Dressyrsnackis 14

Status
Stängd för vidare inlägg.
@SnigelEffekt Kul att se dig igen! :)

Här blir det ganska mycket dressyrträning nu, eftersom underlaget suger och vi inte har nåt ridhus, så bokar jag in träning när jag vill rida ordentligt. Nyttigt!
Vi har börjat jobba med byten efter att jag tröttnat på att hamna i korsgalopp på hoppbanan. Visar sig att hon har väldigt lätt för det, kräver bara att jag håller tungan rätt i mun.
Just nu är det svårare att INTE byta, hon kommer gärna med egna förslag. :angel:

Igår testade vi även om det fanns mer trav i henne, det fanns det!! :banana: Mina ljumskar skriker i protest när jag rör mig idag. :o
 
Åh, ni minns honom, så roligt! Och vilka väldigt snälla kommentarer, tack :bow:

Han är fortfarande hingst, har ett sto dräktigt som är beräknad att föla i slutet på april/början på maj.
Han är en helt fantastisk liten häst och jag är så galet glad för honom :heart Ena dagen är det dressyrtävling, andra dagen är det hoppning med hans ponnyryttare och där mellan galopptränar han med löphästarna i stallet, är världens bästa att ha med när unghästarna ska börja träna och även när de ska börja gå snabbjobb, han kan gå, först, sist eller bredvid och går det fort fightas han som bara den och springer för allt vad han har, han bara ÄLSKAR snabbjobb :love:

Visa bifogad fil 25062

Ljuvlig! (fortfarande :) )
 
Vår otur fortsätter. :( Var på gång och hade tom galopperat lite då han antagligen har lagt sig fast i boxen och är halt bak. Gallig i knät. Kliniktid nästa vecka så får vi se.
Kan slappna av inne oftast i alla fall.
IMG_20190208_073913_726.jpg
 
Nu sitter jag med en kopp kaffe och tänker "vad härligt livet är". Det är sån där fin soluppgång och jag tittar på någon gammal hoppning på SVT. Det är nice idag. Trots feber och hosta :p
Ska till stallet och mocka, sedan åka hem och äta något. Har träning i eftermiddag och har inte tränat på snart en hel månad. :cry: Inte mitt val utan mina föräldrar som inte vill betala träning när jag får frånvaro, men har hjärtproblem tack vare stressen och känner att jag måste ta pauser då och då för att genuint inte fucka upp mitt liv mer. Don't @ me, livet suger just nu men gör det bästa av situationen och försöker prioritera min hälsa lite bättre än förr eftersom det faktiskt börjat påverka mig fysiskt. :grin:
Nej, men jag har börjat plugga för första gången i hela mitt liv, men jag börjar komma in i det. Även om jag inte är med på lektionerna eller pluggar så har jag faktiskt fått A på prov i SO, har A i engelska och i bild.
Så snälla sitt inte och tyck att jag är en bortskämd snorunge som bara vill ha kul hela tiden och därför skiter i skolan :devil:

Ska få hit en häst på fredag och träna den åt en kompis ett kort tag, den har inte blivit riden på 1 månad men hon ska börja rida nu. Den har inte kunnat lastas så har inte kommit iväg till ridhus, och det har varit alldeles för dåligt väder för att rida dit. Blir skönt med sportlov en vecka.

Kommer verkligen bli så skönt med träning idag. Som jag själv betalar med egna pengar som jag fick på min födelsedag. :bump:
Det suger faktiskt att mina föräldrar gör som de gör. Jag förstår dem, de har ingen aning om hur det funkar med satsning. Men nu har jag verkligen förklarat att de inte kan göra så. Det funkar inte riktigt att säga "om du inte går i skolan så får du inte träna eller tävla".
Ungefär som, "om inte du slutar vara deprimerad så får du inte göra det som motiverar dig och får dig att göra något av ditt liv förrutom att ligga i din säng mannen".
Grejen är den att de gärna kunde ta bort massa annat ur mitt liv men just det här som faktiskt är det enda som får mig att fortsätta och sträva efter någonting, att ha motivation. Vissa kanske skulle tänkt, "ah, vafan. nu ska jag fucking köra så att jag kan komma någonstans."
Men det är skitsvårt att tänka så istället för att bara ge upp just nu. Jag försöker mitt bästa men det är så in i helvetes jävla svårt. HAH OK
WIHO
Som sagt, jag försöker mitt bästa och försöker gå alla dagar i veckan. Mina föräldrar har lovat mig att stötta mig och min satsning. Jag kan inte begära att de ska göra det, det är något de själva valt eftersom de har möjligheten att hjälpa mig.
Jag satsar helhjärtat på ridningen och ska jobba med hästar i framtiden.
Det är väldigt skönt för mig att veta att jag har den supporten och det stödet från mina föräldrar och att de faktiskt vill satsa på mig och tror på mig.
Men om min enda motivation hotas av att säljas och tas bort ur mitt liv, så blir det svårt att tänka positivt. TÖNT ÄR JAG!!!!!1!1!1!
Fattar ni HAH nej ok överdriver men alltså WHAt

OK BEHÖVDE BARA SKRIVA AV MIG :rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::yuck::meh::arghh::bow:;):banana:
 
Senast ändrad:
Nu har jag inte riktigt hängt med på vad som händer, men hoppas verkligen att det löser sig. :heart
Han hade en spricka i kronbenet precis innan jul och vi höll på att sätta igång från det då det här hände. :(

Hoppas också på att det löser sig.
 
Nu sitter jag med en kopp kaffe och tänker "vad härligt livet är". Det är sån där fin soluppgång och jag tittar på någon gammal hoppning på SVT. Det är nice idag. Trots feber och hosta :p
Ska till stallet och mocka, sedan åka hem och äta något. Har träning i eftermiddag och har inte tränat på snart en hel månad. :cry: Inte mitt val utan mina föräldrar som inte vill betala träning när jag får frånvaro, men har hjärtproblem tack vare stressen och känner att jag måste ta pauser då och då för att genuint inte fucka upp mitt liv mer. Don't @ me, livet suger just nu men gör det bästa av situationen och försöker prioritera min hälsa lite bättre än förr eftersom det faktiskt börjat påverka mig fysiskt. :grin:
Nej, men jag har börjat plugga för första gången i hela mitt liv, men jag börjar komma in i det. Även om jag inte är med på lektionerna eller pluggar så har jag faktiskt fått A på prov i SO, har A i engelska och i bild.
Så snälla sitt inte och tyck att jag är en bortskämd snorunge som bara vill ha kul hela tiden och därför skiter i skolan :devil:

Ska få hit en häst på fredag och träna den åt en kompis ett kort tag, den har inte blivit riden på 1 månad men hon ska börja rida nu. Den har inte kunnat lastas så har inte kommit iväg till ridhus, och det har varit alldeles för dåligt väder för att rida dit. Blir skönt med sportlov en vecka.

Kommer verkligen bli så skönt med träning idag. Som jag själv betalar med egna pengar som jag fick på min födelsedag. :bump:
Det suger faktiskt att mina föräldrar gör som de gör. Jag förstår dem, de har ingen aning om hur det funkar med satsning. Men nu har jag verkligen förklarat att de inte kan göra så. Det funkar inte riktigt att säga "om du inte går i skolan så får du inte träna eller tävla".
Ungefär som, "om inte du slutar vara deprimerad så får du inte göra det som motiverar dig och får dig att göra något av ditt liv förrutom att ligga i din säng mannen".
Grejen är den att de gärna kunde ta bort massa annat ur mitt liv men just det här som faktiskt är det enda som får mig att fortsätta och sträva efter någonting, att ha motivation. Vissa kanske skulle tänkt, "ah, vafan. nu ska jag fucking köra så att jag kan komma någonstans."
Men det är skitsvårt att tänka så istället för att bara ge upp just nu. Jag försöker mitt bästa men det är så in i helvetes jävla svårt. HAH OK
WIHO
Som sagt, jag försöker mitt bästa och försöker gå alla dagar i veckan. Mina föräldrar har lovat mig att stötta mig och min satsning. Jag kan inte begära att de ska göra det, det är något de själva valt eftersom de har möjligheten att hjälpa mig.
Jag satsar helhjärtat på ridningen och ska jobba med hästar i framtiden.
Det är väldigt skönt för mig att veta att jag har den supporten och det stödet från mina föräldrar och att de faktiskt vill satsa på mig och tror på mig.
Men om min enda motivation hotas av att säljas och tas bort ur mitt liv, så blir det svårt att tänka positivt. TÖNT ÄR JAG!!!!!1!1!1!
Fattar ni HAH nej ok överdriver men alltså WHAt

OK BEHÖVDE BARA SKRIVA AV MIG :rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::yuck::meh::arghh::bow:;):banana:
tf trodde jag skulle kunna ändra inlägget o ta bort det men den funktionen försvann?????
 
Nu sitter jag med en kopp kaffe och tänker "vad härligt livet är". Det är sån där fin soluppgång och jag tittar på någon gammal hoppning på SVT. Det är nice idag. Trots feber och hosta :p
Ska till stallet och mocka, sedan åka hem och äta något. Har träning i eftermiddag och har inte tränat på snart en hel månad. :cry: Inte mitt val utan mina föräldrar som inte vill betala träning när jag får frånvaro, men har hjärtproblem tack vare stressen och känner att jag måste ta pauser då och då för att genuint inte fucka upp mitt liv mer. Don't @ me, livet suger just nu men gör det bästa av situationen och försöker prioritera min hälsa lite bättre än förr eftersom det faktiskt börjat påverka mig fysiskt. :grin:
Nej, men jag har börjat plugga för första gången i hela mitt liv, men jag börjar komma in i det. Även om jag inte är med på lektionerna eller pluggar så har jag faktiskt fått A på prov i SO, har A i engelska och i bild.
Så snälla sitt inte och tyck att jag är en bortskämd snorunge som bara vill ha kul hela tiden och därför skiter i skolan :devil:

Ska få hit en häst på fredag och träna den åt en kompis ett kort tag, den har inte blivit riden på 1 månad men hon ska börja rida nu. Den har inte kunnat lastas så har inte kommit iväg till ridhus, och det har varit alldeles för dåligt väder för att rida dit. Blir skönt med sportlov en vecka.

Kommer verkligen bli så skönt med träning idag. Som jag själv betalar med egna pengar som jag fick på min födelsedag. :bump:
Det suger faktiskt att mina föräldrar gör som de gör. Jag förstår dem, de har ingen aning om hur det funkar med satsning. Men nu har jag verkligen förklarat att de inte kan göra så. Det funkar inte riktigt att säga "om du inte går i skolan så får du inte träna eller tävla".
Ungefär som, "om inte du slutar vara deprimerad så får du inte göra det som motiverar dig och får dig att göra något av ditt liv förrutom att ligga i din säng mannen".
Grejen är den att de gärna kunde ta bort massa annat ur mitt liv men just det här som faktiskt är det enda som får mig att fortsätta och sträva efter någonting, att ha motivation. Vissa kanske skulle tänkt, "ah, vafan. nu ska jag fucking köra så att jag kan komma någonstans."
Men det är skitsvårt att tänka så istället för att bara ge upp just nu. Jag försöker mitt bästa men det är så in i helvetes jävla svårt. HAH OK
WIHO
Som sagt, jag försöker mitt bästa och försöker gå alla dagar i veckan. Mina föräldrar har lovat mig att stötta mig och min satsning. Jag kan inte begära att de ska göra det, det är något de själva valt eftersom de har möjligheten att hjälpa mig.
Jag satsar helhjärtat på ridningen och ska jobba med hästar i framtiden.
Det är väldigt skönt för mig att veta att jag har den supporten och det stödet från mina föräldrar och att de faktiskt vill satsa på mig och tror på mig.
Men om min enda motivation hotas av att säljas och tas bort ur mitt liv, så blir det svårt att tänka positivt. TÖNT ÄR JAG!!!!!1!1!1!
Fattar ni HAH nej ok överdriver men alltså WHAt

OK BEHÖVDE BARA SKRIVA AV MIG :rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::yuck::meh::arghh::bow:;):banana:

Förstår absolut att du tappar modet och motivationen om du blir hotad med att din häst/ponny ska säljas. Men skönt att det iaf känns som det går lite framåt överlag nu! Hoppast att du har en bra läkare/psykolog som kan hjälpa dig må bättre permanent.

Lycka till på träningen i kväll! :)
 
Nu är alla dressyrpållarna igång efter både den frivilliga och den ofrivilliga vintervilan, så håller vi tummarna att det inte blir mera oväder framåt! :angel: De känns riktigt bra allihopa, och jag har börjat planera för tävlingar med 3 av dem i slutet på mars. Jag har även fått erbjudande om box-/lösdriftsplats för två hästar bara 5 minut hemifrån, med ridhus och stor utebana samt en liten skogsslinga, så jag kommer möjligtvis att flytta ett par hästar dit för bättre träningsmöjligheter - blir isf en av mina egna samt en av tränarens hästar.

Min nya bil har det dock blivit lite strul med, så himla typiskt! :mad: Skrev ett kontrakt med försäljaren att jag skulle ta bilen till EU kontroll samt "salubesiktning" på min verkstad och att han skulle betala om det upptäcktes några fel på bilen utöver normalt slitage. Nu hittade verkstaden att clutchen är utsliten, men säljaren vägrar betala då han anser det vara inför vad som räksnas som normalt slitage på en 8 år gammal bil.... Jag tänker inte ge mig utan kamp, men har f...n inte tid med sådan skit. :mad:
 
@hola Tycker det är bra att du kan skriva så öppet om hur du mår! Märker så stor skillnad på yngre generationer kring psyksik ohälsa och det är något jag försöker ta till mig och skriver numera om min ångest i bloggen tex. För den finns ju där och det är inget att skämmas över. Så himla bra också att du försöker få din föräldrar att förstå hur viktigt det är med hästarna för ditt mående, jag hade tex inte levt idag om jag inte haft hästarna i min ungdom. Bara kämpa på och lycka till på träningen ikväll :).
 
@hola Tycker det är bra att du kan skriva så öppet om hur du mår! Märker så stor skillnad på yngre generationer kring psyksik ohälsa och det är något jag försöker ta till mig och skriver numera om min ångest i bloggen tex. För den finns ju där och det är inget att skämmas över. Så himla bra också att du försöker få din föräldrar att förstå hur viktigt det är med hästarna för ditt mående, jag hade tex inte levt idag om jag inte haft hästarna i min ungdom. Bara kämpa på och lycka till på träningen ikväll :).
Tack snälla. :heart
 
Allt är rätt trist nu fast jag har en ny häst och allt. Har varit förkyld i stort sett hela detta året och har väldigt ont i bröstet/sidan. Men det borde bli bättre snart så jag orkar komma igång. Blir helt slut nu av att klä på mig och gå ut typ. Är kollad på sjukhus och det är ”bara” inflammation i lungor/lungsäck
 
Allt är rätt trist nu fast jag har en ny häst och allt. Har varit förkyld i stort sett hela detta året och har väldigt ont i bröstet/sidan. Men det borde bli bättre snart så jag orkar komma igång. Blir helt slut nu av att klä på mig och gå ut typ. Är kollad på sjukhus och det är ”bara” inflammation i lungor/lungsäck
Oj, krya!! :(
 
Så himla glad att jag tränade igår trots att jag egentligen inte fick.
Helt galet vilken motivation min tränare, samt de andra i ridhuset gav mig efter att jag fick upp ponnyn i en sån där samlad häftig trav.
Har slarvridit pga humöret o motivationen men nu fan ska detta bli bra. :devil:
 
Åh, ni minns honom, så roligt! Och vilka väldigt snälla kommentarer, tack :bow:

Han är fortfarande hingst, har ett sto dräktigt som är beräknad att föla i slutet på april/början på maj.
Han är en helt fantastisk liten häst och jag är så galet glad för honom :heart Ena dagen är det dressyrtävling, andra dagen är det hoppning med hans ponnyryttare och där mellan galopptränar han med löphästarna i stallet, är världens bästa att ha med när unghästarna ska börja träna och även när de ska börja gå snabbjobb, han kan gå, först, sist eller bredvid och går det fort fightas han som bara den och springer för allt vad han har, han bara ÄLSKAR snabbjobb :love:

Visa bifogad fil 25062
Åh så fina :heart Har du möjligtvis lite ny film? Han är ju bara så läcker! Vart finns ni förresten? Tänker om han betäcker?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Bukefalos Snälla @Gunnar kan du lägga till ett nytt prefix på hundsidan för de lekfulla och "oseriösa" trådarna, liknande gnägg som finns på...
Svar
5
· Visningar
666
Senast: Gunnar
·
Övr. Hund Gamla tråden låst, förhoppningsvis korrekt romerskt tal och som trådstartsbild får det bli bild #2 av de jag hade tänkt lägga in i...
42 43 44
Svar
874
· Visningar
57 003
Fritid Börjar ny tråd då den gamla blivit låst :) Syr rätt mycket nu, då jag lovat mig själv att beta av minst 15 projekt innan jag köper nya...
24 25 26
Svar
510
· Visningar
25 336
Senast: Trott
·
Fritid Jag har en fritidsaktivitet där jag tappat känslan av att det ska bli roligt. När jag väl är där och gör det så är det roligt och...
Svar
17
· Visningar
1 143
Senast: hollypolly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Koppel som släppte
  • Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp