trådarna, liknande gnägg som finns på...
Svar
5
· Visningar
725
Senast: Gunnar
·
Övr. Hund Gamla tråden låst, förhoppningsvis korrekt romerskt tal och som trådstartsbild får det bli bild #2 av de jag hade tänkt lägga in i...
47 48 49
Svar
979
· Visningar
64 651
Senast: Trott
·
Fritid Börjar ny tråd då den gamla blivit låst :) Syr rätt mycket nu, då jag lovat mig själv att beta av minst 15 projekt innan jag köper nya...
26 27 28
Svar
556
· Visningar
27 569
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp