Dressyrsnackis 14

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag fick ett psykbryt i stallet idag! Det har kommit massor med snö och idag hade skottat fram stallets transport och tyckte tydligen det var lämpligt att lägga all den snön i en gigantisk hög framför min 🤬 blev ett samtal till ridskolechefen och jag hoppas verkligen de löst det när jag ska ha min transport till helgen!
 
Idag var det kallt och grått och jobbigt att ta sig till stallet där personalen jobbade med skräniga maskiner och allt var så där lagom kul och alla var sura och frusna. Fick bita ihop för att sadla men väl i manegen fick jag en jättebra ridkänsla och red min bästa skritt-galopp-skritt övergång någonsin på den här långa, lata hästen. Det kändes som att vi liksom flöt, mjukt mjukt, och inte rörde marken istället för att använda energi/kraft. Helt underbar känsla! Har varit dunderglad resten av dagen. Tänk vad femton steg i sadeln kan göra för ens humör. :)
 
Idag var det kallt och grått och jobbigt att ta sig till stallet där personalen jobbade med skräniga maskiner och allt var så där lagom kul och alla var sura och frusna. Fick bita ihop för att sadla men väl i manegen fick jag en jättebra ridkänsla och red min bästa skritt-galopp-skritt övergång någonsin på den här långa, lata hästen. Det kändes som att vi liksom flöt, mjukt mjukt, och inte rörde marken istället för att använda energi/kraft. Helt underbar känsla! Har varit dunderglad resten av dagen. Tänk vad femton steg i sadeln kan göra för ens humör. :)

Visst är det fantastiskt? Ett kort wow-moment och allt annat är borta! 😍
 
Fick reda på igår att min häst till 95% ridits i paddock/ridhus från 3 till 7års ålder..

Jag själv har tyvärr dippat i motivationen rejält.
Less på mörkret och underlaget i paddocken :wtf:

Tröstshoppat ett schabrak till iaf :D
 
Så... Nu är jag hästlös.
Allt gick bra i morse och det känns såklart lite knepigt att det liksom inte finns någon häst att ta hand om längre. Efter varje dag i över 22 år med 1-3 hästar så undrar jag vad jag ska hitta på på dagarna nu. 😊
 
I går blev det bara en liten promenad med hästen. Så här års är allt lite krångligare än annars, dåligt underlag ute, vräkte ner snö i söndags som blev till blask i måndags. Sedan minusgrader och fruset blask är inte så trevligt ridunderlag. Har inte tid att åka till ridhus flera gånger i veckan, men nästnästa helg ska vi i alla fall på träning på Flyinge!
 
Fick reda på igår att min häst till 95% ridits i paddock/ridhus från 3 till 7års ålder..

Jag själv har tyvärr dippat i motivationen rejält.
Less på mörkret och underlaget i paddocken :wtf:

Tröstshoppat ett schabrak till iaf :D

Då är det förståeligt att hon är osäker ute iaf.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Bukefalos Snälla @Gunnar kan du lägga till ett nytt prefix på hundsidan för de lekfulla och "oseriösa" trådarna, liknande gnägg som finns på...
Svar
5
· Visningar
666
Senast: Gunnar
·
Övr. Hund Gamla tråden låst, förhoppningsvis korrekt romerskt tal och som trådstartsbild får det bli bild #2 av de jag hade tänkt lägga in i...
42 43 44
Svar
874
· Visningar
57 003
Fritid Börjar ny tråd då den gamla blivit låst :) Syr rätt mycket nu, då jag lovat mig själv att beta av minst 15 projekt innan jag köper nya...
24 25 26
Svar
510
· Visningar
25 336
Senast: Trott
·
Fritid Jag har en fritidsaktivitet där jag tappat känslan av att det ska bli roligt. När jag väl är där och gör det så är det roligt och...
Svar
17
· Visningar
1 143
Senast: hollypolly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Koppel som släppte
  • Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp