Dressyrsnackis 14

Status
Stängd för vidare inlägg.
På ett lite roligare ämne behöver jag hjälp. Med hjälp av sponsor kommer vi ha kombicuper på våra tävlingar i år igen. Tre stycken och tre placerade i varje och alla får big ass-rosetter :D! Meeeen vad ska cuperna heta? Brons, silver och guld är ju för tråkigt. Vill att namnen ska reflekteras i färgerna på rosetterna också. Alla tre placerade får samma färg på rosetten men med ett guld, silver, bronsband i metallic i. Gärna somrigt tema med somriga färger! Typ bär? Frukter? Glassar? Ädelstenar?

Hjälp!
Döp dem efter superkända dressyrhästar och designa rosetterna i färgerna från den hästens land! Valegrokuppen, Matinekuppen, och Fuegokuppen. :)
 
Fast var 4e vecka är ganska kort tid, tycker jag iaf. Problemet var ju att han skadade sig själv ganska ordentligt flera ggr i samband med avtrampningarna. Tex fick han stå gipsad i tre veckor pga att han trampat sönder hoven in till kötthoven. Han har där en skada i tillväxtzonen i kronranden så hoven är lite missbildad pga det. Tappsko och skoning i stort sett varannan vecka tycker jag iaf är för ofta för så blev det. Sedan dom eviga vrickningarna, nä det vill jag faktiskt inte tillbaka till!

Vissa hästar kräver så korta skointervaller det är inte helt ovanligt. Att hästen trampar av sig brukar som sagt handla om obalans .
 
Har du själv provat eller känner du någon som provat?
Jag har inte provat men har vänner som gör det, flertal veterinärer som provat och stora tävlingsstall använder det. Det är ett komplement till veterinär och ingen ersättning men det kan hitta saker och ev beroenden som är svåra att se. Svarar inte hästen på behandlingen på 1-2 gånger så skickas den till veterinär.
Jag ska åka med mina snart tänkte jag.
 
Jag har inte provat men har vänner som gör det, flertal veterinärer som provat och stora tävlingsstall använder det. Det är ett komplement till veterinär och ingen ersättning men det kan hitta saker och ev beroenden som är svåra att se. Svarar inte hästen på behandlingen på 1-2 gånger så skickas den till veterinär.
Jag ska åka med mina snart tänkte jag.

Jag är rätt skeptisk ang det hela .
Maskinen behandlar väl inget i sak ? Vad grundar du det på att ”behandling” sker?
 
Har du själv provat eller känner du någon som provat?
Kolla om det finns i din närhet o fråga om du får komma o va med o se nångång. Här är det inga problem med det om hästägaren säger ja. Nu känner jag ju folk som använder det så jag får vara med o lyssna o se. Skönt att bilda sig en uppfattning o känna om det vore nåt eller ej.
 
Läste lite om Best Box och kalla mig skeptisk, finns ju noll och inget konkret och de använder bara stora ord för att det ska låta fancy och trovärdigt. Näver bäver att jag skulle välja att göra nåt sånt före att ta hästen till en veterinär som hittar det riktiga problemet. Som komplement går det säkert, för det gör förhoppningsvis ingen skada, men som problemsökning köper jag det intet.
 
Läste lite om Best Box och kalla mig skeptisk, finns ju noll och inget konkret och de använder bara stora ord för att det ska låta fancy och trovärdigt. Näver bäver att jag skulle välja att göra nåt sånt före att ta hästen till en veterinär som hittar det riktiga problemet. Som komplement går det säkert, för det gör förhoppningsvis ingen skada, men som problemsökning köper jag det intet.
Om du läste så är det komplement. Ofta är veterinären med för den ska kunna få ett hum var den ev ska börja leta och behandla. behöver inte ta din häst dit, det är helt ok. Jag tror dock inte landslagsryttare, landslagsveterinärer, veterinärer på stora djursjukhus, proffstränare i trav osv använder den om de inte ser någon behållning av det.
 
Jag försökte också läsa på (på deras webb) om hur det funkar men blev inte direkt klokare. Gissar att det är en värmekamera som kollar hela kroppen, del för del? Men sen då? Jag har själv provat värmekamera med både bra och mindre bra resultat..
 
Jag försökte också läsa på (på deras webb) om hur det funkar men blev inte direkt klokare. Gissar att det är en värmekamera som kollar hela kroppen, del för del? Men sen då? Jag har själv provat värmekamera med både bra och mindre bra resultat..

Åk o kolla är mitt tips. Lättare att se det IRL och fråga de än att skriva här där ingen har erfarenhet på sina djur men har mycket tyckande.
Jag vet iaf att hästar som veterinärer inte riktigt hittat felet på har skickats in där o veterinären får indikation på var de ska leta vidare. Ofta inte där den har mest ont utan som vanligt där de avlastar.
Vet inte var du bor, är det i Skåne vet jag flertal platser.
 
@Hippocampus

Men vilken behållning kommer du få ut av det hela med dina hästar? Om dom inte ens rids och är i träning förstår jag inte vad du förväntas hitta där? Det känns ju inte som det är gratis direkt.
 
Åk o kolla är mitt tips. Lättare att se det IRL och fråga de än att skriva här där ingen har erfarenhet på sina djur men har mycket tyckande.
Jag vet iaf att hästar som veterinärer inte riktigt hittat felet på har skickats in där o veterinären får indikation på var de ska leta vidare. Ofta inte där den har mest ont utan som vanligt där de avlastar.
Vet inte var du bor, är det i Skåne vet jag flertal platser.
Det hade jag gärna gjort då jag som sagt blev rätt nyfiken och besviken på den icke-existerande informationen på deras webb. Men tyvärr bor jag i sthlmsområdet.

Det är rätt mkt vi kan ta hjälp av tekniken med, och det är jag för. Men jag vill förhålla mig nyktert skeptisk till någon kan förklara metod och resultat.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Bukefalos Snälla @Gunnar kan du lägga till ett nytt prefix på hundsidan för de lekfulla och "oseriösa" trådarna, liknande gnägg som finns på...
Svar
5
· Visningar
665
Senast: Gunnar
·
Övr. Hund Gamla tråden låst, förhoppningsvis korrekt romerskt tal och som trådstartsbild får det bli bild #2 av de jag hade tänkt lägga in i...
42 43 44
Svar
869
· Visningar
56 856
Fritid Börjar ny tråd då den gamla blivit låst :) Syr rätt mycket nu, då jag lovat mig själv att beta av minst 15 projekt innan jag köper nya...
24 25 26
Svar
510
· Visningar
25 328
Senast: Trott
·
Fritid Jag har en fritidsaktivitet där jag tappat känslan av att det ska bli roligt. När jag väl är där och gör det så är det roligt och...
Svar
17
· Visningar
1 140
Senast: hollypolly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Att ångra en valp
  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp