Dressyrsnackis 14

Status
Stängd för vidare inlägg.
@villhöver Han är så himla vacker! Är lite avis på dig och @Amanda_F och era fina FR-barn!

Han är bra söt (ehm, kan ha varit en bidragande faktor i köpet :angel:). Han växer ganska fördelaktigt och håller sig relativt jämn och fin även om växtfasen just nu känns mer än den syns.
Jag ser fram emot när han blir lite äldre och mer riden, idag är han ju väldigt lättsam och trevlig men det blir kul när man kan rida lite mer. Men -jag tänker nästan varje dag vilken fin häst jag fått :love:
 
Imorgon ska jag och Barb träna för Jeanna! Första träningen på ett år och jag har nog inte fixat så mycket inför en träning på evigheter😁. Ponny är nyklippt, nybadad, grejerna är putsade, pannbandet är tvättat så det blingar ordentligt, nytt schabrak inhandlat, lindor och ridbyxor tvättade. Om jag längtar efter tävling? Typ, kanske, litegrann 😂
 
Vilken tur jag kom tillbaka på buke så att nån skriver i tråden😂! Väldigt glad att jag hann rida senaste träningen för Jeanna, lär inte bli fler efter hennes flytt till Danmark. Nu sitter jag och väntar på att vår tävling ska öppna i tdb! Blir ett försök att sätta ett MsvA-kval i FEI mästerskapsprogram för Barb. Har ingen direkt plan med tävlandet nu utan gör lite vad jag känner för 🙈. Igår var vi på stranden och Barb är mer dressyrponny än övertygad "busa-i-havet"-ponny😁
IMG_20200614_171425_870.jpg
 
Vilken tur jag kom tillbaka på buke så att nån skriver i tråden😂! Väldigt glad att jag hann rida senaste träningen för Jeanna, lär inte bli fler efter hennes flytt till Danmark. Nu sitter jag och väntar på att vår tävling ska öppna i tdb! Blir ett försök att sätta ett MsvA-kval i FEI mästerskapsprogram för Barb. Har ingen direkt plan med tävlandet nu utan gör lite vad jag känner för 🙈. Igår var vi på stranden och Barb är mer dressyrponny än övertygad "busa-i-havet"-ponny😁Visa bifogad fil 52582
Ja alltså känns inte Buke lite off på de flesta forumen?
 
Har ju som ingen dressyrhäst numer men sexåringen anmäldes till dressyrtävlingen med de fantastiska premierna. 5000 i förstapris i en LB!
Nu var vi 19 reserv så lär ju knappast bli start ändå. :D
 
Har ju som ingen dressyrhäst numer men sexåringen anmäldes till dressyrtävlingen med de fantastiska premierna. 5000 i förstapris i en LB!
Nu var vi 19 reserv så lär ju knappast bli start ändå. :D
Min kompis ska döma den tävlingen. Influgen från sthlm. Hon är en bra domare tycker jag, så hoppas att du kommer med! :D
 
I början av året var jag så pepp på att träna dressyr, jag skulle tävla mm med min fina lilla Myran, världens finaste ponny. Sen blev det tävlingsstopp och jag satsade på att istället träna lite och ägna mig åt min sits, samt hjälpa barnen med deras ponnyer.

Nu har tävlingarna öppnat, och jag är inte ett endaste dugg sugen på att anmäla mig. Jag vet inte varför jag känner så här. Trots min motvilja så anmälde jag mig till lagdressyr framme i höst. Men intresset verkar svalt för andra ryttare i klubben tydligen så jag vet inte om det blir av.
Bild på Myran som är på ständig diet. Welshar är inte direkt svårfödda 😃
FB_IMG_1592376855433.jpg

Anmäld till en hopptävling om ett par veckor. Får se hur det går. Jag lär vara äldst på hela tävlingen...
 
I början av året var jag så pepp på att träna dressyr, jag skulle tävla mm med min fina lilla Myran, världens finaste ponny. Sen blev det tävlingsstopp och jag satsade på att istället träna lite och ägna mig åt min sits, samt hjälpa barnen med deras ponnyer.

Nu har tävlingarna öppnat, och jag är inte ett endaste dugg sugen på att anmäla mig. Jag vet inte varför jag känner så här. Trots min motvilja så anmälde jag mig till lagdressyr framme i höst. Men intresset verkar svalt för andra ryttare i klubben tydligen så jag vet inte om det blir av.
Bild på Myran som är på ständig diet. Welshar är inte direkt svårfödda 😃Visa bifogad fil 52700
Anmäld till en hopptävling om ett par veckor. Får se hur det går. Jag lär vara äldst på hela tävlingen...


Du är långt ifrån ensam att känna så... Jag har inte ens lust att rida typ 🤷‍♂️
 
Jag har!
Men det kanske är för att jag har ny (nåja, sju månader nu)häst som är fantastisk att rida? 🙂

Jag med!
Fick inte ens se min häst på sju veckor under lockdown och njuter av varje minut med honom. Rider mest ut just nu, men han känns verkligen super på ridbanan så han mådde nog bra av att få lite semester.
 
Nej vem har det? Är som luften gått ur en fullständigt o tävling känns som ljusår bort....
Jag har nyss fått börja rida igång min häst igen och rider in min andra, så det är roligt :)
Tanken var att börja tävla lite mer iår, men vi kan ju fortsätta med lite svårare rörelser istället :)
 
Jag med!
Fick inte ens se min häst på sju veckor under lockdown och njuter av varje minut med honom. Rider mest ut just nu, men han känns verkligen super på ridbanan så han mådde nog bra av att få lite semester.
Jag skulle vilja rida ut lite mer, men här är så dåliga vägar just nu, stenhårda dammiga grusvägar. Så det blir paddocken mer ofta än jag egentligen tycker är ok. Varvar med gräshage och så har jag en backe också på en åker som jag tränar lite i bara, annars blir det för jobbigt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Skola & Jobb Jag är inte välkommen tillbaka till jobbet jag haft i två säsonger nu. Jobbet börjar nästa vecka och jag är inte kontaktad. Jag skriver...
4 5 6
Svar
105
· Visningar
8 523
Senast: Gunnar
·
Bukefalos Snälla @Gunnar kan du lägga till ett nytt prefix på hundsidan för de lekfulla och "oseriösa" trådarna, liknande gnägg som finns på...
Svar
5
· Visningar
713
Senast: Gunnar
·
Övr. Hund Gamla tråden låst, förhoppningsvis korrekt romerskt tal och som trådstartsbild får det bli bild #2 av de jag hade tänkt lägga in i...
47 48 49
Svar
966
· Visningar
63 640
Senast: Trott
·
Fritid Börjar ny tråd då den gamla blivit låst :) Syr rätt mycket nu, då jag lovat mig själv att beta av minst 15 projekt innan jag köper nya...
26 27 28
Svar
553
· Visningar
27 316

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp