Dressyrsnackis 14

Status
Stängd för vidare inlägg.
...och jag bara väntar och väntar på nya hästen. Det är struligt med dokument pga lockdown och så jul på det. Himla dålig tajming att importera häst alltså. Senaste beskedet är "mellan jul och nyår", men vågar nog inte tro på det ens.. Under tiden shoppar jag🙈. Under min konvalescens har jag utökat garderoben med fem nya schabrak, tre uppsättningar lindor, två uppsättningar benskydd, vinterridbyxor, hjälm, två grimmor och fyra täcken 😱. Till mitt försvar skickade jag med både Elli och Barb en hel del.
 
...och jag bara väntar och väntar på nya hästen. Det är struligt med dokument pga lockdown och så jul på det. Himla dålig tajming att importera häst alltså. Senaste beskedet är "mellan jul och nyår", men vågar nog inte tro på det ens.. Under tiden shoppar jag🙈. Under min konvalescens har jag utökat garderoben med fem nya schabrak, tre uppsättningar lindor, två uppsättningar benskydd, vinterridbyxor, hjälm, två grimmor och fyra täcken 😱. Till mitt försvar skickade jag med både Elli och Barb en hel del.
Dyrt med skador på många sätt😆
 
God jul från oss 🎅 jullov för både mig och Fille nu så här görs inte många knop.
A033D075-5986-419A-B9F5-8B8000ADCF98.jpeg
 
...och jag bara väntar och väntar på nya hästen. Det är struligt med dokument pga lockdown och så jul på det. Himla dålig tajming att importera häst alltså. Senaste beskedet är "mellan jul och nyår", men vågar nog inte tro på det ens.. Under tiden shoppar jag🙈. Under min konvalescens har jag utökat garderoben med fem nya schabrak, tre uppsättningar lindor, två uppsättningar benskydd, vinterridbyxor, hjälm, två grimmor och fyra täcken 😱. Till mitt försvar skickade jag med både Elli och Barb en hel del.

Haha! Rut fick jag inte hem förrän i februari, och då var det ingen pandemi. 🙄
 
Haha! Rut fick jag inte hem förrän i februari, och då var det ingen pandemi. 🙄
Åh just det, minns att det var en massa strul när du köpte henne. Hoppas hoppas det löser sig och min kommer snart. Vet att det går bilar från Holland så han ska inte då himla långt egentligen. Kommer han bara över gränsen till Sverige hämtar jag varsomhelst. Dör av uttråkning. Har shoppat ännu mer ikväll🙈. (Bla Stranger Things merch, en nyckelring som det står "team Barb"😂.
 
Åh just det, minns att det var en massa strul när du köpte henne. Hoppas hoppas det löser sig och min kommer snart. Vet att det går bilar från Holland så han ska inte då himla långt egentligen. Kommer han bara över gränsen till Sverige hämtar jag varsomhelst. Dör av uttråkning. Har shoppat ännu mer ikväll🙈. (Bla Stranger Things merch, en nyckelring som det står "team Barb"😂.

Men är det verkligen så svårt att få hem dem? Min första import från Holland åkte veckan efter jag bestämde att jag skulle köpa honom. Samma med min nya från Polen. Han betalades på fredagen och åkte tisdag, framme onsdag.

Är det på grund av att Sverige stängt gränserna?
 
Men är det verkligen så svårt att få hem dem? Min första import från Holland åkte veckan efter jag bestämde att jag skulle köpa honom. Samma med min nya från Polen. Han betalades på fredagen och åkte tisdag, framme onsdag.

Är det på grund av att Sverige stängt gränserna?
Nä alltså jag vet inte riktigt. Har en känsla av att förmedlaren vill fylla en egen bil med hästar och den är inte full helt enkelt. Därför sätts min på vänt iom det. Under den senaste veckan har jag vänner som fått hem hästar från Holland, Tyskland och England utan problem. Så ja🙄.
 
Nä alltså jag vet inte riktigt. Har en känsla av att förmedlaren vill fylla en egen bil med hästar och den är inte full helt enkelt. Därför sätts min på vänt iom det. Under den senaste veckan har jag vänner som fått hem hästar från Holland, Tyskland och England utan problem. Så ja🙄.

Aha, va tråkigt :(. Man vill ju verkligen ha hem sin häst :heart.
 
Halv fyra imorse var vi hemma med rosa hingsten 😍! Han har hittills 10/10 i all hantering och uppförande. Otroligt snäll och vänlig, ser klok ut och som om han verkligen tänker igenom saker. Hoppas det fortsätter så🙈😁🥰
 

Bifogade filer

  • IMG_20201229_211611_799.jpg
    IMG_20201229_211611_799.jpg
    94,5 KB · Visningar: 262
Halv fyra imorse var vi hemma med rosa hingsten 😍! Han har hittills 10/10 i all hantering och uppförande. Otroligt snäll och vänlig, ser klok ut och som om han verkligen tänker igenom saker. Hoppas det fortsätter så🙈😁🥰
Grattis ❤️
Är han hingst också? Det hade jag missat 😊
 
Ja han får vara det så länge han uppför sig. Just nu är han i för dåligt fysiskt skick för att jag ska våga kastrera också. Han är rätt hårt fostrad, så tror väl inte att han kommer bli ett monster. Men en vet aldrig med hormoner...
Håller tummarna för att han håller sig på mattan 😊. Många spanjorer brukar ju funka som hingstar upplever jag.
 
En vecka med min spanjor och jag är så kär i min lilla häst💖. Hans personlighet kommer fram mer och mer och han älskar allt pyssel. Igår fick han skor på och det gick som en dans. Hovarna är i rätt uselt skick och strålen är i princip bortfrätt på alla fyra. Är hittills så nöjd en kan vara med honom och får väl hoppas det håller i sig när det väl är dags att rida..
 

Bifogade filer

  • IMG_20210105_175101_056.jpg
    IMG_20210105_175101_056.jpg
    119,5 KB · Visningar: 207
På nyårsdagen firade jag Prinsens födelsedag. Han poängterade att han fyller 25 år UNG genom att ligga på som ett ånglok hela ridturen och hela veckan sen nyår har han gett mig en gångart högre än jag bett om oavsett om det är tömkörning eller ridning vi sysslat med. :angel: Häromdan fick han mig att känna mig helt nollställd under en uteritt där jag tänkt ta det lugnt och rida skolor längs grusvägen men han ville bara galoppera och började stojja och stimma. Han som aldrig gjort sånt, inte ens som unghäst!

I onsdags när träningarna drog igång igen efter ett kort vinteruppehåll så förvarnade jag tränaren på att jag kände mig svag i vänstersidan (min problemsida efter olyckan) eftersom Prince varit så extremt pigg. (Det känns för övrigt så lyxigt att ha tränare på gården!) Hennes svar var typ "då ska vi se vad vi kan hitta för övningar för det då" men att hon tyckte att det sett bra ut under uppvärmningen. Och det fick jag hålla med om, han hade känts bra under uppvärmningen. Kanske att mitt mjukgörande pass häromdan äntligen hade gett effekt?

Och jodå. Han var ju som smör att rida hela träningen. :angel::love:

Är inte det typiskt när man kämpat sig blå på egen hand i en veckas tid och äntligen kan få hjälp? 😂
 
Har nu ridit min häst för första gången och det gick ungefär som jag trodde det skulle gå. Pigg som en raket men väldigt snäll :love:.
Innan han kom till mig så hade han varken varit inne i ett ridhus eller i en paddock. När jag red honom så hade han varit i ett ridhus 2 gånger och på tredje gången red jag.
Han är väldigt känslig för skänklarna och man får vara väldigt försiktig med röst kommandon. Antagligen på grund av att han är körd så mycket.
Det gick väldigt bra (även om vi bara skrittade) fram tills det kom in 4 stycken andra hästar i ridhuset. Han blev stressad och nervös när de började travar och galoppera runt så valde att utgå då. Tyckte han va super duktig som höll sig till skritt hela tiden fast han va nervös :heart.
 

Bifogade filer

  • Kontur och jag.jpg
    Kontur och jag.jpg
    504,4 KB · Visningar: 179
Jag har ridit Kontur 3 gånger sammanlagt då jag inte riktigt är nöjd med hur sadeln ligger. Så sadelutprovaren kommer nu den 11 februari så blir markarbete/vila fram tills dess.
Han är väldigt stressad när man rider och vill gärna bara springa i traven men tror det är en muskel och tränings sak :).
Kan annars inte vara mer nöjd över hans temperament, dock är han lite känsligare i ridningen än vad jag är van vid men det kan ju bara bli en positiv sak om jag verkligen försöker ta vara på det. Han verkar också gilla bett som tar lite plats och ligger stilla så ska försöka köpa ett sånt som han kan tänkas gilla. Rider på tredelat med fasta ringar idag och det känns sådär.

Han ska få träffa en riktigt duktig equiterapeut på onsdag som ska få känna igenom och så innan vi startar på riktigt :D.
Men ja är ganska kär i denna kille :love:.
 

Bifogade filer

  • Jag och Kontur.jpg
    Jag och Kontur.jpg
    64,9 KB · Visningar: 101
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Skola & Jobb Jag är inte välkommen tillbaka till jobbet jag haft i två säsonger nu. Jobbet börjar nästa vecka och jag är inte kontaktad. Jag skriver...
4 5 6
Svar
105
· Visningar
8 569
Senast: Gunnar
·
Bukefalos Snälla @Gunnar kan du lägga till ett nytt prefix på hundsidan för de lekfulla och "oseriösa" trådarna, liknande gnägg som finns på...
Svar
5
· Visningar
719
Senast: Gunnar
·
Övr. Hund Gamla tråden låst, förhoppningsvis korrekt romerskt tal och som trådstartsbild får det bli bild #2 av de jag hade tänkt lägga in i...
47 48 49
Svar
975
· Visningar
64 087
Senast: Tajger
·
Fritid Börjar ny tråd då den gamla blivit låst :) Syr rätt mycket nu, då jag lovat mig själv att beta av minst 15 projekt innan jag köper nya...
26 27 28
Svar
553
· Visningar
27 357

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp