Dressyrsnackis 14

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu har rosetterna kommit :love: :love: :love:
60611766_10216859150382955_2220170712444829696_n.jpg


60466640_10216859150582960_570699496057470976_n.jpg
Jag vill också tävla hos er:love: Så fina rosetter!
 
Söder om Sthlm. Mina primära tävlingsdistrikt är Sthlm (södra) och Södermanland :)
Haha det är väl typ 2,5 h till Gävle, men allt är väl relativt ;)
Ja, allt är relativt. Jag bor i Västerbotten och ska jag inte tävla på hemmaklubben så är närmsta tävlingarna drygt 2 timmars bilfärd med släp bort, ca 15 mil 😉 Så det är sällan vi åker kortare än så för tävling här uppe.
Men så klart är det ju toppen att ha många tävlingar nära, önskar det vore så här omkring också!
 
Ja, allt är relativt. Jag bor i Västerbotten och ska jag inte tävla på hemmaklubben så är närmsta tävlingarna drygt 2 timmars bilfärd med släp bort, ca 15 mil 😉 Så det är sällan vi åker kortare än så för tävling här uppe.
Men så klart är det ju toppen att ha många tävlingar nära, önskar det vore så här omkring också!

Verkligen! Vilken skillnad det kan vara 😅 Jag tycker 1.5 h är långt/på gränsen för en tävling, och 45 min är lagom/normalt.
Synd att ni inte har mer/närmare tävlingar där uppe! :/
 
Verkligen! Vilken skillnad det kan vara 😅 Jag tycker 1.5 h är långt/på gränsen för en tävling, och 45 min är lagom/normalt.
Synd att ni inte har mer/närmare tävlingar där uppe! :/

45 minuter är det närmaste vi har om vi inte ska tävla hemma. 2,5 timmar är ju helt ok att åka.
Du har nog närmare till @Fiorano än vad vi har. Fast vi bor i Norrland. Eller för att vara exakt Norrbotten. Norrland är för stort för att bara räknas som ett ställe
 
Vet ni... En sak som är Riktigt smutt med att inte ha häst... Det är som nu när jag ligger hemma sjuk 🤧 och inte måste ta mig till stallet/hitta någon som kan ta hand om djuret.
Det är då jag börjar fundera på om jag kanske inte ska ha häst. 🤔
Men så kommer jag på att jag förmodligen bara feberyrar. 😄

Uppdatering på häst-letar-fronten då, för de som är nyfikna.
Jag har ju fortsatt leta men liksom alltid, i tanken, återkommit till en specifik häst som egentligen inte är det jag letar efter.
Men jag åkte och tittade på den här om dagen och jag gillar den så himla mycket.
Så om jag och säljaren bara kan komma överens så blir det besiktning...
 
Vad hon är en svår häst. Idag knäppte hon av helt vilket hon inte gjort på tävling sedan förra året. Det var så många läskiga intryck, till och med marken var läskig..:cautious:
Skittråkigt, och det ledde till att jag sket i ena slutan och åttmetersvolterna i LA:P1 för att länga tygeln något och klappa henne, erbjöda stöd och stadigt hålla om utan att fokusera på att göra rörelserna perfekta. På hemmaplan hade jag ridit lätt men det är tyvärr inte tillåtet.
Jag försökte rida hela programmet men när det inte släppte och hon verkligen inte tog mina hjälper, så ville jag inte pressa vidare. Vet att man aldrig ska gå ur och "det är inget alternativ" om inte hästen typ skenar och stegrar, men det kändes som att det kunde hända idag och jag ville bara ge Gola en bra upplevelse. Så jag klappade om henne och gick ut från banan.
Vilket var jävligt dumt, rent ut sagt. Låg på 64,4% trots att hela programmet varit absolut skit???? Domaren frågade varför jag utgått och då förstod jag att jag hade gjort ett misstag. Det var inte mycket kvar av programmet och jag hade ju liksom bara kunnat rida klart det och gjort det bästa av situationen??
Jag utgår aldrig från tävlingar. Så just idag var det ju riktigt onödigt. Suck.
Även om det inte var höga procent så hade jag suttit kval och fått en blå rosett. Aja.
Lovar att den tävlingsplatsen för otur med sig. Första gången jag skulle tävla, var där.
Då hade ponnyn blivit så stressad att hon rest sig rakt upp så jag åkte av, och ramlat på bakbenen/rumpan, därmed skrapat upp sig lite på gruset vilket ledde till att vi inte fick tävla. Andra gången så tog mamma fel träns; utan bett och tyglar, det var hektiskt. :rofl:

Hur som helst är jag nöjd över ponnyn ändå. Såklart. Alla rundor kan kanske inte vara bra rundor! :grin:
Hon har så mycket kvar att ge och vi tar det i en lugn takt, gör bra erfarenheter och fortsätter jobba oss vidare sakta men säkert.
 
Idag var det unghästtest. Fager sprang hem ett gångartsdiplom med siffrorna 7-8-8,5. Lite surt med skritten, han var spänd och blir då kort och skrittar inte riktigt genom kroppen. Det gjorde att vi missade kval till Flyinge med 0,5 poäng.

Han får hur som helst MVG i uppförande. Så cool och snäll. Fick även väldigt fint beröm från ridprovsdomaren :)

BAF9C415-64FA-440C-BFB1-1DB59B16F564.jpeg
 
Red ett välbehövligt pass för min tränare i torsdags. Då jag inte ridit själv på två veckor pga min avfallning så har han inte varit riktigt på hjälperna.
Med lite hjälp nu så blev han riktigt fin. Ska tävla på fredag och lördag så hoppas den fina känslan håller i sig. (Och att herrn kan låta bli att hitta på egna övningar) :D
 
Skulle egentligen tävlat med valackarna nu i helgen, men den senaste veckan har varit totalt kaos i stallet, då min kompis' fina sto blev sjuk i måndags och avlivades tisdag kväll, varpå hennes 1 vecka gamla fölunge blev moderlös. :cry: Så ingen orkade eller hann träna några hästar, det har gått i stort sett i matning av fölet och försöka skaffa amma och veterinär som kunde hormonbehandla för att få ett annat sto att ta sig an fölet. Det löste sig till slut då vi fick en amma fredag kväll/natt till lördag, men jag strök mig från tävlingen pga alldeles för lite sömn och dålig uppladning med hästarna.

Blir antagligen att jag åker med dem på en till Pay & Ride på torsdag istället, och så tävling den 8. och 14. juni.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Skola & Jobb Jag är inte välkommen tillbaka till jobbet jag haft i två säsonger nu. Jobbet börjar nästa vecka och jag är inte kontaktad. Jag skriver...
4 5 6
Svar
105
· Visningar
8 630
Senast: Gunnar
·
Bukefalos Snälla @Gunnar kan du lägga till ett nytt prefix på hundsidan för de lekfulla och "oseriösa" trådarna, liknande gnägg som finns på...
Svar
5
· Visningar
731
Senast: Gunnar
·
Övr. Hund Gamla tråden låst, förhoppningsvis korrekt romerskt tal och som trådstartsbild får det bli bild #2 av de jag hade tänkt lägga in i...
48 49 50
Svar
990
· Visningar
65 441
Senast: Sel
·
Fritid Börjar ny tråd då den gamla blivit låst :) Syr rätt mycket nu, då jag lovat mig själv att beta av minst 15 projekt innan jag köper nya...
26 27 28
Svar
556
· Visningar
27 612
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp