Dressyrsnackis 14

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har inte öppnat TR på flera år. Jag använder inget otillåtet så känner inte riktigt det behovet. Det är väl knappast ngt nytt direkt under solen där?
Nä men många blir förvånade när domaren drar av för felaktiga hälsningar och sånt. Samt att varje rörelse är rätt tydligt beskriven i TR, så det finns en del att vinna på att läsa igenom dem som finns med i programmet man ska rida.
 
Nä men många blir förvånade när domaren drar av för felaktiga hälsningar och sånt. Samt att varje rörelse är rätt tydligt beskriven i TR, så det finns en del att vinna på att läsa igenom dem som finns med i programmet man ska rida.

Jag vet inte, jag saknar mer isåfall som förr då det stod beskrivet i dressyrprogrammen bredvid varje bedömningspunkt vad domarna tittade på. Det var mkt mer informativt. Förhoppningsvis har väl folk tränare som lär ut hur en rörelse ska ridas. Fast ibland undrar jag...
 
Jag vet inte, jag saknar mer isåfall som förr då det stod beskrivet i dressyrprogrammen bredvid varje bedömningspunkt vad domarna tittade på. Det var mkt mer informativt. Förhoppningsvis har väl folk tränare som lär ut hur en rörelse ska ridas. Fast ibland undrar jag...
Jag undrar också. Jag föredrar att veta vad jag ska göra när jag tävlar. Och vad jag bedöms på, men så tänker folk uppenbarligen inte. Synd om dem som blir besvikna typ.
 
Jag undrar också. Jag föredrar att veta vad jag ska göra när jag tävlar. Och vad jag bedöms på, men så tänker folk uppenbarligen inte. Synd om dem som blir besvikna typ.

Fast jag tror inte den kategorin hade förstått mer av att läsa TR ändå. Antingen har du lärt dig att rida en rörelse i praktiken och förstår hur den ska utföras, då förstår du även beskrivningen i TR. Annars inte.

Har väl miljoner exempel på folk som tror dom rider en rörelse enligt TR och så fattar dom inte varför dom bara får 5.5 🙄
 
Oavsett @Amanda_F @fio så just att man inte får ledas in på banan är ju verkligen etablerat enligt reglementet sen Dackefejden och sen alltid ... 👍

Just den regeln har jag aldrig satt mig in i ngt närmare , eller andra regler som inte rör mig som jag misstänker inte har förändrats de senaste 100 åren typ. En kan ju läsa mark up eller de viktiga ändringarna brukar ju det tom bli en egen artikel om. Jag kan ju TR även om jag inte kan TR utantill. Som ny ska en givetvis läsa TR.

I vårt TR i ft förändras ju kvalregler och annat från ett år till ett annat så där får en ju lusläsa alla konstiga ändringar om en ska starta någon högre klass än 100.
 
Jag undrar också. Jag föredrar att veta vad jag ska göra när jag tävlar. Och vad jag bedöms på, men så tänker folk uppenbarligen inte. Synd om dem som blir besvikna typ.

Jag med 😃 Sen i och med att jag är tävlingsledare på vår stora dressyrmeeting tycker jag det är intressant med tr frågor då det alltid uppkommer olika saker på tävlingarna men får ha koll på även om man bara är tävlingsledare.

anledningen till att jag ställde frågan var att jag inte fann det i tr, jag letade på fel ställe helt klart.

Tack för att du tog dig tiden 🌸
 
Just den regeln har jag aldrig satt mig in i ngt närmare , eller andra regler som inte rör mig som jag misstänker inte har förändrats de senaste 100 åren typ. En kan ju läsa mark up eller de viktiga ändringarna brukar ju det tom bli en egen artikel om. Jag kan ju TR även om jag inte kan TR utantill. Som ny ska en givetvis läsa TR.

I vårt TR i ft förändras ju kvalregler och annat från ett år till ett annat så där får en ju lusläsa alla konstiga ändringar om en ska starta någon högre klass än 100.

Ja som sagt är det etablerat att man definitivt aldrig får ledas in på banan utifrån debatten här .
 
@settis tom jag tänker göra en detour till er berömda tävling med Grå en dag. Han behöver komma ut och se sig om utan att det måste vara en hoppning. Det går inte att hoppa hur mkt som helst i rad då vi får miljöträna på dressyrtävling emellanåt 😁
 
Just den regeln har jag aldrig satt mig in i ngt närmare , eller andra regler som inte rör mig som jag misstänker inte har förändrats de senaste 100 åren typ. En kan ju läsa mark up eller de viktiga ändringarna brukar ju det tom bli en egen artikel om. Jag kan ju TR även om jag inte kan TR utantill. Som ny ska en givetvis läsa TR.

I vårt TR i ft förändras ju kvalregler och annat från ett år till ett annat så där får en ju lusläsa alla konstiga ändringar om en ska starta någon högre klass än 100.

Har heller aldrig funderar över den regeln, men blev nyfiken över vad som stod i tr då jag inte hittade. Tycker det är bra att det finns folk som är villiga att hjälpa till och säga vilket moment den berörda saken står i och inte bara sååå har det alltid varit utan att hänvisa till källa 👍

Ska du komma till oss och tävla förresten nu i sommar? 🐎😉 tyckte ja såg ditt namn
 
Fick jättefina foton från senaste tävlingen.
31735


Vi har just nu lite dressyrpaus då vi ska försöka behålla titeln i en kombinationstävling som vi vann i fjol. Nu kör vi några hopptävlingar och tränar vidare för dressyrstart i augusti igen.
 
🙈Å jag har skickat efter en kavaj O_o:crazy::banghead: från Mountain horse som fanns på rean... Jag fick frågan av en klubbkompis om jag inte kunde ställa upp i Knockout dressyren LB:1. Försökte komma undan med att jag inte har någon kavaj men, då fick jag två skärmdumpar ifrån TR att jag inte behöver det för det är lokal tävling. 👍 men så snubblade jag över denna som jag hoppas att den passar.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Skola & Jobb Jag är inte välkommen tillbaka till jobbet jag haft i två säsonger nu. Jobbet börjar nästa vecka och jag är inte kontaktad. Jag skriver...
4 5 6
Svar
105
· Visningar
8 602
Senast: Gunnar
·
Bukefalos Snälla @Gunnar kan du lägga till ett nytt prefix på hundsidan för de lekfulla och "oseriösa" trådarna, liknande gnägg som finns på...
Svar
5
· Visningar
728
Senast: Gunnar
·
Övr. Hund Gamla tråden låst, förhoppningsvis korrekt romerskt tal och som trådstartsbild får det bli bild #2 av de jag hade tänkt lägga in i...
48 49 50
Svar
980
· Visningar
64 788
Senast: Ainon
·
Fritid Börjar ny tråd då den gamla blivit låst :) Syr rätt mycket nu, då jag lovat mig själv att beta av minst 15 projekt innan jag köper nya...
26 27 28
Svar
556
· Visningar
27 587
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp