Dressyrsnackis 14

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså nu blir jag faktiskt less på riktigt! Sorry men känner att jag måste gnälla av mig lite!

I torsdags förra veckan så skickade hästskrället av mig så det visslade om det.. På söndag går min ena lilla hund och sliter av sig sin ena klo.. Han har blåsljud på hjärtat så då var dom tydligen tvungna att söva honom för att plocka bort fragment istället för att bara ge lugnande. Tydligen så påverkar lugnande hjärtat mer.
Som grädde på moset idag så var vi iväg på sadelprovning, bara för att ha som backup plan om den sadel jag nyligen köpte skulle sluta fungera. Var Sadelmagasinet som skulle börja sälja Erreplus och hade då utbildning för sin personal och behövde hästar att öva på. Dom kollade då även min nyinköpta sadel. Döm om min förvåning när dom då säger att bommen förmodligen är av!?!? SAY WHAT liksom. Ska erkänna att jag inte kände på bommen när jag köpte sadeln då jag förutsatte att en begagnad sadel köpt från ett företag självklart var kontrollerad att den var hel! Men tydligen inte så nu måste jag försöka reklamera den..😩 😖🤬
 
Alltså nu blir jag faktiskt less på riktigt! Sorry men känner att jag måste gnälla av mig lite!

I torsdags förra veckan så skickade hästskrället av mig så det visslade om det.. På söndag går min ena lilla hund och sliter av sig sin ena klo.. Han har blåsljud på hjärtat så då var dom tydligen tvungna att söva honom för att plocka bort fragment istället för att bara ge lugnande. Tydligen så påverkar lugnande hjärtat mer.
Som grädde på moset idag så var vi iväg på sadelprovning, bara för att ha som backup plan om den sadel jag nyligen köpte skulle sluta fungera. Var Sadelmagasinet som skulle börja sälja Erreplus och hade då utbildning för sin personal och behövde hästar att öva på. Dom kollade då även min nyinköpta sadel. Döm om min förvåning när dom då säger att bommen förmodligen är av!?!? SAY WHAT liksom. Ska erkänna att jag inte kände på bommen när jag köpte sadeln då jag förutsatte att en begagnad sadel köpt från ett företag självklart var kontrollerad att den var hel! Men tydligen inte så nu måste jag försöka reklamera den..😩 😖🤬

Tråkigt 😞 men alltså känna på bommen och kontrollera sadeln är ändå standard att göra känner jag . Framför allt begagnat . Det märks utöver det rätt tydligt när man kontrollerar sadeln ang bommen 😞
 
Alltså nu blir jag faktiskt less på riktigt! Sorry men känner att jag måste gnälla av mig lite!

I torsdags förra veckan så skickade hästskrället av mig så det visslade om det.. På söndag går min ena lilla hund och sliter av sig sin ena klo.. Han har blåsljud på hjärtat så då var dom tydligen tvungna att söva honom för att plocka bort fragment istället för att bara ge lugnande. Tydligen så påverkar lugnande hjärtat mer.
Som grädde på moset idag så var vi iväg på sadelprovning, bara för att ha som backup plan om den sadel jag nyligen köpte skulle sluta fungera. Var Sadelmagasinet som skulle börja sälja Erreplus och hade då utbildning för sin personal och behövde hästar att öva på. Dom kollade då även min nyinköpta sadel. Döm om min förvåning när dom då säger att bommen förmodligen är av!?!? SAY WHAT liksom. Ska erkänna att jag inte kände på bommen när jag köpte sadeln då jag förutsatte att en begagnad sadel köpt från ett företag självklart var kontrollerad att den var hel! Men tydligen inte så nu måste jag försöka reklamera den..😩 😖🤬
Det kan hända den bästa med sadeln. Eftersom en vill tro att folk har koll. Det finns sadelutprovare för stora märken som inte heller har koll på brutna bommar eller verkar veta hur en ska känna för att hitta brott. Men segt likförbannat...
 
Tråkigt 😞 men alltså känna på bommen och kontrollera sadeln är ändå standard att göra känner jag . Framför allt begagnat . Det märks utöver det rätt tydligt när man kontrollerar sadeln ang bommen 😞
Fast jag tycker att ett företag där dom dessutom har en sadelmakare anställd ska kontrollera bommarna på sadlar dom tar emot för försäljning! Enligt konsumentverket är dom ju ansvariga då konsumentköplagen går in så det borde ligga i deras eget intresse! Bevisbördan ligger ju dessutom hos dom eftersom det är väl inom 6 månader!
 
Fast jag tycker att ett företag där dom dessutom har en sadelmakare anställd ska kontrollera bommarna på sadlar dom tar emot för försäljning! Enligt konsumentverket är dom ju ansvariga då konsumentköplagen går in så det borde ligga i deras eget intresse! Bevisbördan ligger ju dessutom hos dom eftersom det är väl inom 6 månader!

Absolut ! Men det tar inte bort faktumet att man åndå bör kolla själv, och ganska lätt kan avgöra själv om bommen verkar vara av !
 
Fast jag tycker att ett företag där dom dessutom har en sadelmakare anställd ska kontrollera bommarna på sadlar dom tar emot för försäljning! Enligt konsumentverket är dom ju ansvariga då konsumentköplagen går in så det borde ligga i deras eget intresse! Bevisbördan ligger ju dessutom hos dom eftersom det är väl inom 6 månader!
Hur länge har du haft den? Och vad händer om de hävdar att det är hos dig den gått av? Har du inte märkt nåt på hästen, de brukar reagera när bommen är av?
 
Hur länge har du haft den? Och vad händer om de hävdar att det är hos dig den gått av? Har du inte märkt nåt på hästen, de brukar reagera när bommen är av?
Jag kollade och jag betalade fakturan 31/7, så bara drygt en månad. Hade den på prov i två veckor innan betalning. Hästen gillar sadeln märkligt nog.. Dock så gillade han den nya Erreplus Impulse bättre..
När dom kände på min sadel så flexar den extremt mycket för att vara träbom, alldeles för mycket för att det ska vara ok.. Kände på en annan Forestier i stallet, visserligen nyare men ändå, och den flexade inte alls på samma sätt. Det går alltså att vika ihop sadeln eller vad man ska säga.🙉
Bevisbördan är ju företagets eftersom konsumentköplagen går in.
 
Jaha fick svar från företaget jag köpt sadeln av att dom ska försöka reparera den. Alltså går det ens?

Jag har fått för mig att är en bom trasig i en sadel så är den bara att kassera. Dom menade att det kanske bara var lite nitar som släppt.. Vågar man ens lita på att den blir ok eller måste jag kontakta en annan sadelmakare för att kika på den innan jag vågar rida i den, om dom säger att den är ok?
 
Jaha fick svar från företaget jag köpt sadeln av att dom ska försöka reparera den. Alltså går det ens?

Jag har fått för mig att är en bom trasig i en sadel så är den bara att kassera. Dom menade att det kanske bara var lite nitar som släppt.. Vågar man ens lita på att den blir ok eller måste jag kontakta en annan sadelmakare för att kika på den innan jag vågar rida i den, om dom säger att den är ok?
I min sadel gick bommen av en gång. Då skickade jag den till tillverkaren som bytte ut bommen. Den var som ny efter. Jag behövde inte vara orolig över att sadeln inte var ok. Dock skulle jag nog knappast lita på en lagning av en bom...
 
I min sadel gick bommen av en gång. Då skickade jag den till tillverkaren som bytte ut bommen. Den var som ny efter. Jag behövde inte vara orolig över att sadeln inte var ok. Dock skulle jag nog knappast lita på en lagning av en bom...
Hur gammal var din sadel? Min har nog ganska många år på nacken även om den är fräsch så ytterstbtveksamt om dom vill byta bom i den. Känner mig oxå skeptisk till att laga den men är ju tvungen att skicka tillbaka den så dom får kolla som sagt. Men frågan är ju om man vågar lita på deras bedömning då dom har ganska mycket att förlora sas..
 
Hur gammal var din sadel? Min har nog ganska många år på nacken även om den är fräsch så ytterstbtveksamt om dom vill byta bom i den. Känner mig oxå skeptisk till att laga den men är ju tvungen att skicka tillbaka den så dom får kolla som sagt. Men frågan är ju om man vågar lita på deras bedömning då dom har ganska mycket att förlora sas..
Min sadel var nog ca 5-6 år tror jag. Minns inte riktigt, men den var ju ganska fräsch ändå. Gick på hemförsäkringen. Annars skulle det kostat 6000kr ungefär. Är du inte nöjd med den lösningen de erbjuder så får du reklamera igen.
 
@super
En av mina hästar slog runt och knäckte bommen på sadeln när sadeln kanske var 3 år gammal. Det var en Piab (så den var inte så dyr, kostade 5000kr 1991 )så den skickades till England för bombyte. Kom tillbaka som ny och försäkringsbolaget tog kostnaden.
 
@super samma sadel som jag nämnde ovan som bommen var av på och utprovaren missat det, den sadeln skickades till Frankrike på byte och funkade ok sen. Det var en äldre sadel, av rätt dyr sort.
 
Hur gammal var din sadel? Min har nog ganska många år på nacken även om den är fräsch så ytterstbtveksamt om dom vill byta bom i den. Känner mig oxå skeptisk till att laga den men är ju tvungen att skicka tillbaka den så dom får kolla som sagt. Men frågan är ju om man vågar lita på deras bedömning då dom har ganska mycket att förlora sas..
Enligt Konsumentköplagen har ju firman rätt att få åtgärda problemet och för dom är det nog det billigaste att bara låta byta bom i den. Dvs de måste inte ta tillbaka sadeln utan de får lov att åtgärda den så den motsvarar det du tänkte när du köpte den.

Laga bommar gör ju ingen seriös verkstad, det håller inte vare sig kort eller lång tid.
 
Just det ja...S laser is da shit! Har ju inte slängt ut pengar på det än så det är väl nästa bortkastade sak jag ska lägga mina surt förvärvade slantar på.....

Var tvungen att googla S-laser, och fick upp bilder på såna här???

Är det en 3D-printare som ska printa ut en ny och smalare version av sin ägare....? O_o
2638143_0dcbb0c90405.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Bukefalos Snälla @Gunnar kan du lägga till ett nytt prefix på hundsidan för de lekfulla och "oseriösa" trådarna, liknande gnägg som finns på...
Svar
5
· Visningar
667
Senast: Gunnar
·
Övr. Hund Gamla tråden låst, förhoppningsvis korrekt romerskt tal och som trådstartsbild får det bli bild #2 av de jag hade tänkt lägga in i...
42 43 44
Svar
875
· Visningar
57 066
Senast: Trott
·
Fritid Börjar ny tråd då den gamla blivit låst :) Syr rätt mycket nu, då jag lovat mig själv att beta av minst 15 projekt innan jag köper nya...
24 25 26
Svar
510
· Visningar
25 336
Senast: Trott
·
Fritid Jag har en fritidsaktivitet där jag tappat känslan av att det ska bli roligt. När jag väl är där och gör det så är det roligt och...
Svar
17
· Visningar
1 145
Senast: hollypolly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp