Dressyrsnackis 14

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är inte mycket jag rider nu tyvärr men de dagar jag kan är balsam för själen. Passade på att rida med kandar för andra gången i MulleMus liv. Makalösa lilla häst till att köpa allt skrot i munnen rakt av och gå en riktigt toppen pass! Efter alla år med Ådi som verkligen avskydde kandaret är det häftigt att kunna rida sin egen häst med kandar igen och faktiskt kunna nyttja dess finesser. Visa bifogad fil 35278

Jag ser redan ut som en badboll och är bara i vecka 29 :arghh:

Du är smalare än mig och jag är inte ens gravid 😂
 
Freejump är ok, stigbyglarna får sas inte sakna en sida.
Finns ett förtydligande på tidningen ridsports sida om man googlar.

Snabbknäppning under hakan inte ok. Alltså till nosgrimman.
Annars tror jag att man kan tänka att inget metall får vara närmast hästen, typ då en snabbknäppning tex. Står i TR om det.

Vaggor ska mej veterligen inte vara tillåtet heller.

Hur ser snabbknäppen på nosgrimman ut? Hittar ingen bild.
 
Det är inte mycket jag rider nu tyvärr men de dagar jag kan är balsam för själen. Passade på att rida med kandar för andra gången i MulleMus liv. Makalösa lilla häst till att köpa allt skrot i munnen rakt av och gå en riktigt toppen pass! Efter alla år med Ådi som verkligen avskydde kandaret är det häftigt att kunna rida sin egen häst med kandar igen och faktiskt kunna nyttja dess finesser. Visa bifogad fil 35278

Jag ser redan ut som en badboll och är bara i vecka 29 :arghh:
Du vet bevisligen inte hur man ser ut när man ser ut som en badboll...hälsn en som inte är bitter....:arghh::arghh::arghh::D
 
Jag och min ponny har debuterat FEI Lag :) Gud så kul det var - passade oss superbra! Bara jag som nästan glömde vägen och slutade fokusera vilket ledde till 5or, och en spänd ponny åt en början.. :p
Vi hamnade på 63,7% vilket jag är nöjd över. Ponnyns framåtbjudning slutade inte på banan - tvärtemot så blev hon jätteframåt, samarbetsvillig och känslig, tog för sig. Problemet har ju varit att hon blir introvert och backar av så jag hade en så bra känsla inne på banan. 🥰:heart
Nu fortsätter vi jobba vidare på delarna, sedan ska vi ut på en till FEI Lag snart igen, bara samla rutin och erfarenhet, utan att satsa på något eftersom vi inte är där än. 👍
 

Var i väg och red en MSV A igår. En nätt norrlandstripp på 22 mil tur och retur.
En jämn ritt utan direkta missar gav 62.7%. Det räckte till seger idag. Vi behöver bygga styrka för att plocka mer poäng men är hyfsat nöjd för dagen.
Har några som är intresserade av köp men blir han kvar så ska här tränas i vinter. :up:
 
Vi åkte iväg och red för @Fiorano idag. Guld värt att ha kompisar som kan hjälpa till! Kontentan är väl att jag måste sluta vara så nöjd med honom och komma till ridning 😂 han ger en så fin känsla varje gång att det lätt blir att jag inte pushar och utmanar honom.

619BA5DC-017A-486C-BB3E-040B1891A97A.jpeg
 
Vi åkte iväg och red för @Fiorano idag. Guld värt att ha kompisar som kan hjälpa till! Kontentan är väl att jag måste sluta vara så nöjd med honom och komma till ridning 😂 han ger en så fin känsla varje gång att det lätt blir att jag inte pushar och utmanar honom.

Visa bifogad fil 36129
Jättefin häst och supersnygg matchning! Däremot är jag sadelnörd ju...och den ser verkligen inte ut att passa din kropp?
 
Vad betyder egentligen f.s m. kont i LD:1?
Brorsdottern ska tävla sin första tävling och jag fattar inte ens vad hon ska rida haha?

Edit, hittade visst att det betydde "fri skritt med bibehållen kontakt".
 
Du sitter på bakvalvet och lite ovanpå? Borde innebära att dina sittben inte hamnar på rätt plats och att du antagligen lutar dig lite bakåt när du rider.

det är snarare tvärtom, den sätter mig lite för mkt framåt och jag måste räta upp mig. Men vad som är sadel och vad som är bristande bålstyrka hos mig låter jag vara osagt :laugh:

Men den är inte optimal för mig, det håller jag med om. Men med en treåring som är extremt kort i ryggen och dessutom väldigt rak var jag glad att hitta en sadel som passade alls för de pengarna jag var beredd att betala.
 
det är snarare tvärtom, den sätter mig lite för mkt framåt och jag måste räta upp mig. Men vad som är sadel och vad som är bristande bålstyrka hos mig låter jag vara osagt :laugh:

Men den är inte optimal för mig, det håller jag med om. Men med en treåring som är extremt kort i ryggen och dessutom väldigt rak var jag glad att hitta en sadel som passade alls för de pengarna jag var beredd att betala.
Mmm, är väl det som syns på bilden, dvs du tycker du rätar på dig men jag tycker du lutar dig bakåt. Ang sadel och pengar är det ju ofta så, man får kompromissa tyvärr.
 
Mmm, är väl det som syns på bilden, dvs du tycker du rätar på dig men jag tycker du lutar dig bakåt. Ang sadel och pengar är det ju ofta så, man får kompromissa tyvärr.

Tycker att den där bålstyrkan som fanns förr borde stannat kvar även under långt riduppehåll! 😂

När han är färdigväxt köper jag gärna en sadel som passar oss både riktigt bra, i nuläget fick hans bekvämlighet gå före eftersom jag ändå bara rider lätt
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Bukefalos Snälla @Gunnar kan du lägga till ett nytt prefix på hundsidan för de lekfulla och "oseriösa" trådarna, liknande gnägg som finns på...
Svar
5
· Visningar
648
Senast: Gunnar
·
Övr. Hund Gamla tråden låst, förhoppningsvis korrekt romerskt tal och som trådstartsbild får det bli bild #2 av de jag hade tänkt lägga in i...
41 42 43
Svar
846
· Visningar
54 736
Fritid Börjar ny tråd då den gamla blivit låst :) Syr rätt mycket nu, då jag lovat mig själv att beta av minst 15 projekt innan jag köper nya...
24 25 26
Svar
507
· Visningar
24 860
Senast: Trott
·
Fritid Jag har en fritidsaktivitet där jag tappat känslan av att det ska bli roligt. När jag väl är där och gör det så är det roligt och...
Svar
17
· Visningar
1 096
Senast: hollypolly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Trixtråden
  • Akvarietråden IV
  • Försäkring - igen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp