Dressyrsnackis 14

Status
Stängd för vidare inlägg.
Våra ridbanor har töat fram med, hurra! :banana:Fast den största var alldeles för blöt att rida på i går... :p Men jag fixade tillfällig belysning på den lilla banan så det gick att rida lite iaf, och alla tränarens unghästar fick ett pass med longering. :) Red även ut en sväng med min 4-åring innan det blev mörkt, och grusvägen fram till stallet var perfekt nu efter en massa regn och snö. :love: Var inte hemma förens vid 11 på kvällen, stuptrött....

I dag hinner jag dock inte träna någon, då jag ska hämta min nya dragbil som jag köpt. :up: Den kostar 20.000,- över min egentliga max-budet, så håll tummarna att den är bra...! :angel:
 
Våra ridbanor har töat fram med, hurra! :banana:Fast den största var alldeles för blöt att rida på i går... :p Men jag fixade tillfällig belysning på den lilla banan så det gick att rida lite iaf, och alla tränarens unghästar fick ett pass med longering. :) Red även ut en sväng med min 4-åring innan det blev mörkt, och grusvägen fram till stallet var perfekt nu efter en massa regn och snö. :love: Var inte hemma förens vid 11 på kvällen, stuptrött....

I dag hinner jag dock inte träna någon, då jag ska hämta min nya dragbil som jag köpt. :up: Den kostar 20.000,- över min egentliga max-budet, så håll tummarna att den är bra...! :angel:
Jag köpte bil 70 tkr över min budget :angel: men den är värd varenda krona! Plus att jag dra släp med nu när jag råkade bli med häst igen :angel:
 
Någon som har erfarenhet av kraftigare ponnyer i dressyrtävlandet? Som Welsh Cob osv. Har sett en superfin Welsh Cob, godkänd hingst, som jag är intresserad av att låna ett tag :love: Den är ganska rejäl men rör sig underbart :p
Läste några trådar där folk sagt att ponnydomare gillar de nätta ponnyerna mer? Blev jätteförvirrad, har ni någonsin sett att en domare blir orättvis mot cobbar? Tyckte det lät konstigt eftersom jag hört cobbar som är uppe i ponnyeliten. :confused:
Nu menar jag alltså ifall ni sett cobbar uppe i de högre klasserna, inte Lc liksom :up:
 
Någon som har erfarenhet av kraftigare ponnyer i dressyrtävlandet? Som Welsh Cob osv. Har sett en superfin Welsh Cob, godkänd hingst, som jag är intresserad av att låna ett tag :love: Den är ganska rejäl men rör sig underbart :p
Läste några trådar där folk sagt att ponnydomare gillar de nätta ponnyerna mer? Blev jätteförvirrad, har ni någonsin sett att en domare blir orättvis mot cobbar? Tyckte det lät konstigt eftersom jag hört cobbar som är uppe i ponnyeliten. :confused:
Nu menar jag alltså ifall ni sett cobbar uppe i de högre klasserna, inte Lc liksom :up:
Skulle tro det är en sån där myt, samma som den att man "måste ha vita ridbyxor när man tävlar!!! Nähä??? men ialla fall var det så när jag var ung för 100.000 år sen"
 
Någon som har erfarenhet av kraftigare ponnyer i dressyrtävlandet? Som Welsh Cob osv. Har sett en superfin Welsh Cob, godkänd hingst, som jag är intresserad av att låna ett tag :love: Den är ganska rejäl men rör sig underbart :p
Läste några trådar där folk sagt att ponnydomare gillar de nätta ponnyerna mer? Blev jätteförvirrad, har ni någonsin sett att en domare blir orättvis mot cobbar? Tyckte det lät konstigt eftersom jag hört cobbar som är uppe i ponnyeliten. :confused:
Nu menar jag alltså ifall ni sett cobbar uppe i de högre klasserna, inte Lc liksom :up:

Det beror nog på hur högt du vill komma. Men jag tror säkert att man kan komma upp i klasserna en bra bit med en cob med bra gångarter!
 
Någon som har erfarenhet av kraftigare ponnyer i dressyrtävlandet? Som Welsh Cob osv. Har sett en superfin Welsh Cob, godkänd hingst, som jag är intresserad av att låna ett tag :love: Den är ganska rejäl men rör sig underbart :p
Läste några trådar där folk sagt att ponnydomare gillar de nätta ponnyerna mer? Blev jätteförvirrad, har ni någonsin sett att en domare blir orättvis mot cobbar? Tyckte det lät konstigt eftersom jag hört cobbar som är uppe i ponnyeliten. :confused:
Nu menar jag alltså ifall ni sett cobbar uppe i de högre klasserna, inte Lc liksom :up:

Nu han jag visserligen bara med en tävling med min vita innan han blev halt och fick vandra vidare. Han var import med okänd stam, men kraftig, med hovskägg, lång rygg och max 2-3 cm över ponnymått. Vi vann över dressyrstammade halvblod.

Jag hoppas att domare är så pass rutinerade att dom kan se ett trevligt, avspänt och harmoniskt ekipage fast det inte riktigt ser ut precis som alla andra :) Fast nu talar jag givetvis inte om några svåra klasser, jag har ingen aning om hur högt du tänkt satsa.
 
@hola Här i sthlm var det mkt Welsh högt placerat på DM i våras så det är mest myt. Det är inte det som det faller på, snarare att vissa av dem (cobbarna) inte haft så bra takt i galoppen. Men så är det ju med många hästar, inte bara cobbarna, att de blir höga i nacken, släpper ryggen och tappar takten och då blir poängen därefter.
 
Någon som har erfarenhet av kraftigare ponnyer i dressyrtävlandet? Som Welsh Cob osv. Har sett en superfin Welsh Cob, godkänd hingst, som jag är intresserad av att låna ett tag :love: Den är ganska rejäl men rör sig underbart :p
Läste några trådar där folk sagt att ponnydomare gillar de nätta ponnyerna mer? Blev jätteförvirrad, har ni någonsin sett att en domare blir orättvis mot cobbar? Tyckte det lät konstigt eftersom jag hört cobbar som är uppe i ponnyeliten. :confused:
Nu menar jag alltså ifall ni sett cobbar uppe i de högre klasserna, inte Lc liksom :up:

Jag tävlar dressyr med min welsh cob, vi har tävlat upp till MsvB:5. Målet i år är att kvala till MsvA. Vi har haft en del helt okej resultat, utom förra tävlingen där jag missat att de ändrat programmet så vi fick utgå :O :P Jag har inte tävlat jättemycket tidigare så jag känner väl egentligen först nu att jag börja få lite rutin på "tävlingsridning" och ha styr på mina nerver ;)
Han är för övrigt en D-ponny. Tävlar hoppning parallellt med ponnyryttare :)
 
@SnigelEffekt Vad roligt att se dig här igen :D!! Din cob är verkligen bästa exemplet på en riktigt fin cob som har alla rätta kvaliteer (och är väldigt fint utbildad och riden)!

@hola När jag skrev på en nationell ponnydressyr här förra året satratde två wc-hingstar. Tror den ena vann en klass och gick sen högt även på SM. Så länge de kan länga och har bra bakben i galoppen ffa, så är det riktigt fina dressyrponnier :).
 
Jag tävlar dressyr med min welsh cob, vi har tävlat upp till MsvB:5. Målet i år är att kvala till MsvA. Vi har haft en del helt okej resultat, utom förra tävlingen där jag missat att de ändrat programmet så vi fick utgå :O :P Jag har inte tävlat jättemycket tidigare så jag känner väl egentligen först nu att jag börja få lite rutin på "tävlingsridning" och ha styr på mina nerver ;)
Han är för övrigt en D-ponny. Tävlar hoppning parallellt med ponnyryttare :)
Vad roligt att få en rapport från er!
Är han fortfarande hingst?
Bilder? :D
 
Åh, ni minns honom, så roligt! Och vilka väldigt snälla kommentarer, tack :bow:

Han är fortfarande hingst, har ett sto dräktigt som är beräknad att föla i slutet på april/början på maj.
Han är en helt fantastisk liten häst och jag är så galet glad för honom :heart Ena dagen är det dressyrtävling, andra dagen är det hoppning med hans ponnyryttare och där mellan galopptränar han med löphästarna i stallet, är världens bästa att ha med när unghästarna ska börja träna och även när de ska börja gå snabbjobb, han kan gå, först, sist eller bredvid och går det fort fightas han som bara den och springer för allt vad han har, han bara ÄLSKAR snabbjobb :love:

EIRY7196.JPG
 
Åh, ni minns honom, så roligt! Och vilka väldigt snälla kommentarer, tack :bow:

Han är fortfarande hingst, har ett sto dräktigt som är beräknad att föla i slutet på april/början på maj.
Han är en helt fantastisk liten häst och jag är så galet glad för honom :heart Ena dagen är det dressyrtävling, andra dagen är det hoppning med hans ponnyryttare och där mellan galopptränar han med löphästarna i stallet, är världens bästa att ha med när unghästarna ska börja träna och även när de ska börja gå snabbjobb, han kan gå, först, sist eller bredvid och går det fort fightas han som bara den och springer för allt vad han har, han bara ÄLSKAR snabbjobb :love:

Visa bifogad fil 25062
:love::love::love::love:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Skola & Jobb Jag är inte välkommen tillbaka till jobbet jag haft i två säsonger nu. Jobbet börjar nästa vecka och jag är inte kontaktad. Jag skriver...
4 5 6
Svar
105
· Visningar
8 568
Senast: Gunnar
·
Bukefalos Snälla @Gunnar kan du lägga till ett nytt prefix på hundsidan för de lekfulla och "oseriösa" trådarna, liknande gnägg som finns på...
Svar
5
· Visningar
718
Senast: Gunnar
·
Övr. Hund Gamla tråden låst, förhoppningsvis korrekt romerskt tal och som trådstartsbild får det bli bild #2 av de jag hade tänkt lägga in i...
47 48 49
Svar
975
· Visningar
64 057
Senast: Tajger
·
Fritid Börjar ny tråd då den gamla blivit låst :) Syr rätt mycket nu, då jag lovat mig själv att beta av minst 15 projekt innan jag köper nya...
26 27 28
Svar
553
· Visningar
27 353

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp